کد خبر: 40622 - تاریخ: دوشنبه، 9 دسامبر 2013 - 19:10

جبار کوچکی نژاد:

بنده بیش از ۷۰ ماه در جبهه بودم ولی ادعا ندارم که برای جنگ زحمت کشیدم/ جریانهای طرفدار فتنه در حال تصرف دانشگاه ها هستند

نماینده مردم رشت با انتقاد از ادعاهای برخی مسئولان درباره سابقه ایثار و رزمندگی، تصریح کرد: بنده و بسیاری از رزمندگان دیگر نیز بیش از هفتاد ماه در جنگ بوده ایم و جانباز هم هستیم ولی هیچ وقت از این موضوع برای منافع خود استفاده نکردیم و ادعا هم نداریم که برای جنگ زحمت کشیدیم.

به گزارش خوبان، جبار کوچکی نژاد در گفتگوی اختصاصی با ۸دی نیوز، با اشاره به اظهارات برخی از مسئولان و سایتهای خبری استان در خصوص آزمون دکتری دانشگاه گیلان، گفت: ما در بحث توسعه وزارت علوم قانونی داشتیم که بر اساس آن اگر دانشجویانی در دانشگاه های خارج از کشور ثبت نام کردند بعدها میتوانند آن را به داخل کشور انتقال دهند و با استناد به همین قانون تا کنون هزاران مدیر و افراد مختلف چنین کاری انجام داده اند.

یک نماینده بسیار تلاش نمود تا عضو هیات علمی دانشگاه گیلان شود

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در دانشگاه گیلان چندین نفر از نمایندگان استان این چنین در حال تحصیل  هستند، خاطرنشان کرد: یکی از نمایندگان استان سال گذشته بسیار تلاش نمود تا عضو هیات علمی دانشگاه گیلان شود ولی جلوی این کار را گرفتیم زیرا نمی شد که این نماینده همزمان دو شغل دولتی داشته باشد!

کوچکی نژاد در ادامه بیان نمود: مصاحبه ای برای مقطع دکتری در وزارت علوم صورت می گیرد که پس از قبولی، فرد را به یکی از دانشگاه های مورد نظرش  می فرستند. در آنجا دانشگاه مصاحبه ای می کند و پس از قبولی نهایی فرد می تواند در دانشگاه ادامه تحصیل داد.

نماینده ای هم از بورسیه استفاده کرده است و هم در دو جای دولتی کارمند بود

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اظهار تأسف از اینکه در این بحث خیلی ها از رانت استفاده می کنند اضافه کرد: مثلاً برخی بدون مصاحبه شروع به تحصیل در دانشگاه می کنند که این بحث باید بیشتر پیگیری شود.

کوچکی نژاد

نماینده مردم رشت در مجلس با تأکید بر اینکه نه تنها در دانشگاه گیلان بلکه در همه جا نمایندگان و مسئولین مختلف اینچنین (استفاده از رانت) عمل می کنند، ابراز نمود: حالا اینکه چرا رسانه ها روی یک شخص این همه مانور می دهند جای تأمل دارد. مثلا تا دو سال قبل شخصی هم از بورسیه استفاده کرده است و هم در دو جای دولتی کارمند بود و این تخلف محسوب می شود ، اما کسی به این موضوع اهمیتی نداد!

بنده بیش از ۷۰ ماه در جبهه بودم ولی ادعا ندارم که برای جنگ زحمت کشیدم

وی با انتقاد از ادعاهای برخی مسئولان درباره سابقه ایثار و رزمندگی، تصریح کرد: بنده و بسیاری از رزمندگان دیگر نیز بیش از هفتاد ماه در جنگ بوده ایم و جانباز هم هستیم ولی هیچ وقت از این موضوع برای منافع خود استفاده نکردیم و ادعا هم نداریم که برای جنگ زحمت کشیدیم.

کوچکی نژاد با اشاره به اینکه حملات اخیر به وی بر اساس اهداف گروههای سیاسی است، خاطرنشان کرد: چونکه ما در فضای سیاسی تقریبا دیدگاه هایمان را تند مطرح می کنیم، خوشایند آقایان نیست.

به بنده در سایتهای مختلف حمله می کنند

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه بعضی از این جریانهای طرفدار فتنه در حال تصرف دانشگاه ها هستند و ما هم باید پاسخگو باشیم، بیان نمود: این همه به بنده در سایتهای مختلف حمله می کنند چرا این حملات به سمت افرادی که جزء باند آنهاست نمی شود؟

نماینده مردم رشت در مجلس با تصریح بر اینکه نمایندگانی از استانهای دیگر آمده اند و از این بورسیه دانشگاه گیلان استفاده کرده اند، گفت: بعضی ها نیز فارق التحصیل شدند ولی چرا این بحث یکبار روی آن افراد نیست، بنده خیلی از این نوع بد اخلاقی ها متاسفم.

یکی از استاندارهای قبلی گیلان مقاله ای تند و بی ادبانه بر علیه بنده نوشت

کوچکی نژاد افزود: یکی از استاندارهای قبلی گیلان را که با تلاشهایمان عوض کردیم نیز برای خود رانت گرفته، استخر و چیزهای دیگر درست کرده و از بیت المال استفاده کرده است و اخیراً بر علیه ما در یکی از روزنامه ها مقاله ای تند و بی ادبانه ای نوشته است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بنده معتقد به این هستم که مسیر ما در جهت درستی است چه در بعد سیاسی چه اجتماعی و هیچ نگران نیستیم.

انتهای پیام/42


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads