کد خبر: 40265 - تاریخ: پنج‌شنبه، 5 دسامبر 2013 - 09:44

مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌های گیلان:

جولان گروه های معاند و فتنه گر در دانشگاه آرزوی دشمنان انقلاب است

مسئول نهاد رهبری دانشگاه گیلان با بیان اینکه شعور سیاسی دانشجویان و دانشگاهیان، اجازه سوءاستفاده به احزاب سیاسی و باندهای فتنه گر را نمی دهد، گفت: آرزوی دشمنان انقلاب جولان گروه های معاند و فتنه گر در دانشگاه است.

به گزارش خوبان، حجت الاسلام سعید مهدوی در نشستی با خبرنگاران به مناسبت ۱۶ آذر روز دانشجو با اشاره به اعتراض دانشجویان در روز ۱۶ آذر  برای حفاظت از استقلال، عزت و حرّیت کشور در مقابل دولت کودتاگر امریکا، اظهار کرد: دانشجویان امروز با همت والای خویش در جنبش نرم افزاری و تولید علم که ثمرات آن دست یابی به فناوری هسته ای است  به مبارزه خود با نظام سلطه گر آمریکایی ادامه می دهند.

وی با بیان اینکه امروز برای رسیدن به حق هسته ای خود پا به میدان مذاکره گذاشته ایم، افزود: قشر فرهیخته و دانشگاهی ما خوی سلطه، استکبار و تروریستی رژیم آمریکا و هم پیمانانش را فراموش نمی کند.

تحریم به خاطر یک حق مسلم

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های گیلان با تأکید بر اینکه  اعتماد به  رژیم آمریکا و دولت مردان مستبد، مستکبر و سلطه گر آن یک حماقت و بلاهت سیاسی است، خاطرنشان کرد: دولت مردان آمریکا تحریم های ظالمانه و نابه حق اقتصادی را علاوه بر انجام عملیات های تروریستی به جرم یک حق مسلم و دست یابی به فناوری صلح آمیز هسته ای بر علیه ایران اسلامی تنظیم کرده اند.

مهدوی با اشاره به اینکه تصور روحیه ای صلح جو از رژیم امریکا تصوری  خام و توهمی بیش نیست، یادآور شد: ملت ایران در پاسداشت خون همه شهیدان آزادی و استقلال کشور در مواجهه با نظام سلطه، غیرت، عزت و حرّیت خود را نمی فروشد.

وی انرژی هسته ای را بهانه ای برای ابراز روحیه استعماری و استکباری غرب خواند و تصریح کرد: نباید در فضای رسانه ای مزوّرانه  نظام سلطه فریب بخوریم.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های گیلان، گفت: نظام سلطه صهیونیست آمریکایی نشان داده است که تحمل پیشرفت، رشد و ترقی کشورهایی مانند ایران اسلامی را ندارد.

نظام سلطه موفق به  ایجاد فتنه گری در دانشگاه ها نخواهد شد

وی با بیان اینکه شعور سیاسی دانشجویان و دانشگاهیان، اجازه سوءاستفاده به احزاب سیاسی و باندهای فتنه گر را نمی دهد، افزود: فضای آگاهی در عموم دانشجویان به حدی است که رسانه های بیگانه و شبکه های اجتماعی مرتبط با نظام سلطه بار دیگر موفق به ایجاد فتنه گری در دانشگاه ها نخواهد شد.

مهدوی با اشاره به اینکه دانشجویان می توانند مطالبات سیاسی با سلایق متفاوت داشته باشند، افزود: دانشجویان باید مراقب باشند که به عنوان مهره های احزاب و جناح های سیاسی در دانشگاه ها نقش آفرینی نکنند.

وی استفاده از دانشگاه برای جولان گروه های معاند و فتنه گر را آرزوی دشمنان انقلاب دانست و تأکید کرد: اگر این افراد از بخش محدودی از دانشجویان در فتنه گری بهره بردند اما کلیّت فضای دانشجویی اعتنایی به فتنه گران و وابستگان به نظام های بیگانه نداشته و ندارد.

دانشجوی ستاره دار تحقق بیرونی ندارد

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های گیلان با بیان اینکه یکی از مصادیق گشایش فضای سیاسی و امنیتی در جامعه به عرصه دانشگاهی و دانشجویان کشور مربوط می‌شود، خاطر نشان کرد: دانشجوی ستاره دار تحقق بیرونی ندارد.

وی افزود: محروم شدن دانشجویی توسط کمیته انضباطی منوط به یک دوره خاص نیست و در تمام دولت ها و دوره ها برای ایجاد نظم و رعایت حقوق و قوانین فعال بوده است.

مهدوی با بیان اینکه دولت تدبیر و امید که با شعار اعتدال بر سرکار آمده است، باید در برخورد با دانشجویان خاطی، اغراض سیاسی و جانب داری را کنار گذاشته و طبق قانون رفتار کند، افزود: در غیر این صورت استفاده از قدرت برای حمایت از دانشجویان خاطی و قانون شکن خلاف شعار اعتدال و اساسا حمایت از افراطی گری است.

مناظره در رعایت حقوق شهروندی مؤثر دانست

وی دعوت روحانی به مذاکره توسط احمدی نژاد را مورد توجه قرارداد و در ادامه برگزاری این مناظره را در رعایت حقوق شهروندی مؤثر دانست و گفت: منش اعتدال حکم می کند که مردم محرم دولتمردان باشند.

این مسئول برگزاری این مناظره را فرصتی برای قضاوت مردم در مورد دولت مردان  قدیم و جدید عنوان کرد و افزود: این مناظره در صورتی که آداب و رسوم آن رعایت شود و از بر انگیختن هیجانان کور سیاسی  و جناحی اجتناب شود بسیار تأثیر گذار خواهد بود.

منبع: دیار باران

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads