کد خبر: 40928 - تاریخ: شنبه، 14 دسامبر 2013 - 19:15

اقدام تحقیر آمیز پژو و رنو در جلسه با وزیر صنعت

هفته گذشته رسانه ها خبری را در رابطه با جلسه وزیر صنعت معدن و تجارت کشورمان با نمایندگان دو شرکت فرانسوی رنو و پژو منتشر کردند.

به گزارش خوبان، در این جلسه‌ نعمت‌زاده خطاب به نمایندگان پژو و رنو می گوید “حالا که تحریم‌ها تمام شده، چه برنامه‌ای برای حضور در ایران دارید؟” نماینده پژو هم اعلام می کند برنامه‌ای برای این کار نداریم و هنوز رفع تحریم صنعت خودروی ایران به ما ابلاغ نشده است. وی تأکید می کند: نمایندگان پژو و رنو تنها برای این به ایران آمده بودند که ببینند در اینجا چه خبر است!

در این زمینه دو نکته حائز اهمیت است.

اول اینکه معمولا جلسه با مدیران عامل شرکتهای خودروساز خارجی، توسط معاون وزیر صنایع یا رئیس سازمان گسترش و نوسازی صورت می گرفته که در این جلسه نه تنها مدیران عامل این شرکتها حضور نداشتند بلکه در اقدامی خلاف عرف ، نمایندگان آنها موفق شده اند با وزیر جمهوری اسلامی ایران جلسه مشترک داشته باشند و در جلسه نیز اینگونه با کنایه و از موضع بالا سخن بگویند.

نکته بعد اینکه، هنگامی که توافقنامه ژنو امضا شد بسیاری از منتقدان با اشاره به زیان جبران ناپذیر شرکت های خودروساز فرانسوی از تحریم ایران، این بند توافقنامه را عملا به نفع کشور فرانسه ارزیابی کردند و بسیاری از کارشناسان داخلی اذعان داشتند که بازار ایران برای فرانسه نه تنها بسیار سود آور و غیرقابل گذشت است بلکه موجب می شود بسیاری از کارخانه ها و کارگاههای کوچک داخلی که با ایران خودرو و سایپا همکاری می کنند به دلیل عدم توان رقابت، ورشکست و از دور خارج شوند.

با این حال اینگونه از موضع سخن گفتن نمایندگان! خودرو سازان خارجی با وزیر صنعت در نوع خود کم نظیر و قابل تامل است.

منبع: جهان نیوز

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads