کد خبر: 40147 - تاریخ: سه‌شنبه، 3 دسامبر 2013 - 21:33

صبح امروز؛

اختتامیه طرح هجرت سه در کانون شهید حق شناس خمام + تصاویر

علیجانی با اشاره به فعالیت های صورت گرفته از سوی بسیج سازندگی در خمام، گفت: در خمام و در مجتمع شهید قاسمی و برخی از مدارس دیگر، این کار عملی شده و مدارس از حالت کهنگی درآمده و دانش آموزان با رغبت بیشتری بر سر کلاس درس خود حاضر می شوند.

به گزارش خوبان: اختتامیه طرح هجرت سه صبح امروز در کانون شهید حق شناس خمام برگزار شد.

در این مراسم که توسط حوزه بسیج دانش آموزی شهید چمران خمام برگزار شد، از 60 تن از دانش آموزانی که در طرح رنگ آمیزی مدارس شرکت کردند، تقدیر به عمل آمد. از این تعداد 34 نفر دانش آموز پسر و 26 دانش آموز دختر هستند.

علیجانی، معاونت آموزشی آموزش و پرورش خمام دراین همایش، با اشاره به مراحل هجرت گفت: سه مرتبه هجرت صورت گرفته است. بار اول به فرمان حضرت امام (ره) جهاد سازندگی نام گرفته بود و طی آن داوطلبین به مناطق روستایی اعزام شدند تا برای روستاییان فاقد خانه، مسکن بسازند. بار دوم با شروع جنگ بود که بسیجیان به همراه جهادگران سازندگی، عازم مناطق جنگی شدند تا برای رزمندگان سنگر بسازند و مدارس تخریب شده بر اثر بمباران را تعمیر کنند.

7

وی ادامه داد: بعد از جنگ، در دوران اصلاحات جهاد سازندگی ملغی شد و مجلس شورای اسلامی وقت در مصوبه ای رای به ادغام جهاد سازندگی و اداره کشاورزی داد و اسمش به جهادکشاورزی تغییر یافت. مقام معظم رهبری تمایل چندانی به این ادغام نداشتند و می خواستند تا این سازندگی از بین نرود و برای همین این مسئولیت را به سپاه واگذار کردند.

در سپاه نیز این امر به بسیج واگذار شد و عنوان بسیج سازندگی به خود گرفته و این هجرت،هجرت سه نام گرفت.

علیجانی با اشاره به فعالیت های صورت گرفته از سوی بسیج سازندگی در خمام، گفت: در خمام و در مجتمع شهید قاسمی و برخی از مدارس دیگر، این کار عملی شده و مدارس از حالت کهنگی درآمده و دانش آموزان با رغبت بیشتری بر سر کلاس درس خود حاضر می شوند.

وی ادامه داد: بهتر است به جای این که دور مدرسه دیوار بکشیم، این دیوار را دیوار محبت و دوستی قرار دهیم تا کسی از مدرسه فرار نکند. در حقیقت مدرسه برای دانش آموز یک مکان صمیمی نیست.

علیجانی با مقایسه شهدای ارتش با شهدای دانش آموز گفت: کل شهدای ارتش ما 40 هزار و 400 شهید است در حالی که در میان دانش آموزان 36 هزار شهید تقدیم انقلاب شده است.

وی در انتها ابراز امیدواری کرد در حال حاضر اگر جنگی رخ دهد همین دانش آموزان اسلحه برداشته و پا به میدان جنگ می گذارند. شما بسیجیان هم صورت زیبا و هم سیرت زیبا دارید.

سرهنگ سیمائی فرمانده سپاه ناحیه مقداد سخنران بعدی در این مراسم بود. وی با اشاره به ایجاد تمدن اسلامی گفت: یکی از واژه هایی که از ابتدای تمدن اسلامی از سوی امام خمینی(ره) و بعدها مقام معظم رهبری مطرح شد بحث تمدن اسلامی بود.

وی در ادامه با اشاره به تاریخچه تمدن اسلامی افزود: اگر نگاهی گذرا به تاریخ گذشته داشته باشیم، در حدود 5 قرن پیش یعنی از سال 81 هجری قمری(700 میلادی) تمدن اسلامی حاکمیت بلامنازع داشت.

سرهنگ سیمائی خاطرنشان کرد: وقتی می گوییم تمدن؛ یعنی توانمندی از نظر علمی، نظم و انضباط، رفاه و سطح زندگی و زندگی شهرنشینی. در واقع تمدن نوین اسلامی به دوران امام باقر (ع) و امام صادق (ع) که پایه گذار نهضت اسلامی بودند بر می گردد.

فرمانده سپاه ناحیه مقداد با برشمردن دلایل شکست تمدن اسلامی گفت: وقتی دلایل این شکست را بررسی می کنیم، بی کفایتی سران دولت در آن زمان وجهل حاکمان از جمله این دلایل بود. توطئه دشمنان نیز باعث شد که دنیا از اسلام فاصله بگیرد. با شروع انقلاب اسلامی، این نوید به جهانیان داده شد که کشور ما می تواند پایه گذار تمدن نوین اسلامی باشد.

11

سرهنگ سیمائی با اشاره به نیاز دنیای امروز به مضامین اسلامی، یادآور شد: امروز دنیا نیاز دارد تا اخلاق و دین بر آن حاکم شود و این تنها با حاکمیت اسلام محقق شود و پیش قراولان اجرا و حاکمیت تمدن اسلامی در درجه اول بچه های بسیجی هستند. برای این که بسیج از توده ی مردم است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به زندگی شهید طهرانی مقدم، گفت: شما اگر به زندگی شهید طهرانی مقدم توجه کنید، از زحمات و کارهای جهادی که این عزیز انجام داده، همه چیز را در مورد بسیج متوجه می شوید.

سرهنگ سیمائی به خاطره ای از خانواده شهید طهرانی مقدم اشاره کرده و گفت: همسر شهید به یکی از صحبت های ایشان اشاره می کرد که می‌گفت« آن قدر توانایی دارم که اگر مرا با هواپیما ببرند وسط یک بیابان بدون هیچ وسیله ای رها کنند سال دیگر بیایند ببیند من چقدر تغییر ایجاد می‌کنم.»

وی خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم تمدن اسلامی حاکم شود، باید در زمینه های علمی وارد شویم که خوشبختانه تا کنون تا حد زیادی این اقدامات صورت گرفته است و قریب به اتفاق مقالاتی که در عرصه های بین المللی از کشور ما منتشر می شود از بین بچه های بسیجی است. چون این عزیزان به خودشان فکر نمی کنند و از هیچ تلاشی برای رسین به مقصد فروگذاری نمی کنند.

سرهنگ سیمائی در پایان گفت: خیلی ها به شهید طهرانی مقدم اعتماد نداشتند و می گفتند پول کشور را هدر می دهد ولی شما الان می بینید که کسی جرات ندارد نگاه چپ به این کشور بیندازد. سوریه و حرم حضرت زینب (س) خط قرمز ماست و کسی جرات تعرض به آن را ندارد. چون بسیج از آن محافظت می کند. امیدواریم این کارهایی که شما انجام می دهید برای رضای خدا باشد.

در پایان این مراسم با اهدای لوح تقدیر، از دانش آموزان شرکت کننده در طرح هجرت سه تقدیر به عمل آمد.

گفتنی است، در بخشی از مراسم، گروه سرود نورالهدی از هنرستان رسالت خمام به جمع خوانی پرداخت.

 

1 2 3 4 5 6
8 9 10
12 13 14 15 16

 

 

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads