کد خبر: 41309 - تاریخ: پنج‌شنبه، 19 دسامبر 2013 - 10:55

حکایت جالب جای پاهای حضرت ابراهیم (ع) +عکس

پاهای حضرت ابراهیم(ع) به طول 22 سانتی متر و عرض 11 سانتی متر است و وقتی پیامبر اکرم(ص) در جوانی پاهای مبارکشان را داخل سنگ مقام می‌گذاشتند درست قالب پاهای حضرت ابراهیم(ع) بوده است.

به گزارش خوبان، این تصویر که توسط پایگاه اطلاع رسانی حج منتشر شده است، ماکت نمادین سنگ مقام حضرت ابراهیم (ع) است و البته این ضریح همان نخستین ضریحی است که زمان ملک عبدالعزیز گذاشته شده و جای ساختمان سه در شش را گرفته است.
19993750_10881619cfcabدر زمان ملک فهد ضریح جدیدی را ساخته و به جای این ضریح گذشتند و بر روی سنگ مقام حضرت ابراهیم (ع) نصب کردند که محفظه بلورین بسیار زیبایی داخل آن است و سنگ مقام داخل آن محفظه بلورین به چشم می‌خورد.

سنگ مقام محل فرو رفته‌گی پاهای حضرت ابراهیم (ع) است. واقدی می‌نویسد که یکی از فرورفتگی‌ها کمتر و دیگری بیشتر است و علت آن است که تکیه بر پای دیگری بوده است و معمولا هم تکیه آدمی بر پای راست بیشتر است، از این‌رو در سنگ مقام نیز پای راست حضرت ۱۰ سانتی متر و پای چپ ایشان ۹ سانتی متر فرو رفته است.

زیبا است که پاهای حضرت ابراهیم (ع) به طول ۲۲ سانتی متر و عرض ۱۱ سانتی متر است و وقتی پیامبر اکرم (ص) در جوانی پاهای مبارکشان را داخل سنگ مقام می‌گذاشتند درست قالب پاهای حضرت ابراهیم (ع) بوده است.

دشمنان اسلام نیز وقتی نقشه قتل پیامبر اکرم (ص) را کشیدند، آن حضرت از این توطئه با خبر شد و پس از اینکه امام علی (ع) در بستر ایشان خوابید، پیامبر شبانه به غار پناه برد، دشمنان که رد پای پیامبر را نداشتند، آمدند رد پای حضرت ابراهیم (ع) را اندازه گرفتند و به این ترتیب تا در غار رسیدند.

نکته زیبای دیگر آن است که آدم‌های زمان ابراهیم (ع) با آدم‌های زمان پیامبر اکرم (ص) تفاوتی نداشتند و اگر جای پا همین باشد، ثابت می‌کند که آدم‌های زمان کنونی هم با آدم‌های آن دوران تفاوتی نخواهند داشت.

اینکه می‌گویند کاملا هندسه انسان تغییر کرده چندان تغییر نکرده است. زمان حضرت ابراهیم (ع) با پیامبر اکرم (ص) طولانی بوده است و بین آن انبیای بنی اسرائیل، حضرت عیسی (ع) و حضرت موسی (ع) به پیامبری رسیده‌اند.

 انتهای پیام/

مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

انتشار یافته:۲

  1. ناشناس
     | 2013/12/27 - 22:44
    پاسخ

    باسلام؛قالب قبلي سایت شمابهتربود؛اين قالب دسترسي به مطالب گذشته رومحدودکرده؛واقعاخسته كننده است بعدكلی جستجومطلب پيدانميشه؛به ناچارازسايت خارج ميشم؛به عنوان مثال توصيه هاي آقاي دولابی و؛؛؛لطفابراي حل مشكل به فكرچاره ای باشيدمتشكرم

    • خوبان
       | 2013/12/27 - 23:21
      پاسخ

      با تشکر از شما کاربر محترم
      با توجه به تغییر قالب سایت هر باکس دارای آرشیو مخصوص به خود بوده که جستجوی موضوعی را برای کاربران راحت تر می نماید، ان شاالله در آینده نزدیک بخش جستجوی پیشرفته سایت نیز فعال خواهد شد.

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads