کد خبر: 40543 - تاریخ: یکشنبه، 8 دسامبر 2013 - 18:41

كاربران بافرهنگ ايراني، پاسخ مسي را تحويل بگيرند!

«براي اين مردم متاسفم!» اين بخشي از نظري‌ست كه ليونل مسي در واكنش به هجوم كاربران ايراني به صفحه شخصي‌اش نوشته است.

به گزارش خوبان، رجا نوشت: بعد از انجام قرعه‌كشي جام‌جهاني و مشخص شدن هم‌گروهي تيم‌هاي ايران و آرژانتين، هجوم كاربران ايراني به صفحه شخصي ليونل مسي آغاز شد و مسی.چند صد كامنت با محتواهاي مختلف پاي آن گذاشته شد. البته صفحه شخصي ليونل مسي تنها هدف نبود. مجري زن برزيلي مراسم قرعه كشي هم در اين لشكركشي مجازي در امان نماند. محتواي نظرات گذاشته شده پاي اين پست‌ها مضمون‌هاي مختلفي را شامل مي‌شد؛ از شوخي و طنز و خط و نشان كشيدن تا جملات غير اخلاقي كه متاسفانه ذيل صفحه شخصي خانم مجري اين آخري بيشتر به چشم مي‌آمد.

اما در كنار اين كاربران ايراني كه چنين جملاتي را درج كرده بودند، بخش ديگري از ايراني‌ها هم بودند كه در شبكه‌هاي اجتماعي نسبت به اين رفتار برخي از هم‌وطنان خود انتقاد كردند و چنين رفتارهاي سخيفي را زير سوال بردند؛ رفتارهايي كه باعث مي‌شود ليونل مسي براي مردم ايران ابراز تاسف كند.

آنچه تا اينجا خوانديد نكته‌اي بود كه در اين يكي دو روز اكثر رسانه‌ها به آن پرداخته‌اند. حتي نشرياتي هم كه مخاطبانشان را از بين طبقه متوسط جامعه و با دغدغه‌هاي روشنفكري انتخاب مي‌كنند چنين حركاتي را زير سوال برده‌اند. اما شايد نكته‌اي كه در ادامه خواهد آمد چندان مورد توجه قرار نگرفته است. تناقض عجيب بين خاستگاه اجتماعي كساني كه اين رفتارها از آنها سر مي‌زند و شعارهايي كه آنان سر مي‌دهند.

مسی

 

استفاده از اينترنت در كشور ما هنوز يك امر رايج و عمومي نيست. دانشگاهيان –اعم از دانشجو و اساتيد- اقشار فرهنگي و يا برخي از كارمندان كساني هستند كه بيشترين سهم را در استفاده از اينترنت دارند و هنوز استفاده روزمره از اينترنت به زبان ساده يك عمل «باكلاس» است.

حال بروز چنين رفتارهايي از قشري كه در اجتماعي بعنوان افراد فرهيخته و فرهنگي شناخته مي‌شوند و از نظر جامعه شناسي به «طبقه متوسط» جامعه تعلق دارند كمي قابل تامل است.

اگر سري به صفحات افرادي كه چنين جملات سخيف يا ضد اخلاقي را در اين يكي دو روز نوشته‌اند مي‌بيند كه لابلاي مطالبي كه پيش از اين منتشر كرده‌اند شعارهاي به چشم مي‌آيد كه با اين رفتارشان در تناقض است. شعارهايي همچون تاكيد بر فرهنگ غني و باستاني ايرانيان، لزوم بازگشت عزت و احترام فرد ايراني در بين ملت‌ها و مسائلي از اين دست كه از ذكر نمونه‌هاي بيشتر مي‌گذريم چرا كه احتمالاً تا حاللا متوجه شده‌ايد چه قشري مد نظر هستند.

با حضور در برخي سايت‌هاي ديگر كه با محوريت كاربران و لينك‌هاي ارسالي آنها فعاليت كرده و غالباً هم از خارج از ايران مديريت مي‌شوند، مي‌توانيد به نوع كلمات و جملاتي كه اين قشر استفاده مي‌كنند بيشتر پي ببريد. حال واقعاً جاي تعجب و تامل است كه همين افراد كه نگران ارزش و اعتبار گذرنامه ايراني هستند و حتي براي در شرف انقراض بودن يوزپلنگ ايراني هم دل مي‌سوزانند و دغدغه‌هايي اينچنيني دارند كارهايي انجام مي‌دهند كه موجب مي‌شود يك آرژانتيني خطاب به مردم ايران بنويسد: متاسفم!

106120

 

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads