کد خبر: 40671 - تاریخ: سه‌شنبه، 10 دسامبر 2013 - 13:23

معاون درمان دانشگاه علوم پزشكي گيلان هشدار داد:

شیوع تبلیغات مصرف شیشه برای لاغری دختران گیلانی

معاون درمان دانشگاه علوم پزشكي نسبت شيوع تبليغات مصرف شيشه براي لاغري دختران هشدار داد.

به گزارش خوبان، دکتر مرتضی رهبر امروز در نشست با خبرنگاران از طلب ۴۹ میلیارد تومانی دانشگاه علوم پزشکی از بیمه خبر داد و گفت: مدت این بدهی از ابتدای سالجاری تا شیشهپایان مهر ماه است و پیش بینی می شود تا پایان آذر ماه سالجاری به ۷۰ میلیارد تومان برسد.

وی اضافه کرد: این بدهی ها از بیمه های تامین اجتماعی، خدمات درمانی، ارتش و کمیته امداد است که بیشترین آن مربوط به بیمه تامین اجتماعی است. البته روندی که در پرداخت ها از نیمه دوم سالجاری آغاز شده مطلوب تر است و ادامه این روند می تواند ما را در حل بسیاری از مشکلات یاری کند.

رهبر در ادامه خاطرنشان کرد: علیرغم این مشکلات مالی دانشگاه علوم پزشکی گیلان دو دستگاه پیشرفته رادیوتراپی را برای بیمارستان رازی رشت خریداری کرده است و در حال حاضر این دستگاهها وارد استان شده اند.

وی با اشاره به اینکه نرم افزار این دستگاهها در آلمان است و به صورت اینترنتی راه اندازی خواهد شد تصریح کرد: پیش بینی می شود تا پایان ماه این دستگاهها مورد بهره برداری قرار بگیرند.

دکتر رهبر تصریح کرد: با راه اندازی این دستگاهها حرکتی بزرگ در درمان سرطان ها در بیمارستانهای دولتی گیلان رخ خواهد داد و تمام بیماران سرطانی تحت پوشش هزینه های بیمارستان دولتی قرار می گیرند.

وی در ادامه در خصوص نظارت دانشگاه علوم پزشکی بر تعرفه های بیمارستانهای خصوصی اضافه کرد: این تعرفه ها از سوی وزارت بهداشت ابلاغ می شود و اجرای آن منوط به ابلاغ شخص استاندار در استانها است.

وی از افزایش ۱۵تا ۳۵ دردصدی تعرفه های خصوصی پزشکی خبر داد و گفت: ما تعرفه ها را رصد می کنیم و اگر مشاهده شود و یا مردم به ما گزارش دهند که بیمارستانی تعرفه بیشتری گرفته است پول را به بیمار بر می گردانیم.

در ادامه این نشست دکتر رهبر در خصوص نظارت بر مراکز ترک اعتیاد استان اظهار کرد: گیلان از جمله استانهایی است که دارای نرم افزار پیشرفته است و این مراکز موظف هستند تا اسامی معتادین را در این نرم افزار وارد کنند و بدین ترتیب نظارت ها کارآمدتر خواهند بود.

وی گفت: اعتیاد بحث پیچیده ای در دنیاست و مشکلی که امروز ما با اعتیاد داریم فراتر از اعتیاد است و آن نوع اعتیاد به شمار می رود.

وی افزود: تریاک مواد مخدری است که برای فرد مضر است اما متاسفانه موادی مانند شیشه و کریستال و کراک هم برای فرد معتاد مضر و هم برای جامعه خطرناک است.

رهبر خاطرنشان کرد: برای درمان معتادین اولین هدف تغییر ذائقه معتاد از کراک و کریستال به سمت تریاک است.

وی نسبت به شیوع تبلیغات مصرف شیشه برای لاغری به خصوص برای دختران جوان هشدار داد و از دختران و خانواده ها خواست تا نسبت به این مساله هوشیار باشند و مراقب باشند تا در دام این شیاطین نیفتند.

منبع: ایسنا

 

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads