کد خبر: 41167 - تاریخ: سه‌شنبه، 17 دسامبر 2013 - 19:16

افخم در نشست خبری:

هر گونه تحریم جدید به معنای مرگ توافق ژنو است/ لوینسون در ایران نیست

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان اعلام کرد: کلیدی‌ترین بحث هایی که به عنوان تعهدات طرفین در برنامه اقدام مشترک نام برده شده عدم مبادرت به تحریم جدید است. ما قبلاً نیز اعلام کردیم که هر گونه تحریم جدید به معنای مرگ برنامه مشترک است.

به گزارش خوبان: مرضیه افخم سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در نشست هفتگی خود با خبرنگاران ضمن محکوم کردن اقدام تروریستی در عراق و به شهادت رسیدن اتباع ایرانی؛ تکنسین ها و کارگران شاغل در عراق گفت: در عین حال حملات تروریستی را نیز شدیداً محکوم و با دولت و ملت عراق ابراز همدردی می کنیم، تروریست ها وحدت ملی و زندگی مسالمت آمیز در عراق را نشانه گرفته اند و ما مردم عراق را برای وحدت ملی به هوشیاری دعوت می کنیم.

وی با اشاره به اینکه تروریست ها و گروه های تکفیری با اهداف سیاسی از سوی برخی کشورها حمایت می شوند، اظهار داشت: این کشورها باید پاسخگو باشند، هشدار می دهیم که افراطی گری در منطقه محدود به یک کشور نیست و جامعه جهانی را تهدید می کند.

افخم همچنین گفت: دکتر ظریف روز پنجشنبه به منظور شرکت در ششمین نشست شورای وزیران عضو D8 عازم اسلام آباد می شود. در سال 2014 پاکستان ریاست این اجلاس را بر عهده دارد و دکتر ظریف در این سفر علاوه بر دیدار با مقامات پاکستانی با همکاران شرکت کننده در این اجلاس نیز دیدار و گفتگو خواهد داشت.

مرضیه افخم

محتوای مذاکرات ظریف و کری

وی در پاسخ به سوالی درباره محتوای تماس تلفنی جان کری و محمد جواد ظریف گفت: توقع رسانه ها برای داشتن جزئیات به حرفه آنها باز می گردد اما همه اخبار قابل انتشار نیست.

سخنگوی وزارت امور خارجه ادامه داد: مجموعه این تماس تلفنی در خصوص تحولات در زمینه برنامه اقدام مشترک و تحولات هفته گذشته بود، وزیر امور خارجه آمریکا تماسی با وزیر خارجه کشورمان داشتند در این تماس نارضایتی از روند کارشناسی و برنامه اقدام مشترک ابراز شد.

وی گفت: آقای ظریف تماس هایی نیز با خانم اشتون داشتند، این تماس ها عادی است که برای حفظ مذاکرات و نحوه اقدام در برنامه اقدام مشترک صورت می گیرد.

افخم درباره جزئیات دیدار سید عباس عراقچی و کاترین اشتون که قرار است صبح امروز در آلمان صورت گیرد گفت: آقای دکتر عراقچی امروز دیداری با خانم اشتون دارد، ایشان گفتگوهایی نیز با معاون اشتون خانم اشمیت داشته، این دیدارها در چارچوب مذاکرات کارشناسی و روند اجرای برنامه اقدام مشترک است و طرفین ضمن بررسی دور بعدی مذاکرات در سطوح بالاتر گفتگو خواهند کرد. با انجام ملاقات جزئیات بیشتر در این زمینه منتشر می شود.

اقدامات برای بازگردندن اسرا

وی در پاسخ به سوال دیگری در این باره که در طی حمله آمریکا به عراق تعدادی از اسرای بین ایران و عراق تبادل شدند اما هنوز تعدادی از خانواده ها از فرزندان خود خبر ندارند و آیا وزارت امور خارجه در این زمینه اقدامی صورت می دهد؟ بیان کرد: این موضوع مورد توجه وزارت امور خارجه و همه نهادها است، گفتگو با مسئولین عراقی نیز در دستور کار قرار دارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: نتایجی داشته ایم، شناسایی ها صورت گرفته و گروه هایی نیز برای تشخیص باقی مانده اجساد فعالیت داشته اند. در حوزه های کارشناسی برای تعیین وضعیت شهدا هر گونه اطلاعاتی که به خانواده آنها کمک کند و از نگرانی خارج شوند و این پرونده به نحوی بسته شود که ابهامی وجود نداشته باشد کسب می شود و اقدامات لازم در این زمینه انجام می گیرد و امیدوارم نگرانی های موجود پایان یابد.

حملات تروریسیتی بر ای همه جهان خطرناک است

وی در پاسخ به سوالی در این باره که آیا حمله به سفارت ایران در بیروت و حمله تروریستی در عراق که منجر به شهادت جمعی از هموطنان ایرانی شد ارتباطی با یکدیگر دارند بیان کرد: روح کلی تروریسم در همه جای دنیا به هم پیوسته است. تروریسم اقدامی است که از منطق خارج شده و نباید به دنبال این باشیم که منطقه به منطقه این اقدام را ارتباط دهیم

افخم ادامه داد: نگرانی تروریسم را در سطوح کلی اعلام کردیم، تروریسم محدود به یک کشور و منطقه نخواهد بود و جامعه جهانی باید به عنوان یک معضل به این مساله نگاه کند. تروریست محکوم است و ما مخالفت خود را اعلام کردیم و بر ضرورت یک اقدام جمعی در این باره تاکید داشته ایم.

وی گفت: کشورهایی که از تروریسم حمایت می کنند باید بدانند که ماهیت این اقدام ضد بشری محدود به یک منطقه نیست و خطری است که جامعه جهانی را تهدید می کند

اعمال هرگونه تحریم به مفهوم مرگ توافق ژنو

سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره اینکه چه اقدامی از نظر جمهوری اسلامی ایران به معنای لغو توافقنامه ژنو از طرف مقابل است، گفت: کلیدی ترین بحث هایی که به عنوان تعهدات طرفین در برنامه اقدام مشترک نام برده شده عدم مبادرت به تحریم جدید است.

وی افزود: ما قبلاً نیز اعلام کردیم که هر گونه تحریم جدید به معنای مرگ برنامه مشترک است و امیدواریم طرف ها نسبت به حفظ برنامه اقدام مشترک کوشا باشند و با حسن نیت و روح سازنده برنامه اقدام مشترک را دنبال کند.

بخش غیر رسمی سفر هیأت پارلمانی اروپا به عهده وزارت خارجه نبوده است

خبرنگاری در این باره که شما در مصاحبه ای اعلام کرده اید که درباره دیدار دو فعال سیاسی در ایران با هیات پارلمانی اروپا، وزارت امور خارجه مسئولیتی نداشته اما کاظم جلالی شب گذشته اعلام کرده که وزارت امور خارجه از قبل در جریان این دیدار بوده و مسئولیت آن با این وزارتخانه است و باید سفیر یونان فراخوانده شود، اظهار داشت: وزرات امور خارجه بنا بر وظیفه خود تنظیم کنده برنامه های رسمی است ما برنامه های رسمی را با همکاری مجلس تنظیم کردیم، در خصوص بخش غیررسمی سفر هیات پارلمانی اروپا اقدامی صورت نگرفته و در حیطه وظایف ما نبوده است. آن چه که انجام شده تبادل نظر ما برای برنامه رسمی سفر بوده است.

وی گفت: بحث هایی که مطرح شده جای بررسی دارد، متن صحبت های آقای جلالی را ندیده ام، باید در این خصوص تبادل نظر صورت گیرد و متناسب با اقدامات و برنامه ها پاسخ داده خواهد شد.

لوینسون در ایران نیست

افخم در پاسخ به سوال دیگری در این باره که اخبار ضد و نقیضی درباره لوینسون تبعه آمریکایی در ایران وجود دارد و وزیر امور خارجه نیز حضور وی در ایران را رد کرده است، گفت: جمهوری اسلامی ایران طی سال هایی که این تبعه آمریکایی مفقود شده اعلام کرده چنین فردی در ایران نیست و وزیر امور خارجه نیز همین مساله را تصریح کرده اند.

خبرنگاری در این باره که آیا جمهوری اسلامی تحریم های اخیر آمریکایی ها را تحریم جدید می داند سوال کرد و سخنگوی دستگاه دیپلماسی پاسخ داد: مواضع ما در خصوص اقدامی که از سوی وزارت خزانه داری آمریکا صورت گرفته اعلام شده و شاهد واکنش هایی نیز بوده ایم.

وی افزود: ما گفته ایم که تحریم هایی از این جنس و اضافه کردن شرکت ها خلاف روح تفاهم است و آن را غیرسازنده و غیرمفید می دانیم نباید اقدامی صورت گیرد که توافق از مسیر خارج شود، مذاکرات سختی صورت گرفته و برنامه اقدام مشترک گام اول است.

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: ما براین موضوع که طرف ها باید نسبت به اقدامات و تفاهمات صورت گرفته جدی باشند تاکید کردیم، امیدواریم برنام اقدام مشترک در یک مسیر و فضای سالم پیش رود.

وی گفت: مذاکراتی که دکتر ظریف داشتند و گفتگوهایی که امروز آقای عراقچی دارد نیز در این مسیر است که باید بحث اجرا تفاهم و اقدام مشترک به صورت جدی و بدون برداشت و تفسیر مورد به مورد یک کشور اجرا شود، تاکید ما بر این نکته است در رایزنی ها نیز اعلام کردیم که بر اساس اقدام مشترک وضع هر گونه تحریم جدید خراب کگننده مسیر مذاکرات است و طرفین باید ثابت کنند که می شود گام اول برداشته شود. هر گونه اقدامی که این مسیر را تهدید کند خلاف روح تفاهم است.

افخم تاکید کرد: یکی از موضوعات اصلی ملاقات آقای عراقچی و خانم اشتون نیز تاکید مجدد بر اجرای درست برنامه اقدام مشترک است.

دیپلمات ایرانی در یمن در سلامت است

وی درباره وضعیت دیپلمات ایرانی در یمن و اخباری که حاکی از مرگ وی است، گفت: وزارت امور خارجه به طور جدی پرونده را پیگیری کرده است، کمیته پیگیری تعیین شده که سفر دوم این کمیته نیز در دستور اقدام قراردارد و امیدواریم به زودی به یمن سفر کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به تماس تلفنی روز گذشته محمدجواد ظریف و وزیر امور خارجه یمن بیان کرد: در این گفتگو آقای ظریف مجدداً بر حفظ جان دیپلمات ایرانی تاکید کردند و مسئولیت باز گردان سالم وی را به دولت یمن یادآور شدند. کاردار یمن نیز احضار شده و مراتب نگرانی جمهوری اسلامی ایران ابراز و لزوم همکاری ها تاکید شده است.

افخم گفت: اخبار مربوط به مرگ این دیپلمات اخباری است که از منبع مختلف منتشر شده، ما آن را مدرک قرار نمی دهیم و امیدواریم دولت یمن به مسئولیت خود عمل کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا نیستم

خبرنگاری در این باره که تماس تلفنی بین جان کری و محمدجواد ظریف از طرف وزیر امور خارجه آمریکا بوده، هدف طرف آمریکایی از این تماس چه بوده است، سوال کرد و وی پاسخ داد: باید از سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در این باره سوال کنید که چرا تماس گرفتند. بنده سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا نیستم.

وی افزود: آمریکایی ها اعلام کردند که تعدادی از شرکت ها از سوی آمریکا در لیست تحریم قرار گرفته اند، این اقدام با نارضایتی طرف ایران مواجه شد و گروه کارشناسی در وین برای مشورت به کشور آمدند. اگر توضیحی باشد آن چه که برای ما روشن است این است که باید همه طرف ها نسبت به تفاهمات اقدام مشترک پایبند باشند و در مسیری که تفاهمات را به عقب باز می گرداند و مسیر اعتمادسازی را تهدید می کند گام بر ندارند.

در امور داخلی کشورها دخالت نمی کنیم

افخم در پاسخ به سوال دیگری در این باره که در مالزی یک گروه نظارت از سوی دولت برای نظارت بر گروه های شیعی در نظر گرفته شده است و واکنش ایران به این اقدام چیست؟ گفت: بخش زیادی از این مساله موضوعات داخلی مالزی است، ما با اینکه به وضعیت مسلمانان در همه نقاط جهان توجه داریم نسبت به دخالت در امور داخلی کشورها تعهد جدی داریم و از این کار پرهیز می کنیم.

وی افزود: در عین حال به کشورها توصیه می کنیم که حقوق شهروندان رعایت شود و هیچ گونه نقض حقوق شهروندی که منجر به نقض حقوق یک اقلیت می شود صورت نگیرد و حتماً این تدابیر بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

مسئولین دولت افغانستان نسبت به مناسبات منطقه ای توجه ویژه داشته باشند

سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به این سوال که افغانستان برای حفظ منافع ایران با توجه به طرح امنیتی با آمریکا چه اقداماتی را صورت داده است، گفت: ما در گذشته نیز اعلام کردیم که امیدواریم مسئولین دولت افغانستان نسبت به ملاحظات منطقه ای توجه ویژه ای داشته باشند و در مسیر اجرای توافق مورد نظر با آمریکا نگرانی ها و ملاحظات منطقه ای را در نظر بگیرند.

پیگیری وضعیت ایرانیان زندانی در گفتگوی تلفنی روحانی و اوباما

وی در پاسخ به این سوال که سخنگوی کاخ سفید ادعا کرده که روسای جمهور ایران و آمریکا در تماس تلفنی که داشته اند درباره وضعیت دیپلمات آمریکایی در ایران گفتگو کرده اند، گفت: آقای روحانی و اوباما تنها یک مکالمه تلفنی داشته اند، آمریکایی ها این خبر را اعلام کردند که ما نیز در آن مکالمه تلفنی به طور مقابل نگرانی خود را از وضعیت زندانیان ایرانی در آمریکا و همچنین ایرانیان دیگری که در اثر قوانین آمریکایی ها در زندان دیگر کشورها هستند منعکس کرده ایم.

اخبار منتشره درباره توافق بر سر جزایر سه گانه خبرسازی است

خبرنگاری سوال کرد اخباری مبنی بر اینکه توافق پشت پرده در باره جزایر سه گانه ایرانی در حال شکل گیری است و این که آیا مواضع ایران درباره جزایر سه گانه در دولت جدید تغییر کرده است؟ سوال کرد و افخم پاسخ داد: مطالب اعلام شده درباره توافق پشت پرده کاملاً خبرسازی است و به هیچوجه تایید نمی شود. بحث حاکمیت و تمامیت ارضی ایران به هیچوجه قابل مذاکره نیست.

وی با اشاره به اینکه تغییری در مواضع صریح ایران صورت نگرفته است، بیان کرد: خبرسازی های رسانه ای کاملاً هدفمند است و امیدوارم اخباری که تلاش دارد مواضع دولت را وارونه جلوه دهند از عواقب اقدام خود مطلع باشند، امیدواریم اخبار را با هوشمندی دنبال کرده و از انتشار اخباری که باعث خدشه به افکار عمومی می شود خودداری کنیم. حاکمیت ایران بر جزایر سه گانه بلامنازع است و بحث تمامیت ارضی بحثی نیست که مورد مذاکره قرار گیرد. جمهوری اسلامی ایران صراحتاً مواضع خود را اعلام کرده است.

محکومیت انفجار تروریستی مرز حزب الله

افخم در پاسخ به سوال دیگری درباره انفجاری که ساعاتی قبل در یکی از مراکز حزب الله صورت گرفته است، گفت: این انفجار طبق اخبار اولیه آسیبی نداشته البته برخی نوشته اند که خودروی بمب گذاری شده بوده است که ابعاد آن مشخص نیست.

وی افزود: به هر حال تروریسم و اقدامات تروریستی را محکوم می کنیم و امیدواریم اقداماتی که تلاش دارد لبنان را به بی ثباتی بکشاند و اهداف توسعه گران و تجاوزگران منطقه از جمله رژیم صهیونیستی را تامین کند، به نابودی برود و با هوشیاری مردم لبنان این توطئه ها سرکوب شود.

امیدواریم یک دولت موثر و مستقل در لبنان بر سر کار بیاید

سخنگوی وزارت امور خارجه درباره جزئیات و فعالیت های ایران در رایزنی در مورد سر کار آمدن دولت جدید لبنان بیان کرد: معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه که برای اجلاس سازمان همکاری های اسلامی به گینه سفر کردند دیدارهایی با مقامات و وزرای کشورهای اسلامی از جمله لبنان داشتند، ما همواره نسبت به حفظ وحدت در لبنان توجه ویژه ای داشته ایم، در این مذاکرات نیز تاکید شد که تشکیل دولت قوی که بتواند حقوق ملت لبنان را حفظ کند مورد تاکید و توجه ما بوده است. امیدواریم یک دولت موثر و مستقل در لبنان بر سر کار بیاید.

خبرئگاری در این مورد که از زمان آغاز به کار دولت روحانی آقای ظریف برای لغو تحریم ها در مسایل هسته ای اقدام کرده اند اما بخشی از تحریم ها علیه ایران بر اساس حقوق بشر و سایر موضوعات است، دولت جدید چه کارهایی برای تنش زدایی در این امر انجام خواهد داد؟ سوال کرد و افخم گفت: حقوق بشر از دغدغه های جمهوری اسلامی است، مواضع ما نسبت به حقوق بشر کاملاً روشن است، در گفتگو با اروپایی ها، پرهیز از سیاسی کردن حقوق بشر را مورد تاکید قرار داده ایم، در حقوق بشر خواهان رویکرد جدید و متفاوت از گذشته غرب هستیم و چنانچه یک رویکرد سازنده شکل بگیرد امکان گفتگوهای بیشتر و همکاری در حوزه های متعدد ایجاد می شود.

واکنش به اظهارات یک مفتی القاعده درباره حضور القاعده در ایران

خبرنگار تلویزیونی الان در ادامه گفت که این شبکه گفتگوی اختصاصی با مفتی سوم القاعده داشته و وی اعلام کرده که 10 سال پیش در ایران زندگی می کرده، اعضای القاعده در ایران زندگی می کردند و ایران و آمریکا در مورد حضور بن لادن در افغانستان همکاری داشته اند.

سخنگوی وزارت امور کشورمان در این باره گفت: باید متن این مصاحبه را ببینم و در مورد ادعاهای این فرد اظهار نظر کنم. اینکه ترددهای غیرقانونی انجام شده باشد بحث جدایی است اما ابعاد دیگر صحبت ها باید پس از مطالعه متن مورد بررسی قرار گیرد.

5+1 یک روز را برای اجرای تعهدات تعیین کند

مرضیه افخم سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان همچنین در پاسخ به سئوالی درباره بیانیه شب گذشته اتحادیه اروپا مبنی بر اینکه بخشی از تحریم های ایران در صورت توقف غنی سازی 20 درصد لغو خواهد شد و اینکه منظور از بخشی از تحریم ها چیست، گفت: تحریم هایی که در برنامه اقدام مشترک مد نظر بوده که در متن بیانیه اتحادیه اروپا نیز روشن است و ما هم انتظار داریم طرفین نسبت به پایبندی و حفظ تفاهمات گام بردارند.

وی تصریح کرد: روح کلی بیانیه اتحادیه اروپا سازنده بود و از بیانیه اقدام مشترک استقبال کرد و امیدواریم در صحنه عمل نیز شاهد باشیم که این بیانیه نتایج خود را نشان دهد و اتحادیه اروپا در عمل اقدامات را نشان دهد.

افخم تصریح کرد: این مسئله نشان از آمادگی اتحادیه اروپا برای گام برداشتن در مسیر اول است که امیدواریم شاهد اقدامات عملی باشیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه هم چنین در پاسخ به سئوال دیگری در همین زمینه مبنی بر اینکه برداشت هایی که بر اساس این بیانیه 1+5 و آمریکایی ها دارند از برداشت ایران متفاوت است و منطبق با متن توافق نیست، جمهوری اسلامی ایران چطور می تواند این برداشت ها را یکسان کند و اگر قرار باشد ایران اقدامات را اجرایی کرده و آژانس تایید کند و سپس لغو تحریم ها صورت گیرد نیازمند یک زمان طولانی است، گفت: این مذاکرات انجام می شود که تفاهم بین طرفین صورت بگیرد.اعضای تیم مذاکره کننده ایران پیش از این بارها اعلام کرده اند که مذاکرات پیچیده است و مسیر دشواری داریم. دشواری مسیر این است که رسیدن به تفاهم کار مشکلی است.

افخم گفت: اینکه گفته ایم مسیر دشوار است بابت همین بخش هایی است که آرام آرام خود را نشان می دهد و سختی مذاکرات نیز در نزدیک کردن مواضع طرفین به یکدیگر در اصول مورد نظر است.

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: این موضوع بخشی از مذاکرات کارشناسی بوده است. کارشناسان مسائل متعددی را مورد بحث قرار داده اند و یکی از موضوعات زمانبندی بوده است.

وی گفت: بر اساس برنامه اقدام مشترک انتظار داریم یک روز برای اجرا مشخص شود و در آن روز مشخص طرفین به اجرای تعهدات خود مبادرت کنند.

افخم افزود: این برداشتی است که ما داریم تا یک روز خاص برای شروع اقدامات در نظر گرفته شود.

رایزنی برای زمانبندی دور آتی مذاکرات

سخنگوی وزارت امورخارجه کشورمان در پاسخ به سوال خبرنگار مهر، در این موقعیت آیا پس از توقف مذاکرات کارشناسی در وین و گفتگوی تلفنی وزیر امورخارجه با جان کری و کاترین اشتون تصمیمی برای از سرگیری مذاکرات در سطح کارشناسی و بالاتر گرفته شده است گفت: در مورد از سرگیری مذاکرات تماسها و تبادل نظرها بین طرفین ادامه دارد و دو طرف موضوع اجرا را مورد توجه قرار دهند.

وی با اشاره به مذاکرات امروز عباس عراقچی و کاترین اشتون اظهار داشت: مذاکراتی که امروز انجام می شود نیز در همین زمینه در این مجموعه است که زمانبندی با تفاهم طرفین مشخص شود امیدواریم مذاکرات کارشناسی به زودی از سر گرفته شود.

وی افزود: در روند مذاکرات هسته ای دیدار و تماسها طبیعی است اقداماتی که در این زمینه صورت گرفته ابعاد مختلفی داشته و لازم است نسبت به حفظ آن توجه ویژه ای داشته باشند. امیدواریم طرفین درباره مذاکرات کارشناسی به موقع و مذاکرات در سطوح بالاتر نیز به تفاهم برسند.

واکنش به قتل تبعه ایرانی در افغانستان

وی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار مهر درباره ربودن و قتل شهروندان ایرانی در افغانستان و اینکه اخیرا یک تبعه ایرانی ربوده شده به قتل رسیده است اظهار داشت: ما هم این خبر را دریافت کردیم موضوع اتباع دو طرف که از مشکلات طرف افغانی نسبت به تعداد جمعیت و ورود غیر قانونی اتباع افغانی مورد توجه است و در مواردی نیز قتل اتباع ایرانی مطرح است.

وزارت امورخارجه به موضوع کنونی مساله رسیدگی به اتباع ایرانی را در نظر دارد در مواردی شاهد هستیم که دولت افغانستان باید همکاری و مساعدت در تعیین وضعیت انجام دهد امیدواریم در آینده شاهد وقوع چنین اتفاقاتی نباشیم نهادهای زیربط نسبت به موضوع حساس هستند.

افخم در پاسخ دیگر سوال مهر درباره دعوت از ایران برای شرکت در اجلاس ژنو 2 بیان کرد: طبق اخباری که داریم هنوز کشورها دعوت نشده اند روز گذشته خبری منتشر شد که دبیرکل سازمان ملل ارسال دعوتنامه را شروع خواهد کرد و هنوز از هیچ کشوری دعوت نشده است.

وی افزود: چنانچه از ما دعوت شود مشارکت خواهیم داشت برای امنیت بحران در سوریه در چارچوب کارهای سیاسی هر گونه اقدامی را انجام می دهیم اما حضور ایران در هر برنامه تنظیم شده و نشست بین المللی منوط به پیش شرط نیست و پیش شرط نمی پذیرم.

 

منبع: مهر

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads