کد خبر: 41003 - تاریخ: یکشنبه، 15 دسامبر 2013 - 19:15

مهدی حاجتی:

مدرسه در افق چشم انداز 1404، كانون ارائه خدمات تربيتي است/ آموزش و پرورش ركن اساسي محور توسعه تلقي مي شود

مديركل جدید آموزش و پرورش استان گيلان با اشاره به تعريف جامع از مدرسه در چشم انداز 1404 گفت: مدرسه در افق اين چشم انداز، كانون ارائه خدمات تربيتي است.

به گزارش خوبان، مراسم تودیع ایوب نجف زاده مدیرکل سابق و معارفه مهدی حاجتی مدیرکل جدید آموزش و پرورش گیلان صبح امروز ۲۴ آذرماه با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش و جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی مردم رشت و تعدادی از مسئولین کشوری و استانی در مدرسه دخترانه شاهد رشت برگزار شد.

در این مراسم مديركل جدید آموزش و پرورش استان گيلان با بيان اينكه آموزش و پرورش ركن اساسي محور توسعه تلقي مي شود گفت: نخبگان، متفكران و چهره هاي بزرگ، فرهنگي و تحصيل كرده ها در مراكز آموزشي مشغول به فعاليت هستند.

حاجتی

وی افزود: مدرسه جايگاه مقدسي است بنابراين دست اندركاران مربوطه بايستي تمام تلاششان را براي تعليم و تربيت دانش آموزان به كار گيرند.

وي معلم، دانش آموز و اولياء را سه راس مثلث آموزش و پرورش دانست و اظهار داشت: مدير مدرسه محل تقاطع قطرهاست كه نقش هماهنگ كننده را ايفا مي كند .

مديركل آموزش و پرورش استان گيلان خاطرنشان كرد: همه ما بايستي با تلاش و تعامل زمينه مشاركت همه اضلاع اين مثلث را فراهم كنيم.

وي با بيان اينكه آموزش و پرورش ركن اساسي محور توسعه تلقي مي شود ، تصريح كرد: نخبگان، متفكران و چهره هاي بزرگ، فرهنگي و تحصيل كرده ها در مراكز آموزشي مشغول به فعاليت هستند.

وي با اشاره به نقش و وظيفه سنگين آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش مسووليت سنگين و خطيري به لحاظ تربيت انسان هاي جامعه بر عهده دارد.

حاجتي ماموريت آموزش و پرورش در سند تحول بنيادين را دستيابي افراد لازم التعليم به حيات طيبه عنوان و تصريح كرد : اين ماموريت نشان از نقش و جايگاه مهم آموزش و پرورش در پرورش انسان ها است.

وي در ادامه با تاكيد بر ضرورت تكريم و احترام به جايگاه معلم ياد آور شد: در گزينش مديران، شايسته سالاري مورد توجه قرار مي گيرد.

مديركل آموزش و پرورش استان گيلان با اشاره به تعريف جامع از مدرسه در چشم انداز 1404 گفت : مدرسه در افق اين چشم انداز، كانون ارائه خدمات تربيتي است.

وي از دستيابي افراد لازم التعليم به مراحل اوليه حيات طيبه بعنوان مآموريت اصلي آموزش و پرورش نام برد و اذعان داشت: حيات طيبه وضعيت مطلوبي است كه در آموزش و پرورش به دنبال آن هستيم.

حاجتي به استفاده از ظرفيتهاي همگاني براي پويايي آموزش و پرورش تاكيد كرد و با بيان آيه اي از قرآن كريم كه خداوند در آن فرموده است: كساني را كه شما مديرشان ميشويد يا برادر ديني شما هستند يا در آفرينش مثل تو هستند و من و همه مسئولين بايد با نگاه به اين ديدگاه برنامه كاري خود را آغاز كنيم.

وي در پايان سخنان خود از اقشار مختلف مردم دستگاهها، مسئولين، فرهنگيان، دانش آموزان خواست تا به ياري آموزش و پرورش بشتابند.

منبع: روابط عمومی آموزش و پرورش استان گیلان

اخبار مرتبط:

مهدی حاجتی سکان مدیریت آموزش و پرورش گیلان را به دست گرفت

تغییر مدیر کل آموزش و پرورش استان گیلان طی چند روز آینده

مراسم تودیع و معارفه مدیرکل آموزش و پرورش گیلان برگزار می گردد

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads