کد خبر: 41190 - تاریخ: چهارشنبه، 18 دسامبر 2013 - 11:50

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی رشت:

واحدهای مسکونی از شومینه‌ استفاده نکنند

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت گفت: به هیچ عنوان نباید از شومینه برای زمان طولانی و به عنوان تنها وسیله گرمایشی در ساختمان استفاده کرد.

به گزارش خوبان: علی مقصودی در جمع شرکت کنندگان دوره آموزشی سازمان آتش‌نشانی این شهر، با اشاره به اهمیت هیدرانت‌های آب آتش‌نشانی، اظهار کرد: با توجه به توسعه شهر و وقوع آتش‌سوزی‌های بزرگ آب خودروهای آتش‌نشانی برای اطفای حریق آنها کافی نیست و رساندن آب در کوتاهترین زمان ممکن می‌تواند از خسارت‌های سنگین جلوگیری کند.

وی افزود: به همین دلیل استفاده از شیرهای آتش‌نشانی در شهر بسیار ضروری و حیاتی است و طبق استاندارد، فاصله شیرهای هیدرانت 300 متر است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت با بیان اینکه در حال حاضر شهر رشت دارای 126شیر آتش‌نشانی است، گفت: این تعداد در طول چندین سال گذشته نصب و راه‌اندازی شده است.

مقصودی خاطرنشان کرد: آتش‌نشانی در برنامه زمانبندی به صورت دوره‌ای از شیرهای آتش‌نشای بازدید می‌کنند تا در هنگام بروز آتش‌سوزی با مشکلی در روند امداد رسانی روبرو نشوند.

وی با اشاره به اهمیت توجه به ایمنی وسایل گازسوز در منازل، تصریح کرد: نقص دودکش وسایل گازسوز مساوی با انتشار گاز منواکسیدکربن در محل سکونت و در نتیجه مسمومیت و خطر مرگ است.

شومینه

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت گفت: همواره از کارکرد صحیح و ایمن دودکش لوازم گازسوز محل سکونت خود اطمینان حاصل کنید و از افراد متخصص برای اصلاح اشکالات احتمالی دودکش کمک بگیرید.

مقصودی افزود: رمز نجات از خطر گازگرفتگی و مرگ خاموش، نخست کارکرد صحیح دودکش وسایل و سیستم‌های حرارتی مورد استفاده و دوم، ورود مستمر هوای تازه به محل سکونت است.

وی خاطرنشان کرد: اگر وسایل گازسوزی مانند بخاری، آبگرمکن،‌ پکیج یا شومینه و حتی اجاق گاز در محل سکونت خود دارید، به ویژه در واحدهای مسکونی کوچک، به هیچ عنوان تمام درزهای درب و پنجره‌ها را نبندید و حتماً دریچه یا مسیری به صورت دائم برای ورود هوای تازه پیش‌بینی و باز کنید.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت گفت: سرد بودن بدنه اتصالات دودکش داخل ساختمان وسایل گازسوز، نشان‌دهنده عدم کارکرد صحیح دودکش و انتشار گاز خطرناک مونواکسید کربن به محل زندگی است.

مقصودی با تاکید بر اینکه شومینه‌های ساختمانی به میزان زیادی گاز مونواکسیدکربن را وارد محل سکونت می‌کنند، خاطرنشان کرد: به هیچ عنوان از شومینه برای زمان طولانی و بعنوان تنها وسیله گرمایشی در منزل استفاده نکرده و واحدهای مسکونی از شومینه‌ استفاده نکنند.

وی افزود: به محض بروز علائـم مسمومیت ناشی از گاز مونواکسید کربن  که شامل سرگیجه، سردرد، خواب آلودگی و سنگینی هوا شدید فوراً پنجره‌ها را باز کرده و وسیله گاز سوز را خاموش کنید.

 

منبع: تسنیم

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads