کد خبر: 41142 - تاریخ: سه‌شنبه، 17 دسامبر 2013 - 16:49

استاندار گیلان خواستار شد:

ایجاد ارتباط موثر بین دانشگاه، صنعت و دولت به منظور توسعه کشور

استاندار گیلان از دانشگاهیان خواست تا با ایجاد ارتباطی موثر و پیوندی محکم بین دانشگاه، صنعت و دولت راهکارهای توسعه کشور را ارائه کنند.

به گزارش خوبان، محمدعلی نجفی ظهر امروز در مراسم افتتاحیه نمایشگاه پژوهش و فناوری در مجتمع خاتم‌الانبیا(ص) رشت با قدردانی از تمام تلاشگران عرصه پژوهش و فناوری اظهار کرد: توجه به امر تحقیق و پژوهش یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری است.

وی با بیان اینکه رشد و توسعه کشور با گذر از راه علم و دانش محقق می‌شود افزود: شعار دولت تدبیر و امید است که باید در راستای حوزه علمی برای رشد اقتصادی کشور تدبیر شود.

استاندار گیلان از دانشگاهیان خواست تا با ایجاد ارتباطی موثر و پیوندی محکم بین دانشگاه، صنعت و دولت راهکارهای توسعه کشور را ارائه کنند.

وی با تأکید بر شعار «ما می‌توانیم» ادامه داد: بخشی از بودجه دستگاه‌های اجرایی به امر تحقیق و توسعه اختصاص دارد که باید با نظارت در این راه صرف شود.

نجفی خاطرنشان کرد: صرف بودجه‌های پژوهشی در دستگاه‌های اجرایی نیازمند تدوین برنامه است و کارنامه دستاوردهای پژوهشی دستگاه‌های اجرایی گیلان نباید خالی باشد.

وی با اشاره به اهمیت موضوع تحقیق و پژوهش در کشور اذعان کرد: امر پژوهش ویژه زمان خاصی نیست و باید با کمیته‌های پژوهشی این امر را حمایت کرد.

به گفته این مسئول، زیبنده ما نیست که در اداره امور بدون پژوهش تصمیمی گرفته و اجرا شود.

وی با بیان اینکه گیلان ظرفیت‌های خوبی برای تحقیق و پژوهش دارد، یادآور شد: طبق فرموده مقام معظم رهبری مبنی بر تشکیل شرکت‌های دانش‌بنیان، منطقه آزاد شرکت‌های دانش بنیان در گیلان تشکیل شود.

*فقدان مدیریت واحد حلقه گمشده امر پژوهش در کشور است

دبیر جشنواره پژوهش و فناوری گیلان نیز در این مراسم با تبریک فرا رسیدن هفته پژوهش به پژوهشگران و فعالان این عرضه اظهار کرد: امروزه نقش علم و فناوری در دنیا در توسعه اقتصادی به طور کامل مشهود است.

محمدرضا جلالی با بیان اینکه شاخصه‌ها نشان می‌دهد که پیشرفته‌ترین کشورها بیشترین سرمایه‌گذاری ‌را در امر پژوهش داشته‌اند، افزود: باید برای دستیابی کشور به افق 20 ساله به امر پژوهش توجه ویژه داشته باشیم.

وی آسیب‌شناسی در حوزه فناوری و پژوهش را عنصری در رشد این امر دانست و گفت: فقدان مدیریت واحد حلقه گمشده امر پژوهش در کشور است.

این مسئول فقدان ارتباط موثر دانشگاه، صنعت و دولت را از دیگر آسیب‌های پروژه پژوهشی در کشور خواند و گفت: فقدان چرخه تبدیل علم به ثروت نیز از دیگر مشکلات این عرصه است.

وی با بیان اینکه نهادینه نشدن فرهنگ پژوهش در نظام آموزشی و آموزش عالی یکی دیگر از دلایل فقر پژوهش در کشور است ادامه داد: باید به افراد جامعه آموخت تا برای حل مشکلات از راهکارهای علمی بهره بگیرند.

جلالی از دستگاه‌های اجرایی خواست تا با توجه به ماده 116 قانون بودجه از محل اعتبارات پژوهشی تخصیص یافته به نهادهای خود در راستای برطرف شدن مشکلات و توسعه کشور بهترین استفاده را داشته باشند.

منبع: فارس

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads