کد خبر: 41125 - تاریخ: سه‌شنبه، 17 دسامبر 2013 - 13:28

استاد حاج کریم عاشوری در گفتگوی اختصاصی با خوبان خبر؛

رضایت مردم از شورای حل اختلاف بالا رفته است/ کشتی گیله مردی تنها رشته ای در جهان است که در آن رخصت وجود دارد

گفتگو با حاج کریم عاشوری

استاد کريم عاشوري در حين کسب علم و دانش ، فعاليت هاي ورزشي را به صورت حرفه اي دنبال مي کند. اين روحاني گيلاني که به پيوند معنويت و ورزش، معناي واقعي بخشيده است قهرمان جهان در رشته کيک بوکسينگ مي باشد.

به گزارش خوبان: استاد کريم عاشوري در روز سي ام مرداد ماه 1350 در شهر خمام متولد شد. وی در حين کسب علم و دانش ، فعاليت هاي ورزشي را به صورت حرفه اي دنبال مي کرد. اين روحاني گيلاني که به پيوند معنويت و ورزش معناي واقعي بخشيده است قهرمان جهان در رشته کيک بوکسينگ مي باشد و شعار زندگي خود را بر پايه ي روايات و احاديث ائمه معصوم (ع)، اينکه روح و جسم با هم، براي رسيدن به کمال مطلوب بايد پرورش يابند، بنا نهاده است.

وی از ابتدای شهریور ماه امسال، به عنوان رئیس شعبه اول شورای حل اختلاف خمام منصوب شده است. به همین مناسبت با ایشان به گفتگو نشسته ایم.

خوبان خبر: چگونه پرونده ها برای رسیدگی راهی شورای حل اختلاف می شوند؟

شورای حل اختلاف همان گونه که از نامش پیداست، حل اختلافات در مسائل جزئی و کم ارزش یا دعاوی که می شود با صحبت، نصیحت و مشاوره آن ها را حل و فصل کرد را به عهده دارد.

رسیدگی به پرونده هایی که فقط وقت قاضی را در دادگاه اشغال می کند – برای تسریع در کار و رسیدن به وضعیت مطلوب – در شوراهای حل اختلاف صورت می گیرد.

FILE2465

خوبان خبر: شورای حل اختلاف چه صلاحیت هایی دارد؟

طبق قانون جدید، دایره صلاحیت ها بیشتر شده است. برخی دعاوی ولو به عدالت برسد، پس لرزه های بعد از قضاوت در آن هست ولی شورای حل اختلاف به نوعی از تالی فاسد جلوگیری می کند.

برخی بزه های کوچک اجتماعی یا برخی درگیری های سرپایی وجود دارد که نیاز نیست در دادگاه رسیدگی شود. دادگاه باید به پرونده های مهم تر و جرائم بزرگ تر رسیدگی کند. به همین دلیل حدود اختیارات شوراها طبق قانون جدید وسعت یافته تا به این جرائم کوچک رسیدگی نماید.

طبق بررسی های به عمل آمده، بیش از ۸۰ درصد درگیری ها در شهرها به خاطر کم حوصلگی و مشاجره لفظی است. علی رغم این که کار شورا در این زمینه برجسته است، ما باید فرهنگ سازی در این بخش را زیاد کنیم. از طریق برجسته کردن برخی خصوصیات مثل فتوت، مردانگی، ایثار و کد خدامنشی یا ورزش هایی مثل کشتی گیله مردی و برخی سنت ها که جرم را کاهش می دهد.

138908100681

مثلا در بازی فوتبال، بعد از بازی درگیری و زد و خورد به وجود می آید. اما بعد از یک کشتی گیله مردی چنین اتفاقی نمی افتد. چون از جایی می آید که ابتدایش با صلوات است و الگویش امیرالمومنین (ع) است. کشتی گیله مردی تنها رشته ای در جهان است که در آن رخصت وجود دارد.

اگر بخواهیم در این زمینه کار کنیم، فقط کار شورای حل اختلاف نیست. نهادهای دیگر نیز باید از به وجود آمدن چنین بزه هایی جلوگیری کنند.

خوبان خبر: حداقل زمان رسیدگی به یک پرونده چند روز است؟

یک ماه تا سه ماه برای دعاوی خانوادگی است. تاثیر حرف به صورت آنی کوتاه است اما وقتی شخص بعداً و با فراغ بال به آن حرف فکر می کند، تاثیرگذاری اش بیشتر است.

خوبان خبر: میزان رضایت مردم از عملکرد شوراهای حل اختلاف را چه میزان ارزیابی می کنید؟

در دوره های اول و دوم، چون شورا یک ارگان تازه تاسیس بود و تجربه چندانی نداشت، احتمال بروز خطا بیشتر بود. اما با توجه به روند رو به رشد شورا و بالارفتن توان فکری و اجرایی دوستان و کسب تجربه لازم، رضایت مردم در دوره اخیر بالاتر رفته است.

مردم توقع بیشتری از شوراهای حل اختلاف دارند. شورا باید به سمتی پیش برود که پناهگاه مردم باشد.اگر هر پرونده ای بسته شد، دلیلی نمی شود که عملکرد شورا رضایت بخش بوده است. ما معتقدیم آن چه که حق است باید اتفاق بیفتد.

18325a37bf525b9d88d51a3441669c72_XL

خوبان خبر: ترکیب اعضای شورا چگونه است؟

هر شورا داراي سه نفر عضو اصلي و دو نفر عضو علي‌البدل است و مي‌تواند براي انجام وظايف خود داراي يك دفتر باشد كه مسوول آن توسط رئيس شورا پيشنهاد و ابلاغ آن از سوي رئيس كل دادگستري استان يا معاون ذي‌ربط وي صادر مي‌شود. در هر حوزه قضائي يك يا چند نفر قاضي دادگستري كه قاضي شورا ناميده مي‌شوند انجام وظيفه مي‌نمايند. قاضي شورا مي‌تواند همزمان عهده‌دار امور چند شورا باشد.

ما یک دبیر شورا هم داریم.

خوبان خبر: به عنوان سوال پایانی، وضعیت بیمه اعضای شورا به کجا انجامید؟

بیمه اعضای شورا اجرایی شده اما در خمام هنوز این اتفاق نیفتاده است.

 

برخی از مسئولیت های حجت الاسلام کریم عاشوری:

از جمله مسئولیت های حاج کریم عاشوری می توان به مسئول اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بندرانزلی، مدیر عامل و عضو هیئت مدیره باشگاه فرهنگی ورزشی شهرستان رشت، دبیر ستاد امور رسیدگی به مساجد شهرستان بندرانزلی، دبیر ستاد اقامه نماز شهرستان بندرانزلی و رئیس هیئات ورزش های رزمی بندرانزلی اشاره نمود.

استاد کریم عاشوری همچنین در زمینه رشته های مختلف رزمی نیز موفق بوده است. بنیان گذار سبک فول کیک بوکسینگ در استان های قم و گیلان، دارنده کمربند دان 6  کیک بوکسینگ از فدراسیون ورزش های رزمی کشور، دارنده کمربند دان 7 فول کیک بوکسینگ، دارنده کمربند دان 7 میکس مارشال (سبک آزاد) از کشور کانادا، دارنده مدال و کمربند طلا از مسابقات جهانی قبرس در سال 2001، دارنده مدال طلای مسابقات بلاروس در سال 2004، مدال برنز مسابقات یورو کاپ (آلمان) – ساندا ا، نیز از جمله افتخارات ورزشی استاد کریم عاشوری است.

 MRT www.Win2Farsi.com

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads