کد خبر: 40911 - تاریخ: شنبه، 14 دسامبر 2013 - 14:41

در خطبه های نماز جمعه؛

امام جمعه خمام: چه لزومي دارد که رجال سياسي نظريه پردازي کنند

حجت الاسلام عاشوری با انتقاد از نظریه پردازی برخی رجال سیاسی در حوزه فرهنگ گفت: چه لزومي دارد که رجال سياسي، نظريه پردازي کنند و احياناً نظريه هاي منحط ديگران را از تريبون هاي رسمي اعلام نمايند که اثرات زيانبار فراواني دارد و واکنش هايي را هم در سطح جامعه بر مي انگيزد.

به گزارش خوبان: حجت الاسلام و المسلمین عاشوری امام جمعه خمام در خطبه های روز گذشته نماز جمعه این شهر با تاکید بر لزوم داشتن متخصص فرهنگی برای کشور و تعیین استاندارد برای کالاهای فرهنگی گفت: حتي آن دنياي آزاد اروپايي هم که برخي شيفته آن هستند، تحصيل دختران مُحَجَّبه و تحقيق درباره هلوکاست را ممنوع کرده اند، هيچ شرمي هم از اعتراض ديگران نمي کنند. پس چرا ما حداقل اين اندازه از حساسيت را درباره اصول ارزشي دين خودمان نداشته باشيم؟! چرا بايد عوض تأکيد بر اجراي قانون در حوزه فرهنگ، بر رفع قانون از آن سخن گفته شود؟

 

وی با انتقاد از نظریه پردازی برخی رجال سیاسی در حوزه فرهنگ گفت: چه لزومي دارد که رجال سياسي، نظريه پردازي کنند؟ و احياناً نظريه هاي مُنحَطّ ديگران را از تريبون هاي رسمي اعلام نمايند؟ که اثرات زيانبار فراواني دارد و واکنش هايي را هم در سطح جامعه بر مي انگيزد. اينکه چيزي طالب داشته باشد، دليل بر مطلوب بودن آن چيز نيست. شهوات جنسي و مواد مخدر هم طالب دارند ولي اثرات مخرِّب و ويرانگر آنها قابل انکار نمي باشد. لذا نمي توان اينگونه مسائل را به انتخاب افراد گذاشت، بلکه بايد صريحاً با آزادي گناه مخالفت کرد که دستور خداوند، همين است. و الّا نهي از منکر چه جايگاهي مي تواند داشته باشد؟!

امام-جمعه-خمام

امام جمعه خمام با تاکید بر اهمیت نهادینه کردن فرهنگ اسلامی در زندگی گفت: مقام معظم رهبري در ديدار اخيرشان با اعضاي شوراي عالي انقلاب فرهنگي ضمن تأکيد بر تلاش بيشتر براي برجسته کردن موضوع فرهنگ فرمودند: نبايد منتظر بود که فرهنگ کشور، به خودي خوش پيش برود؛ بلکه دستگاه هاي مختلف در قبال آن مسئولند. ايشان حذف ناهنجاري ها در جامعه را به کندن علف هاي هرز در يک بُستان تشبيه کردند که باعث رشد گل ها و استفاده طبيعي آنها از آب و نور و هوا مي شود. بنابراين ماداميکه رذايل اخلاقي در جامعه باشد، فضايل اخلاقي قادر به رشد و نموّ نخواهد بود.

 

حجت الاسلام عاشوری در ادامه خطبه های نماز جمعه با اشاره به 27 آذر ماه، سالروز شهادت دکتر مفتح، وحدت و همدلي بين دو نهاد علمي کشور را، يکي ديگر از برکات انقلاب اسلامي ايران دانست و خاطرنشان کرد:  البته برکات فراوان ديگري نيز نه تنها در داخل کشور بلکه در سطح منطقه و جهان هم داشته است. ازجمله برکات منطقه اي اش پيدايش حزب الله و حماس و تحوّل عراق و افغانستان بوده است. اخيراً هم کشور شيعي سوريه با الگوگيري از انقلاب اسلامي ايران از بحراني بزرگ نجات يافته است.

 

امام جمعه خمام در پایان گفت: تقريباً تمام کشورهاي بازيگر جهاني از آمريکا و اروپا و مرتجعين منطقه، دست به دست هم داده بودند که سوريه را از ايران و عراق و فلسطين و حزب الله لبنان جدا کنند ولي پس از سه سال بحران آفريني و انجام جنايات فراوان، تن به شکست داده اند؛ حال نمي دانند با تروريست هايي که تربيت کرده اند، چه کار کنند. لذا مي خواهند به هر لطايف الحِيَلي که شده آنقدر جنگ در سوريه را به درازا بکشانند تا باقيمانده تروريست ها نيز در زير آتش بارهاي ارتش سوريه، از بين بروند و خودشان را از شرّ آنها آسوده کنند؛ و الّا بايد هر شب کابوس انفجارهاي مهيب در نقاط حساس پايتخت خود را ببينند.

 

 

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads