کد خبر: 40583 - تاریخ: دوشنبه، 9 دسامبر 2013 - 13:57

محمد علی نجفی:

مدیری که نگاه اعتدالی داشته باشد در مدیریت گیلان جای دارد

استاندار گیلان گفت: هر مدیری که اندیشه‌ و نگاه اعتدالی داشته باشد و مشی دولت تدبیر و امید را بشناسد در مدیریت گیلان جای دارد.

به گزارش خوبان، محمدعلی نجفی در جمع مدیران کل دستگاه‌های اجرایی و فرمانداران شهرستان‌های گیلان توسعه استان را مورد تأکید همگان قرار داد.نجفی

 

وی با تشریح سیاست‌ها و راهبردهای دولت تدبیر و امید، اظهار کرد: رقابت و پیشی گرفتن همه ما باید در بحث خدمت به مردم باشد.

 

*مدیر باید به تجارب همکاران ارج بگذارد

 

استاندار گیلان با بیان اینکه مدیر کسی است که فضایی فراهم کند تا کارشناسان و کارکنان آزادانه اظهار نظر کرده و آگاهانه و صادقانه حرف حق را بگویند، افزود: اجازه دادن برای «حق حرف زدن» جلوه آزادگی، معرفت و راستگویی است.

 

به گفته وی، می‌توان مدیر بود و هم برادری مشفق و به دیگران نیز آرامش داد و به تجارب همکاران ارج گذاشت.

 

نجفی احترام گذاشتن به اصول اولیه اخلاق را مهم دانست و تصریح کرد: مردم آگاهانه و شجاعانه در فضایی که حاکمیت برای آنها فراهم آورده است در انتخاباتی آزاد مانند دیگر انتخابات نظام شرکت کرده و طلب اندیشه و رویکرد نو کردند.

 

استاندار گیلان اضافه کرد: تغییر رویکرد در عمل و خدمت برای برطرف شدن مشکلات با فضایی که در کشور با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید ایجاد شده از انتظارات به حق مردم از ما است.

 

وی با بیان اینکه دولت تدبیر و امید توانسته است فضایی آرام را در کشور ایجاد کند، گفت: فضای موجود زمینه‌ساز ایجاد تغییرات مثبت است.

 

نجفی به تقدیم لایحه بودجه دولت به مجلس اشاره کرد و یادآور شد: بودجه 195 هزار میلیارد تومانی توسط رئیس جمهور با کفایت و مدبر امروز سر وقت ارائه شد، کاری که سال‌های گذشته با وقفه صورت می‌گرفت و در این بودجه در برخی از بخش‌ها نسبت به عملکرد موجود تا 50 درصد رشد داریم.

 

وی ادامه داد: با فضاسازی و تدابیر انجام شده دولت در بخش سیاست خارجی، امیدواریم بخشی از مشکلات برطرف شود.

 

این مسئول، پایبندی به اخلاق اسلامی در تکریم ارباب رجوع و خلوص نیت در انجام وظیفه را مورد تأکید قرار داد و با اشاره به دیدار با خانواده معظم شهدا و ایثارگران گفت: آنها در برابر جانفشانی‌های خود توقع شخصی برای برطرف شدن مشکلات خود را ندارند و تنها می‌خواهند بیکاری و تورم را برطرف کنیم.

 

وی با اشاره به اهمیت داشتن صبر و بردباری در نظام مدیریتی خاطرنشان کرد: نباید به خاطر پست خود هر آنچه را که فکر می‌کنیم درست است بدون رعایت مصالح ملی اتخاذ کرده و بر مردم تحمیل کنیم.

 

*مدیری که ساعت 9 به سر کار می‌رود نمی‌تواند الگوی کارکنان شود

 

نجفی رعایت عدل و انصاف، نظم و انضباط در کارها را مهم دانست و تصریح کرد: مدیری که ساعت 9 بر سر کار بیاید و ساعت 14 از اداره خارج شود نمی‌تواند برای کارکنان الگو باشد.

 

وی برگزاری جلسات طولانی در صبح را صحیح ندانست و افزود: استانداری و اداره‌های کل باید بعدازظهر نیز فعال‌تر شوند.

 

استاندار گیلان افزود: تمام جلسات طولانی مانند شورای اداری و برنامه‌ریزی باید عصرها برگزار شود تا کار ارباب رجوع در صبح با وقفه مواجه نشود.

 

وی بر فعال شدن تمام کارگروه‌های استان از جمله برنامه‌ریزی، اشتغال، توسعه صادرات و کشاورزی تأکید کرد.

 

نجفی با توصیه بر پرهیز از اندیشه‌های اختلاف برانگیز متذکر شد: اندیشه اصولگرایی، اصلاح‌طلب و اعتدال‌گرایی هر سه عزیز هستند و همه باید به فکر همکاری و همیاری و تعاون باشیم .

 

وی با اشاره به نگاه اعتدالی خود نسبت به جریان‌های سیاسی تصریح کرد: نیروهای امنیتی و انتظامی در مورد برخی افراد نگرانی ندارند اما جالب است عده‌ای خود را نگران اعلام می‌کنند.

 

استاندار گیلان اضافه کرد: این افراد در گیلان به جای پرداختن به رفع مشکلات موجود، بیشتر وقت‌های خود را صرف بررسی تغییر و تحولات مدیریتی می‌کنند.

 

*مدیری که نگاه اعتدالی نداشته باشد در مدیریت گیلان جای ندارد

 

وی با بیان اینکه انتخاب‌های مدیران را بنده انجام می‌دهم، اظهار کرد: تمام اندیشه‌هایی که نگاه اعتدالی داشته باشند و مشی دولت تدبیر و امید را بشناسند در مدیریت استان جای دارند.

 

نجفی افزود: طبیعی است کسی که مشی دولت را نپذیرد در مدیریت استان جای ندارد اما از نظرهای آن افراد نیز استقبال  می‌کنیم.

 

استاندار گیلان پرداختن به حاشیه‌ها را موجب دور شدن استان از مسیر توسعه دانست و متذکر شد: قرار گرفتن افرادی که رویکرد اعتدالی دارند در مسئولیت‌های دولت تدبیر و امید امری طبیعی است اما نباید تمام کارها تحت‌الشعاع تغییر و تحولات قرار گیرد.

 

وی از مدیران خواست تا از اکنون در تدارک ویژه برنامه‌های دهه فجر باشند و یادآور شد: سازمان‌ها و دستگاه‌های خدماتی در ایام آخر سال تهیه و ذخیره ارزاق عمومی مردم را مد نظر قرار دهند و باید تلاش کنیم تا رضایت‌مندی مردم افزایش یابد.

 

نجفی با اشاره به اینکه سازمان‌ها اختلافات بین دستگاهی را سریع به بخش‌های قضایی و بازرسی نکشاند خاطرنشان کرد: موارد اداری که با حاکمیت دولت مواجه است حتماً توسط استانداری حل و فصل شود.

 

*خط قرمز استاندار گیلان در مانع‌تراشی سرمایه‌گذاری استان

 

وی برطرف شدن مشکلات اشتغال و معیشتی مردم با حمایت از سرمایه‌گذاری را مهم خواند و تصریح کرد: ما در این بخش عقب هستیم در حالی که گیلان سرزمین فرصت‌ها بوده و خط قرمز بنده مانع‌تراشی در حمایت از سرمایه‌گذاران است.

 

استاندار گیلان این استان را دارای ظرفیت کارهای بزرگ خواند و یادآور شد: به عنوان مثال نباید سال‌ها منتظر پتروشیمی باشیم.

 

وی با اشاره به اهمیت دست یافتن به سند چشم‌انداز متذکر شد: خط مشی ما باید گیلان بهتر و گیلان برتر در افق اندیشه 1404 باشد و این دور از انتظار نیست و با مغزهای متفکر و بلند می‌توانیم به این جایگاه برسیم.

منبع: فارس

 

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads