کد خبر: 40412 - تاریخ: شنبه، 7 دسامبر 2013 - 11:08

حساسیت شبکه های خارجی نسبت به سخنان مصلحی در گیلان؛

العربیه انتقاد مصلحی به ظریف در گیلان را تندروی خواند

هنوز ۲۴ ساعت از سخنان حیدر مصلحی ، وزیر اطلاعات دولت دهم نمی گذرد که بازتاب سخنان وی در جمع دانشجویان فومنی در بسیاری از رسانه های مهم داخلی و خارجی نشر یافته است.

به گزارش خوبان به نقل از بهجت نیوز، وب سایت شبکه خبری العربیه که دشمنی ان با ایران و حمایت های مالی عجیب اعراب از وی بر ضد ایران اثبات شده است در مطلبی مرتبط با سخنرانی حیدر مصلحی که صبح دیروز در فومن صورت گرفت سعی میکند خوراک خبری برای مخاطبان فراهم کند .

مصلحی

العربیه در ادامه مینویسد : مصلحی، در دیدار با دانشجویان شهر فومن در شمال ایران و در واکنش به سخنان محمد جواد ظریف، گفت: “هنوز زود است برخی افراد قدرت نظامی ایران را بشناسند.”

مصلحی گفت: “امروزه برخی ها در دانشگاهها می گویند آمریکا در مدت ۱۰ دقیقه می تواند تشکیلات نظامی و هسته ای ما را از بین ببرد.”

این سخنان مصلحی در اشاره به سخنرانی ظریف در دانشگاه تهران در تاریخ ۳ دسامبر است، که طی آن ظریف گفت: “آیا فکر کردید آمریکا که می تواند با یک بمب تمام سیستم دفاعی ما را از کار بیاندازد از سیستم دفاعی ما می ترسد؟”

به گفته ظریف فعالیتهای اتمی ایران در صورت دستیابی به سلاح اتمی نمی تواند برای این کشور قدرت بازدارندگی اتمی بوجود آورد.

ظریف با این فرض چنین استدلال کرد که سلاح اتمی برای ایران نمی تواند هیچ فایده ای داشته باشد و به همین دلیل ایران بدنبال ساخت سلاح اتمی نیست.

در واکنش به این استدلال ظریف، مصلحی وزیر امور خارجه ایران را “نفهم” خواند و گفت: “این موضوع نشان دهنده نفهمی آنهاست و برای این افراد زود است که قدرت نظامی ایران را بشناسند.”

مصلحی عنوان کرد که تحریمها باعث پیشرفت ایران شده و گفت که “در تحریم ما سیم خاردار را به ساخت موشک تبدیل کردیم.”

همچنین العربیه در انتهای مطلب خود چنین مینویسد : سخنان ظریف و مصلحی را میتوان نمونه ای از گفتمان داخل حکومت ایران دانست، که جناحهای تندرو مایل نیستند ایران در توافق با قدرتهای جهانی از توانایی های نظامی- اتمی خود صرف نظر کند، در حالیکه میانه روها سعی دارند به جهان نشان دهند که فعالیتهای اتمی ایران صرفا صلح آمیز است و ایران چیزی برای پنهان کردن ندارد.

صرف انتشار خبر این مراسم و سخنرانی برای العربیه مطمئنا مهم نبوده و تمرکز اصلی این متن سفارشی بر روی قسمتی مهم از سخنان مصلحی است که العربیه با استفاده از ترفندهای رسانه ای میخواهد اختلاف و تفرقه را به صورت بُلد شده نشان دهد.

 

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads