کد خبر: 40883 - تاریخ: شنبه، 14 دسامبر 2013 - 10:05

توهین مشاور رئیس جمهور به مردم ایران/ راننده تاکسی یا یک لبوفروش دانشی درباره مسائل کشور ندارد!

باید به سریع القلم و کسانی که هم نظر با او هستند یادآوری شود که دانشمندان هسته ای کشورمان با توکل به خدا و حمایت همین راننده تاکسی ها، لبوفروش ها و افرادی که سریع القلم می گوید دانش ندارند، توانستند قدرت هسته ای را برای ایران به وجود بیاورند.

به گزارش خوبان به نقل از شبکه اطلاع رسانی دانا، چندی پیش محمود سریع القلم، مشاور رئیس جمهور در برنامه ای که توسط موسسه فرهنگی امام موسی صدر برگزار شده بود به نقد پوپولیسم پرداخت.

وی پوپولیسم را یک ویژگی برجسته در ایران دانست و ضمن زیر سوال بردن تربیت ایرانی گفت: تربیت عقلی در خانواده ما که بسیار ضعیف است نمی گوییم نیست، در مدرسه که خیلی جایگاه ندارد، در صحنه عمومی و رسانه ها هم که نیست.

مشاور رئیس جمهور در توهینی کم سابقه، تربیت مردم ایران را بسیار پایین می داند و می گوید: خیلی طبیعی است که من غریزی، احساسی و پوپولیستی تربیت بشوم. صدا و سیما هم که چقدر به این جریان کمک می کند، می رود از یک لبو فروش می پرسد نظر شما درباره برنامه هسته ای چیست؟، این خیلی اثر می گذارد.

یا یک راننده تاکسی که از 5 صبح تا 12 شب باید در این خیابان ها بدود تا هزینه 3 بچه دانشجویش را درآورد، سر چهارراه از او می پرسند که نظر شما درباره برنامه هسته ای و مذاکرات ژنو چیست؟ او چه دانشی دارد که یک واکنش منطقی به این سوال بدهد.

13-12-11-103935_mg_8810

وی با زیر سوال بردن شعور مردم ایران برای آنها حق اظهار نظر در مسائل سیاسی و اجتماعی جامعه را قائل نمی شود؛ گویا یک فرد لبو فروش یا راننده تاکسی نمی تواند به تحلیل مسائل روز در کشورش بپردازد.

باید پرسید از نظر سریع القلم دانش چگونه معنا می شود؟ آیایک فرد لبوفروش یا راننده تاکسی پای صندوق های رأی حاضر می شود و رای می‌دهد، فقط حق اظهار نظر دارد؟؛ چگونه است که آن موقع به او نمی گویند او دانش کافی ندارد؟

باید خاطر نشان شد صدا و سیما در کنار برگزاری نشست های کارشناسی و مناظره ها از نظر مردم که صاحبان اصلی کشور و انقلاب هستند نیز بهره می‌گیرد.

بارها نقش مردم عادی در کشور برای همه مشخص شده است؛ پیروزی انقلاب اسلامی را مردم رقم زدند؛ چطور آن موقع این مردم پوپولیست نبودند؟

در مراحل بعدی حضور مردم عادی در جبهه های جنگ باعث مقاومت کشور در 8 سال و در نهایت پیروزی ایران شد؛ در نهم دی ماه سال 88 مردم عادی با محکوم کردن هتک حرمت به امام حسین(ع) و حضور میلیونی خود کشور را از دست فتنه نجات دادند؛ کاری که خواص بی بصیرت نتوانستند انجام بدهند.

مردم همیشه در صحنه ایران بارها نشان دادند که می توانند با اظهار نظرهای هوشمندانه سرنوشت کشور را تغییر دهند.

لازم است به سریع القلم و کسانی که هم نظر با او هستند یادآوری شود که دانشمندان هسته ای کشورمان با توکل به خدا و حمایت همین افرادی که سریع القلم می گوید دانش ندارند، توانستند قدرت هسته ای را برای ایران به وجود بیاورند.

همچنین مقاومت های پایدار و گسترده مردم در برابر تحریم ها بوده است تا سیاستمداران بزرگ جهان اعتراف کنند که تحریم های ایران با شکست مواجه شده است.

چه بر سر مشاور رئیس جمهور آمده است که پشتوانه مردم را نادیده گرفته است تا بتواند واژگان غربی و غیر اسلامی را تعریف کند؟ تاریخ افرادی مانند سریع القلم را بسیار به چشم دیده است؛ تقی زاده در زمان مشروطیت همان نقشی را داشت که سریع القلم در زمان دولت یازدهم جمهوری اسلامی؛ اعتقادی راسخ به اینکه از موی سر تا ناخن پا باید غربی باشد.

درحالیکه تلاش و برنامه کشور به سوی تولید محتوای اسلامی پیش می‌رود، برخی از تقی زاده های دوران مانند سریع القلم به دنبال تقلید کورکورانه از غرب و پیاده سازی آن در ایران هستند.

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

یک نظر ثبت شده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads