کد خبر: 40951 - تاریخ: یکشنبه، 15 دسامبر 2013 - 10:16

وزیر راه و شهرسازی:

خرید و فروش مسکن مهر آزاد شد/ دیگر با وام ۲۰ میلیونی صاحب مسکن نمی‌شویم

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه دیگر با وام ۲۰ میلیون تومانی صاحب مسکن نمی‌شویم، گفت: خرید و فروش مسکن مهر به زودی آزاد و بخشنامه و دستورالعمل آن تا چند هفته دیگر صادر می‌شود.

به گزارش خوبان: عباس آخوندی در برنامه نگاه یک با بیان اینکه باید قدرت خرید متقاضیان مسکن افزایش یابد افزود:دیگر با تسهیلات 20 میلیون تومانی مسکن کسی صاحب مسکن نمی‌شویم، بنابراین باید با ایجاد صندوق پس انداز مسکن و پرداخت تسهیلات با ضرایب 5 و 6 برابری متقاضیان مسکن را در مناطقی که خودشان دوست دارند، صاحب مسکن کنیم.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در حال حاضر کارشناسان در حال تهیه طرح صندوق‌های پس انداز مسکن هستند که در قالب آنها در مدت 3 تا 5 سال مردم می توانند با پس انداز 25 تا 30 میلیون تومان خانه دار شوند.

آخوندی در خصوص واگذاری مسکن مهر گفت: خرید و فروش مسکن مهر بزودی آزاد می شود و بخشنامه و دستورالعمل آن تا چند هفته دیگر صادر می‌شود، اما چیزی که حائز اهمیت است این است که تاکنون یک میلیون و 200 هزار مسکن مهر واگذار شده و حدود 800 هزار تا 900 هزار مسکن مهر باقیمانده که انتظار می‌رود، تا پایان سال 93 حدود 80 درصد واحدهای مسکونی باقیمانده واگذار شود.

وی تاکید کرد: گفته می‌شود، مردم حق خرید و فروش مسکن مهر را ندارند، چرا حق فروش را ندارند، بنابراین تا چند هفته آینده بخشنامه آزاد شدن معاملات مسکن مهر صادر می‌شود.

وی در ادامه با انتقاد از این موضوع که به یک باره و با یک مصوبه ساخت مسکن در تهران افزایش یافت خاطر نشان کرد: 9 اردیبهشت سال گذشته در یک جلسه ای یک طبقه روی شهر تهران گذاشته شد و سوم اردیبهشت کارشناسان با انتقاد از این موضوع نامه‌ای التماس گونه نوشتند که خواهش می‌کنیم، این کار نشود.

اگر چه در ادامه مجری این برنامه با بیان اینکه چون فردی نیست که نسبت به اظهارات شما پاسخ بدهد، آخوندی ادامه داد: بنده قصد مناظره ندارم اما باید اذعان شود که  جمعیت پذیری تهران به بالای 12 میلیون نفر رسیده است، اما مگر می شود با توجه به وضعیت ترافیک و تامین آب این گونه شهر را اداره کرد.

آخوندی تصریح کرد: باید از مردم پرسیده شود، آیا دوست دارید این روند ادامه پیدا کند اما من آمده ام که با مردم با صراحت صحبت کنم.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: با مصوبه کمیسیون ماده 5 حدود 500 هزار مترمربع از باغات تهران از بین رفته است.

وی در پاسخ به سوال یکی از تماس گیرندگان مردمی گفت: آیا فکر می‌کنید که باید در تمام شهرها خانه ساخته شود، بنابراین باید تسهیلاتی فراهم شود که مردم خودشان خانه بسازند.

وی افزود:حداکثر کار دولت این است که مردم خودشان خانه بسازند بنابراین دولت باید تسهیلاتی فراهم کند که مردم خودشان خانه بسازند.

*خرید و فروش مسکن مهر آزاد نیست

وزیر راه و شهرسازی در برنامه تامین مالی مسکن از طریق بازار سرمایه در هتل استقلال در گفت و گو با فارس با بیان اینکه قوانین و مقررات مربوط به مسکن مهر در دولت جدید نسبت به دولت قبلی تغییری نداشته، گفت: خرید و فروش مسکن مهر آزاد نیست.

عباس آخوندی در خصوص این سؤال که آیا خرید و فروش مسکن مهر آزاد است یا خیر، افزود: اگر قوانین و مقررات مسکن مهر درگذشته بر این اساس بود که خرید و فروش مسکن مهر آزاد نیست، الان نیز بر اساس همان قوانین و مقررات خرید و فروش مسکن مهر آزاد نیست.

 

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads