کد خبر: 40877 - تاریخ: شنبه، 14 دسامبر 2013 - 09:38

جزئیات شهادت ۲۰ تکنسین ایرانی در عراق به دست نیروهای القاعده

یک مقام آگاه با تشریح جزئیات حمله به کاروان نفتی ایران در عراق، تعداد شهدا را ۲۰ ایرانی و ۲ عراقی اعلام کرد و گفت: مقامات عراقی به ما اعلام کرده‌اند که این حمله تروریستی توسط القاعده برنامه‌ریزی شده بود.

به گزارش خوبان، یک مقام آگاه در صنعت نفت در گفت‌وگو با فارس، با بیان اینکه هنوز نمی‌توانیم آمار کاملاً دقیقی از تلفات حمله تروریستی به کارکنان احداث خط لوله صادراتی گاز ایران به عراق ارائه کنیم اضافه کرد: براساس آخرین اطلاعات رسیده به ما در این حمله 22 نفر کشته و 5 یا 6 نفر زخمی شدند که دو نفر از شهدا عراقی و 20 نفر دیگر ایرانی بودند.

وی تأکید کرد: مسئولیت امنیت پیمانکار احداث خط لوله در خاک عراق طبق قرارداد کاملاً با طرف عراقی بوده است و به نظر می‌رسد در تأمین امنیت نیروهای پیمانکاری مسامحه‌ای رخ داده است.

این مقام آگاه در تشریح حادثه گفت: براساس اطلاعات رسیده به ما نیروهای پیمانکار خط لوله پس از تعطیلی کار به سمت کمپ محل اقامت خود به حرکت درآمده‌اند که سه دستگاه از خودروهای آنها مورد اصابت آر‌پی‌جی قرار گرفته است.

وی افزود: مقامات عراقی به ما اعلام کرده‌اند که این حمله تروریستی توسط القاعده برنامه‌ریزی شده است و هدف آنها بر هم زدن روابط اقتصادی ایران و عراق بوده است.

وی با بیان اینکه این حمله در بخش منصوریه رخ داده است گفت: این اتفاق قطعاً ساخت خط لوله صادراتی گاز ایران به عراق را متوقف نمی‌کند.

به گزارش فارس، شب گذشته خبری درباره حمله تروریستی به نیروهای پیمانکار ایرانی ساخت خط لوله صادراتی گاز ایران به عراق منتشر شد.

ایران و عراق دو قرارداد صادرات گاز ایران به عراق از طریق دو خط لوله به بغداد و بصره امضا کرده‌اند.

انتهای پیام/‌


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads