کد خبر: 40963 - تاریخ: یکشنبه، 15 دسامبر 2013 - 10:38

آنچه رهبر انقلاب در خشت خام می‌دید

به خوبی فکر کن

ملّتها و حتّى دولتها به آمریکا بى‌اعتمادند به خاطر همین رفتار و رویکردى که در سیاست آمریکایى‌ها هست.

به گزارش خوبان: حسین فینی زاده در وبلاگ “به خوبی فکر کن” نوشت: 

چند روز قبل از اعلام نتیجه مذاکرات ژنو و امضای معاهده ژنو بود که رهبری معظم در سخنانی برای چندمین بار تذکر دادند که آمریکایی ها قابل اعتماد نیستند و به آنها نباید اعتماد کرد اما متاسفانه عده ای شاید تجربه چندانی از این عده شکنی آمریکایی ها نداشتند به آن معاهده (که در مورد مفادش بحث زیادی دارم اما فعلا مجال بحث در مورد آن نیست) تن دادند. اما به فاصله چند روز پس از این اتفاق که آن را مبارک و میمون می پنداشتند غربی ها شروع به عهد شکنی کرده و ابتدا با سخنان ناشایست مفاد معاهده را زیر سوال بردند و سپس با اعمال تحریم های جدید توسط اتحادیه اروپا این قابل اعتماد نبودن را بیش از پیش به منصه ظهور گذاشتند. اما اوج این عدم پایبندی به عهد و پیمان در سخنان چند روز پیش اوباما و کری در جمع صهیونیست ها به وقوع پیوست و طی آن رسما با کلیت دانش هسته ای ما مخالفت کردند و اوباما کار را به جایی رساند که گفت اگر بتواند پیچ و مهره های تشکیلات هسته ای را از هم باز می کند. اما آنچه فکر می کنم ضربه نهایی را به اعتماد باقی مانده دولت مردان ایران نسبت به آمریکایی ها وارد کند اعلام تحریم 19 شرکت و فرد ایرانی توسط دولت آمریکا، یعنی همان کسانی که معاهده ژنو را امضا نمودند، می باشد. که طی آن به صراحت بند 1 معاهده را با طرزی بسیار ظریف نقض کردند. البته می دانیم که تحریم های جدید با بهانه ای غیر از هسته ای انجام شده اما باید توجه داشت که اینها نشانه از غیر قابل اعتماد بودن آمریکاست و موید این کلام رهبری که در جمع دانش آموزان و دانشجویان در روز 92/8/12 بیان فرمودند:
اگر یک روزى هم مسئله‌ى هسته‌اى حل شد – فرض کنید جمهورى اسلامى عقب‌نشینى کرد؛ همان‌که آنها میخواهند – خیال نکنید مسئله تمام خواهد شد؛ نه، ده بهانه‌ى دیگر را به‌تدریج پیش میکشند: چرا شما موشک دارید؟ چرا هواپیماى بدون سرنشین دارید؟ چرا با رژیم صهیونیستى بدید؟ چرا رژیم صهیونیستى را به رسمیّت نمى‌شناسید؟ چرا از مقاومت در منطقه‌ى به قول خودشان خاورمیانه حمایت میکنید؟ و چرا؟ و چرا؟ و چرا؟ مسئله این نیست که اینها سرِ قضیّه‌ى هسته‌اى با جمهورى اسلامى اختلاف پیدا کرده باشند؛ نه، تحریم آمریکا از اوّل انقلاب شروع شد، روزبه‌روز هم بیشتر شده است، تا امروز که خب به نقطه‌ى بالایى رسیده.1392/08/12
حضرت آقا

و شاید یادآوری این بخش از بیانات ایشان در همان جمع هم خالی از لطف نباشد که هر کس و هر دولتی به آمریکا اعتماد کرد و عده و پیمان آنها را پذیرفت ضرر کرده و ما نیز اگر بپذیریم ضرر خواهیم کرد:
این رویکرد استکبارى که آمریکایى‌ها دارند و از ده‌ها سال پیش تا امروز هم ادامه دارد، موجب شده است که در ملّتهاى دنیا یک احساس بى‌اعتمادى و بیزارى نسبت به دولت آمریکا به‌وجود بیاید؛ این مخصوص کشور ما نیست؛ هر ملّتى به آمریکا اعتماد کرد، ضربه خورد؛ حتّى آن کسانى که دوست آمریکا بودند. حالا در کشور ما دکتر مصدّق به آمریکایى‌ها اعتماد کرد؛ براى اینکه بتواند خود را از زیر فشار انگلیس‌ها نجات بدهد، به آمریکایى‌ها متوسّل شد؛ آمریکایى‌ها به جاى اینکه به دکتر مصدّق که به آنها حسن ظن پیدا کرده بود کمک کنند، با انگلیس‌ها همدست شدند، مأمور خودشان را فرستادند اینجا و کودتاى 28مرداد را راه انداختند. مصدّق اعتماد کرد، کتکش را [هم‌] خورد؛ حتّى کسانى که با آمریکا میانه‌شان هم خوب بود و به آمریکا اعتماد کردند، ضربه‌اش را خوردند. روابط رژیم طاغوتى سابق با آمریکا خیلى صمیمى بود، در عین حال زیاده‌خواهىِ آمریکا آنها را هم به ستوه آورده بود؛ همین کاپیتولاسیونى را که گفتیم – مصونیّت قضائى مأمورین آمریکا – تحمیل کردند بر آنها؛ آنها هم پشتوانه‌اى جز آمریکا نداشتند، مجبور شدند قبول کردند….
ملّتها و حتّى دولتها به آمریکا بى‌اعتمادند به خاطر همین رفتار و رویکردى که در سیاست آمریکایى‌ها هست. هرکسى اعتماد کرد به آمریکا، ضربه‌اش را خورد؛ لذا امروز در میان ملّتها شاید بشود گفت منفورترین قدرتهاى دنیا آمریکا است. اگر یک نظرسنجى عادلانه و سالمى در دنیا بین ملّتها انجام بگیرد، گمان نمیکنم نمره‌ى منفى هیچ دولتى به پاى نمره‌ى منفى دولت آمریکا برسد؛ در دنیا امروز وضع اینها این‌جورى است؛ میشنوید دیگر حرفهایى که اروپایى‌ها امروز دارند علیه آمریکایى‌ها میزنند. خب، بنابراین مسئله‌ى ستیزه‌ى با استکبار و روز ملّى استکبارستیزى یک مسئله‌ى اساسى است، یک مسئله‌ى برخاسته‌ى از تحلیل درست و حرف درست است. و شما جوانهاى عزیز و میلیونها جوانى که در سرتاسر کشور هستند، مثل شما دانشجو و دانش‌آموزند، باید تحلیل درستى داشته باشید از این قضایا. خب، جوانِ اوّلِ انقلاب احتیاج به تحلیل نداشت و تحلیل نمیخواست، همه‌چیز برایش روشن بود، چون همه‌چیز را خودش به چشم خود دیده بود؛ حضور آمریکایى‌ها را، قساوت آمریکایى‌ها را، ساواکِ دست‌آموزِ آمریکایى‌ها را، امّا امروز شما باید فکر کنید، تحلیل کنید، دقّت کنید؛ صِرف [گفتن با] زبان نباشد؛ معلوم باشد چرا ملّت ایران با استکبار مخالف است؛ چرا با رویکردهاى ایالات‌متّحده‌ى آمریکا مخالف است؛ این بیزارى ناشى از چیست؛ این را جوانِ امروز بایستى بدرستى و با تحقیق بفهمد.

 

 

انتهای پیام/

 


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads