کد خبر: 41058 - تاریخ: دوشنبه، 16 دسامبر 2013 - 15:47

حجت الاسلام محسن زاده در همایش ائمه جمعه و جماعات در خمام؛

دشمن به دنبال ترویج خرافات و بدعت ها به نام دین است

حجت الاسلام محسن زاده با اشاره به اهميت و ضرورت بحث معنويت گرايي گفت: امروزه عرفان هايي مانند كيهاني، شيطان پرستي، بلك متال ، پاپ، تيفوس و… در جامعه ما جريان دارد. مدل مو و پوشش بخشی از جامعه با زندگي اهل بيت علیهم السلام فرسنگ ها فاصله گرفته و به فرق زاله و عرفانگرايي گرایش پيدا كرده است.

به گزارش خوبان: حجت الاسلام والمسلمين محسن زاده مسئول نماينده ولي فقيه سپاه قدس گيلان درهمایش مشترک ائمه جمعه و جماعات و فرماندهان پایگاه ها در کانون شهید حق شناس خمام گفت:  امروزه جريانات باطل خود را با عنوان معنويت به خورد بشريت مي دهند و این موضوع در جامعه ما كه مرکز مهدويت و اهل بيت به شمار مي رود، با عنوان تهاجم فرهنگي و شبيخون فرهنگي خود را نشان داده است.

 حجت الاسلام محسن زاده با اشاره به اهميت و ضرورت بحث معنويت گرايي گفت: امروزه عرفان هايي مانند كيهاني، شيطان پرستي، بلك متال ، پاپ، تيفوس و… در جامعه ما جريان دارد.  مدل مو و پوشش بخشی از جامعه با زندگي اهل بيت علیهم السلام فرسنگ ها فاصله گرفته و به فرق زاله و عرفانگرايي گرایش پيدا كرده است.

SAM_2845

وی راه درمان این معضل را شناختن این مکاتب و گسترش معنویت در فضای جامعه خواند و افزود: لازم است هيئت امناي مساجد و فرماندهان به معنويت واقعي برسند و راه هاي مقابله با معنويت كاذب را بیابند. معنویت يعني روان شدن، رواج شدن، جاري و ساري شدن و ذكر ياد خداوند در وجود انسانهاي مومن است.

حجت الاسلام محسن زاده ادامه داد: اگر انسان از ياد خدا جدا شود دو مشكل اساسي برايش بوجود مي آيد: اول این که دنياي او با مشكل مواجه مي شود و به سختي و تنگدستي دچار مي گردد ودوم این که در روز قيامت كور محشور مي شود و انسان کور نمی تواند خداوند را ببیند و شعله هاي آتش جهنم را مي بيند.

وی خاطرنشان کرد: انس با خدا و ذكر خدا، منجر می شود که انسان خداوند را ناظر بر اعمال خود ببیند و این انسان را به معنویت می رساند.

نماینده ولی فقیه در سپاه قدس گیلان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: دشمنان بشريت به جريان سلطه گر وارد مي شوند و جريان سلطه گر تلاش مي كند كه انسان را از مسير معنويت جدا كند.

وی ادامه داد: جریان سلطه گر با چهار روش این کار را انجام می دهد: اول سرگرمي بر شهوات است. در واقع تفكراتي كه حيات طيبه انسان را به سمت حيات حيواني سوق مي دهد دوم: ترس و تهديد. سوم: ترويج دانشي كه سلطه و سلطه گران را توجيه كند که بحث علوم انساني مطرح مي شود و دشمن به همین دلیل بشدت با اسلامی شدن علوم انساني مخالف است و چهارم: ترويج خرافات و بدعت ها بنام دين است. ديني كه دين بدلي است و دين ناب محمد(ص) نيست يعني اسلام بدلي و اسلام منهاي روحانيت.

SAM_2839

حجت الاسلام محسن زاده در ادامه به ویژگی های جلسات قرآن اشاره نموده و گفت: جلسات قران بايد شامل آموزش قرائت صحیح و آشنايي  با مفاهيم و معاني قرآن باشد.

زنده نگه داشتن اسلام باید با استفاده از متن و زبان دين باشد. شاخصه هاي معنويت گرايي در خدامحوري و انسان باوري است. اگر معارف پيامبران را با همان شيوه اي كه خودشان بيان كردند، بيان نماييم به نتیجه مطلوب می رسیم.

گزارش: مجتبی فرهنگی

 

اخبار مرتبط:

همایش ائمه جمعه و جماعت بخش های خمام، خشکبیجار و لشت نشاء برگزار شد/ تصاویر

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads