کد خبر: 41137 - تاریخ: سه‌شنبه، 17 دسامبر 2013 - 16:35

مراسم توديع و معارفه رئيس دانشگاه گيلان برگزار شد؛

رئيس سابق دانشگاه گيلان: ارتقاي سطح فرهنگي براساس آموزه هاي اسلامي از اهداف دانشگاه بوده است

حاتم زاده با بيان اينكه ارتقاي سطح فرهنگي دانشگاه براساس آموزه هاي ارزشمند اسلامي و آرمان هاي انقلاب از مهمترين اهداف دانشگاه بوده است، توسعه تحصيلات تكميلي، توجه به نخبگان و فرهيختگان، ايجاد فضاي همدلي، پويايي و نشاط و … را از ديگر اهداف اين دانشگاه در طول 8 سال تصدي خود بيان كرد.

به گزارش خوبان، دكتر عبدالله حاتم زاده دقايقي پيش در مراسم توديع و معارفه رئيس دانشگاه گيلان، اين دانشگاه را يكي از دانشگاههاي برجسته كشور بيان و اظهار كرد: اين دانشگاه در طول ساليان پس از انقلاب نقش مهمي در توسعه علمي كشور و تربيت متخصصين متعهد داشته است.

وي ارتقاي سطح فرهنگي دانشگاه براساس آموزه هاي ارزشمند اسلامي و آرمان هاي انقلاب، توسعه تحصيلات تكميلي، توجه به نخبگان و فرهيختگان، ايجاد فضاي همدلي، پويايي و نشاط و … را از اهداف اين دانشگاه در طول 8 سال تصدي خود بيان كرد.

حاتم زاده با بيان اينكه رشد و شكوفايي دانشگاه در طول ساليان اخير حاصل تلاش اساتيد، دانشجويان و كاركنان اين دانشگاه بوده است گفت: دانشگاه گيلان توانسته جزو 10 دانشگاه برتر كشور شود.

وي با اشاره به افزايش تعداد دانشجو طي سالهاي 84 تا 92 در اين دانشگاه گفت: دانشگاه گيلان در طي سال هاي اخير با افزايش 2.3 درصدي تعداد دانشجو توانسته بيشترين ضريب افزايش دانشجو را در اين سالها داشته باشد.

حاتم زاده گفت: براي حفظ بهبود شاخصه هاي كيفي و افزايش دانشجو نيازمند افزايش هيات علمي، گسترش فضاهاي آموزشي و فرهنگي و افزايش اعتبارات و منابع مالي هستيم.

وي به افزايش رشته گرايش هاي تحصيلي و گروههاي آموزشي اين دانشگاه اشاره كرد و گفت: از سال 84 تا 92 تعداد رشته هاي تحصيلي از 102 رشته به 418 رشته در دوره هاي روزانه، شبانه، پرديس دانشگاه و مجازي افزايش يافته است.

رئيس سابق دانشگاه گيلان اضافه كرد: در طي 8 سال اخير ميزان افزايش رشته هاي كارشناسي 2.5 برابر، رشته هاي كارشناسي ارشد 5.1 برابر و دكترا 4.8 برابر شده است.

وي يكي از شاخصه هاي مهم در ارزيابي عملكردي دانشگاهها را وضعيت ارتقاي مرتبه اعضاي هيات علمي و بهبود شاخصه هاي استاندارد بيان كرد و گفت: طي سال هاي 84 تا 92 تعداد 186 عضو هيات علمي جديد كسب شده بگونه اي تعداد اعضاي هيات علمي 52 درصد رشد داشته كه ناچيز است و بايد اعضاي هيات علمي بيشتري جذب شود و با اتمام تحصيل و شروع به كار اعضاي هيات علمي بورسيه طبق برنامه ريزي انجام شده اين شاخصه ها در سالهاي آينده بهبود يابد.

حاتم زاده گفت: براساس ضرورات تعهدات محدودي هيات علمي مربي در برخي از رشته ها بويژه رشته معارف و رشته هاي هنر جذب شده است ولي تلاش شد تا شاخص نسبت مربي به كل فضاي هيات علمي متعاقب يك نسبت منطقي و درست كاهش يابد.

حاتم زاده

وي به توسعه منطقه اي، ملي و توسعه تحصيلات تكميلي در دانشگاه گيلان اشاره كرد و گفت: اگرچه دانشگاه طي اين سالها از نظر تعداد دانشجو 63 درصد رشد داشته ولي نسبت دانشجويان كارشناسي به كل دانشجويان كاهش يافته است و در بخش دوره هاي تحصيلات تكميلي اين نسبت بيشتر شده است.

رئيس سابق دانشگاه گيلان به افزايش اعتبارات پژوهشي دانشگاه اشاره كرد و گفت: بدنبال افزايش اعتبارات دانشگاه در طي 8 سال گذشته، اعتبارات پژوهشي نيز افزايش يافت و از 5 هزار و 261 ميليون ريال به 38 هزار و 84 ميليون ريال رشد داشته است.

وي به ارائه دستاوردهاي علمي دانشگاه در مجامع علمي، ملي و بين المللي اشاره كرد و افزود: تعداد كل مقالات انتشار يافته در مجلات علمي در سال 84، 196 مقاله بوده است كه اين عدد در سال 91 به 835 مقاله رسيده است.

وي تعداد همايش هاي برگزار شده در سال 84 را 474 مورد بيان كرد و گفت: اين عدد در سال 91 به 1137 مورد رسيده است.

حاتم زاده در پايان خاطرنشان كرد: از ابتداي سال 85 تاكنون تعداد 16 پروژه عمراني جديد در دانشگاه گيلان آغاز شده است كه تعداد 10 پروژه تا سال 88 به بهره برداري رسيده و 6 پروژه در دست احداث است.

مراسم توديع و معارفه رئيس دانشگاه گيلان در تالار حكمت دانشگاه گيلان هم اکنون در حال برگزاري است.

در اين مراسم دكتر عبدالله حاتم زاده رئيس سابق دانشگاه گيلان كه به مدت 8 سال رياست دانشگاه گيلان را بر عهده داشت توديع و دكتر احمد رضي بعنوان سرپرست جديد دانشگاه گيلان معرفي شد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط:

سرپرست جدید دانشگاه گیلان: ارتقای همدلی بین فضای دانشگاه

حاتم زاده پس از ۸ سال مسئولیت را به رضی واگذار کرد/ عکس

انتهاي پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

انتشار یافته:۲

  1. کیا
     | 2013/12/17 - 22:12
    پاسخ

    آن همه سخنان علمی و عالمانه در این مراسم گفته شد آن وقت شما فقط گزارش تبلیغاتی رئیس سابق را درج کرده اید ! عجب رسانه ای ؟ فقط ذر قبال گرفتن مبلغ کلان چنین گزارشی می تواند تهیه شود. این یک رپرتاژ برای مدیر قبلی است خوب حالا چقدر گرفتید؟!

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads