کد خبر: 39884 - تاریخ: یکشنبه، 1 دسامبر 2013 - 11:28

استانداردهای دوگانه رسانه ملی؛

مصاحبه نود با بازیگر ممنوع التصویر

پنج شنبه شب گذشته در برنامه ورزشی نود که به حواشی بازی ستارگان میلان و پیشکسوتان پرسپولیس اختصاص داشت، تصویر و مصاحبه‌ای با یک بازیگر سینما پخش شد که پیش از این بحث‌های متفاوت و متناقضی درباره ممنوع‌التصویری او انجام شده بود.

به گزارش خوبان، پنج شنبه شب گذشته در برنامه ورزشی نود که به حواشی بازی ستارگان میلان و پیشکسوتان پرسپولیس اختصاص داشت، تصویر و مصاحبه‌ای با یک بازیگر سینما پخش شد که پیش از این بحث‌های متفاوت و متناقضی درباره ممنوع‌التصویری او انجام شده بود.

به گزارش گروه فرهنگی صراط، برنامه نود با حضور دو بازیکن قدیمی میلان (باره سی و ماسارو) و در حالی که پائولو مالدینی حاضر به پذیرش دعوت این برنامه نشده بود، برگزار و در بخشی از آن، گزارشی از حضور اعضای تیم میلان در شیرخوارگاه آمنه پخش شد.

در این گزارش، تصویر و مصاحبه ای با فاطمه معتمدآریا بازیگر پرحاشیه سینما که به همراه میلانی ها در محل مذکور حاضر شده بود، روی آنتن رفت.

فاطمه معتمد آریا

74091_304 74092_588

اولین بار رسانه ها در سال ۸۹ از ممنوع التصویر شدن معتمدآریا به دلیل کشف حجاب و حضور با دستبند سبز در جشنواره فیلم کن خبر داده بودند. البته یکی از مسئولان سیما همان زمان از پخش ادامه مجموعه ای تلویزیونی که با حضور معتمدآریا در حال پخش بود خبر داد.

اندکی بعد مدیرکل وقت روابط عمومی صداوسیما ممنوع التصویری او را تلویحا رد کرد و گفت “اگر قرار باشد چهره فردی از تلویزیون پخش نشود، در رده‌هایی که مصلحت نظام و مردم در آنجا اولویت دارد، تصمیم‌گیری می‌شود.” اما همین مسئول همزمان تاکید کرد که “هر فردی که مقابل ملت قرار گیرد و با ضد انقلاب همکاری داشته باشد، در صداوسیمای ایران جایی ندارد.”

اگرچه این خبر به صورت ضمنی ممنوع التصویر بودن معتمدآریا به همراه چند چهره دیگر سینمایی و سیاسی را رد می کرد و حتی پس از آن نیز تصاویر این افراد در برخی برنامه های سیما (مانند تعدادی فیلم سینمایی یا سریال تلویزیونی) به صورت محدود پخش شد اما واقعیت آن است که رسانه ملی به تدریج و بدون آنکه حرفی از الزام قانونی پیش بکشد، حضور افراد مسئله دار و حاشیه ساز را در برنامه های سیما محدود و محدودتر کرد.

با این وجود پخش نه تنها تصویر بلکه مصاحبه یکی از این افراد در برنامه ای که بی شک در زمره پرمخاطب ترین برنامه های سیما قرار دارد چه معنایی می تواند داشته باشد؟

آیا رسانه ملی پخش تصویر برخی افراد را در برنامه های کم مخاطب تر محدود کرده اما همزمان پخش مصاحبه از همان افراد در برنامه‌های پرمخاطب را بدون محدودیت گذاشته است؟!

منبع: صراط

انتهای پیام/

 


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads