کد خبر: 4082 - تاریخ: چهارشنبه، 27 ژوئن 2012 - 10:37

با حضور دبیر شورای نگهبان در مهدیه رشت برگزار شد؛

مراسم بزرگداشت شهید آیت الله بهشتی و ۷۲ تن از شهدای هفت تیر در رشت

این‌ها خیال کردند بدست منافقین و با ترور می‌توانند کاری بکنند. شما نگاه کنید در یک حکومت رئیس جمهور و نخست وزیر ترور شود، نخبگان نطام ترور شوند. فکر کردند کار تمام شده اما دیدند ترورها اثر نکرده است. من از طرف شما مردم با همه وجودم خدا را شکر می‌کنم. شهید رجایی و باهنر را کشتند بهشتی را کشتند، آب از آب تکان نخورد.

مراسم بزرگداشت شهید آیت الله بهشتی و ۷۲ تن از شهدای هفت تیر صبح روز یکشنبه مورخه ۹۱/۴/۶ برگزار شد.

به گزارش خوبان خبر به نقل از ۸ دی: در ابتدای مراسم استاندار گیلان مهندس سعادتی جهت خیر مقدم به آیت الله جنتی به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: آیت الله جنتی عمار انقلاب است، وی در فتنه ۸۸ پشت رهبری ایستاد. و او  پشتوانه و حافظ انقلاب است، همیشه در شورای نگهبان ذره ای از منافع نظام کوتاه نیامده اند و قاطعانه برخورد کرده اند.

وی در ادامه اشاره داشت: ما مسئولین باید پیرو افکار شهید بهشتی باشیم که می‌گفت “ما شیفتگان خدمت ایم، نه تشنگان قدرت”؛ ایشان دائم در مسیر ارزش‌ها بود و با ریخته شدن خون خویش باعث زده شدن ریشه نفاق شدند. ما باید با بصیرت و دقت بیشتر،اطاعت بی چون و چرا از ولایت داشته باشیم همانند بهشتی که فدای ولایت شد. و با ایستادگی ادامه دهنده راه بهشتی‌ها باشیم.

در ادامه مراسم رئیس شورای نگهبان به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: آنچه در این فرصت کوتاه عرض می‌کنم یک مرور کوتاه بر انقلاب اسلامی‌مردم و وقایعی است که بر سرشان آمد.

۳۳ سال از عمر این انقلاب می‌گذرد. ۱۵ سال هم در مقابل یک حکومت جبار با تاریخچه ۲۵۰۰ ایستادگی کردیم. امام بزرگوار به کمک روحانیت و مردم ، مقابل حکومت فاسد ایستاد. جوانان که هیچ چیز جزء خدا نداشتند دعوت امام (ره) را اجابت کردند و هیچ کس باور نمی‌کرد آن حکومت که ساواک حاکم بود، قدرت نظامی‌حاکم بود فرو بریزد.

آیت الله جنتی در ادامه اظهار داشت: زمانی که حضرت علی بدست دشمنانش شهید شد، یک حکومت اسلامی‌کامل تشکیل نشد. بنی امیه، بنی عباس اسلامی‌بود ولی فقط نام اسلامی‌داشتند. مصر این طور بود عربستان این طور بود ایران هم این طور بود، حکام  به فسق و فجور می‌پرداختند. خیابان‌ها از منکرات پر بود. شراب فروشی‌ها و فاحشه خانه‌ها فراوان بود.

ولی با همه مخالفت‌ها یک حکومت اسلامی‌تشکیل شد. جنگ پدید آمد این قدرت نشکست،تحریم‌ها آمد، دروغ گویی‌ها آمد، تضعیف‌ها آمد، سیل‌ها از همه جانب برای غرق کردن نظام آمد ولی نظام ساقط نشد. اگر یکی از آنها بر سر یک کشورمی‌آمد آن ملت دوام نمی‌آورد. تحریم‌ها بر سر هر دولت می‌آمد ساقط می‌شد. برای ضعیف کردن مردم، برای اینکه تجارت‌ها رونق نگیرد همه کار کردند، اما اشتباه شان این بود که نمی‌دانستند در مقابل خدا ایستاده اند، همان کاری که مشرکین می‌کردند و در مقابل انبیاء می‌ایستادند و نمی‌دانستند که این پیامبران از خود هیچ ندارند، فقط پیام آور از سو خدا هستند. این‌ها قدرت خدا را نمی‌فهمند، حادثه طبس را نفهمیدند، کودتا نوژه چه شد؟ این‌ها فکر می‌کند با مردم و رهبری طرف اند اما مردم به خدا تکیه دارند. مردم در مقابل همه فشارها صبر کردند وخدا با صابرین است؛ این‌ها را باید باور کنیم.

وی همچنین افزود: این‌ها خیال کردند بدست منافقین و با ترور می‌توانند کاری بکنند. شما نگاه کنید در یک حکومت رئیس جمهور و نخست وزیر ترور شود، نخبگان نطام ترور شوند. فکر کردند کار تمام شده اما دیدند ترورها اثر نکرده است. من از طرف شما مردم با همه وجودم خدا را شکر می‌کنم. شهید رجایی و باهنر را کشتند بهشتی را کشتند، آب از آب تکان نخورد. گفتند مسئله امام است. تمام امید شان را بستند به فوت امام؛و گفتند، تا امام است مردم هستند امام برود همه چیز تمام می‌شود.امام رفت چه شد؟ معجزه شد.رای گیری شد آقای خامنه ای رهبر شد و بجای امام نشست، نه مرزها خطر پیدا کرد، نه آشوبی به وجود آمد. همان تشییع امام خیلی از توطئه‌ها را از بین برد. دشمنان فهمیدند راه امام ادامه دارد.

دبیر شورای نگهبان در ادامه افزود: خبرنگاری از دکتربهشتی پرسید نمی‌ترسید ترور تان کنند؟ گفت: “عاشق را از معشوق می‌ترسانید؟” ۷۲ تن نیز این گونه بودند. هنوز هم این جریان ادامه دارد، اینها چهره‌های گمنامی‌اند که میان بسیجی‌ها و سپاهی‌ها و  اقشار مختلف از خانم‌ها و آقایان هستند و در شرایط خاص خود را نشان می‌دهند.

وی گفت: اسلام را باید حفظ کرد. مظاهر اسلامی‌باید نمایان باشد. همه باید سعی کنند اسلامی‌باشند، اگر می‌خواهیم فرج برسد همه باید آمادگی داشته باشند. وقتی ندا “اناالمهدی” از کنار کعبه داده شد باید آماده باشیم. رهبر فرمودند تولید ملی، باید روی این کار کرد.از چیزهای کوچک می‌گوییم، چرا نباید چای داخلی مصرف شود چرا باید ارز از مملکت خارج شود؟ چای در اینجا انبار می‌شود از بین رود. چرا در جلسات نباید چای داخلی مصرف شود. باید دولت حمایت کند تا تولید بالا برود. یکی از مشکلات ما بیکاری است وقتی تولید صورت گیرد بیکاری کم می‌شود. چه کسی باید این کار را بکند؟ از آسمان کسی نمی‌آید.همین مردم و دولت باید این کار را بکنند. اختلاف نباید باشد، اختلاف گناه و حرام است.ما همه با هم برادریم؛ حتی با آنهایی که مسلمان نیستند دوستانه برخورد می‌کنیم نه خصمانه، وقتی انتخابات می‌آید نباید مایه دشمنی شود، و نباید بعد از انتخابات بگویند که چون طرفدار فلانی بوده به او مسئولیت ندهد. نباید به اعضای ستاد خود بپردازند و با بقیه تسویه حساب شخصی کنند. همه این‌ها می‌گذرد آنچه می‌ماند اجر کاری است که برای خدا انجام شده است؛ برای عده ای که برای خود کار می‌کردند هیچ نمی‌ماند همه مثل سیلی از بین می‌رود.

آیت الله جنتی  گفت: هر چه داریم به برکت امامان است. اگر آنها نبودند با این همه گناه همه چیز نابود می‌شود. متاسفانه رشوه زیاد شده، رباء علنی و پنهانی فراوان است، اگر این عنایت نبود بر همه بلا نازل می‌شد. خدا و آینده بعد از مرگ را فراموش نکنیم. به مسئولین می‌گوئیم که جیره خوار مردم هستید و از پول نفت که مال مردم است حقوق می‌گیرید، بنابراین خوش برخورد باشید و چنانچه  کاری نمی‌توانید برای شان انجام دهید صادقانه و خوش برخورد بگوید به چه دلیل نمی‌توانید کاری بکنید. مردم هم صداقت شما را ببینند قبول می‌کنند.

وی در پایان اظهار داشت: بدانید حکومت امریکا و اسرائیل رو به زوال است و دیگر قدرت گذشته را ندارند؛ به امید آن روز که باشیم و ببینیم امام زمان(عج) ظهور کند و حکومت اسلامی‌همه جا را فراگرفته است.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads