کد خبر: 39668 - تاریخ: پنج‌شنبه، 28 نوامبر 2013 - 09:55

در نشست بصیرتی در کانون شهید حق شناس خمام؛

حجت الاسلام کیماسی: اجر و مزد بسیجیان در حمایت از نائب امام زمان بیشمار است/ شاخصه یاران ائمه اطهار، عبادت است

حجت الاسلام کیماسی در این نشست گفت: پنجاه تن از رهبران امام زمان (عج) را خانم ها تشکیل می دهند. بانوان ما باید تلاش کنند تا مهم ترین شاخصه شان، عبادت باشد. در واقع شاخصه بسجی و یار امام زمان عبادت است.

به گزارش خوبان: نشست روشنگری سیاسی و تجلیل از بسیجیان نمونه بخش خمام، روز گذشته توسط حوزه بسیج خواهران خمام در کانون شهید حق شناس برگزار شد.

در ابتدای این نشست، پس از قرائت قرآن توسط قاری فتاحی، دکلمه ای به زبان گیلکی در رثای حضرت امام حسین (ع) توسط محبوبی یکی از اعضای پایگاه مقاومت اشکیک قرائت شد.

1

2

حجت الاسلام و المسلمین کیماسی مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه مقداد با بیان این که امروز خیل عظیم خواهران همدرد و مونس حضرت زینب (س) هستند گفت: وقتی خواهران را می بینیم که با این همه مشغله به وظایف بسیجی خود عمل می کنند به یاد حبیب بن مظاهر می افتیم.

وی ادامه داد: در راه ولایت باید پا به رکاب بود. اجر و مزد بسیجیان در حمایت از نائب امام زمان (عج) بیشمار است. علت این که در دنیا بسیجی بودن مزد ندارد برای این است که مزد این اعمال در آخرت است.

نماینده ولی فقیه در سپاه مقداد رشت با اشاره به سبک زندگی اهل بیت، به بخشی از زیارت عاشورا اشاره نموده و گفت: از خداوند می خواهیم که زندگی و مرگ ما را همچون رسول خدا و آلش قرار دهد.

3 4

حجت الاسلام کیماسی در بخش دیگری از سخنانش، شاخصه ی یاران ائمه علیهم السلام را عبادت دانست و خاطرنشان کرد: اهل بیت پای ثابت زندگی های ما هستند. شیعه اگر پایش هم بلغزد و زمین بخورد، بلند می شود.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: پنجاه تن از رهبران امام زمان (عج) را خانم ها تشکیل می دهند. بانوان ما باید تلاش کنند تا مهم ترین شاخصه شان، عبادت باشد. در واقع شاخصه بسیجی و یار امام زمان عبادت است.

وی یادآور شد: راس همه عبادت ها نماز است. با گذشت 34 سال از انقلاب، هنوز نماز در بین ما مردم، ارج و قرب لازم را نیافته است. باید به نماز اهمیت بدهیم و آن را در اول وقت خود ادا نماییم. چرا که خداوند انسان را اولین قرار داده است.

کیماسی، وظیفه مادران را در زمینه شناساندن اهمیت نماز به اعضای خانواده خطیر خواند و گفت: اگر مادران ما وظایف خود را به درستی انجام دهند، فرزندان ما نیز نمازخوان خواهند شد.

نماینده ولی فقیه در سپاه مقداد رشت، انواع انسان های بی نماز را به پنج دسته تقسیم نموده و گفت: دسته اول آن هایی هستند که نماز نمی خوانند و آن را قبول دارند. اما دسته دوم کسانی هستند که نماز می خوانند اما به غلط.

وی یاد آور شد: دسته سوم کسانی هستند که تمام نماز را به درستی می خوانند اما احکام دین را رعایت نمی کنند و دسته چهارم کسانی هستند که نماز می خوانند اما متناوب و به قول معروف یک خط در میان.

5

حجت الاسلام کیماسی ارتباط مسلمانان با این 4 دسته از بی نماز ها را برای سایرمسلمانان بی ضرر دانست و ادامه داد: دسته پنجم که از همه خطرناک تر هستند و در واقع کافر محسوب می شوند کسانی هستند که نماز نمی خوانند و آن را قبول هم ندارند. ارتباط با این افراد جایز نیست.

وی در انتها ویژگی های نماز از دیدگاه آیت الله بهجت را برشمرد: اول وقت، به جماعت، در مسجد، با جمع ترین حواس و با بهترین لباس.

در ادامه این نشست، سرهنگ سیمائی فرمانده سپاه ناحیه مقداد شهرستان رشت ضمن تبریک هفته بسیج گفت: ایام هفته بسیج ، یادآور اقداماتی است که در طول یک سال انجام می دهیم. همچنین منشور راه سال آینده تعیین می شود. در این خصوص بهتر از هر چیز فرمایشات مقام معظم رهبری است.

سرهنگ سیمائی ادامه داد: حضرت آقا فرمودند که بسیج برای دشمنان بیم آفرین و برای دوستان امیدآفرین است.ایشان در دیدار اخیر خود با فرماندهان بسیج، به صداقت بسیج و کار برای خدا تاکید داشتند که این شاکله اصلی بسیج را تشکیل می دهد.

6 7

وی یادآور شد: نیاز جوانان امروز ما در دینداری، معرفت ، ورزش و … است که بسیج باید در این راه، پیشقدم شود. حضرت آقا، الزاماتی برای ما که متولی بسیج هستیم ترسیم نمودند که باید ملتزم به آن ها باشیم. الزاماتی اخلاقی، رفتاری و عملی.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: ابتدا باید در درون خود، خودسازی کنیم و سپس در تعامل با مردم، ایشان را به سمت تشکیل زندگی اسلامی سوق دهیم . باید با مردم با روی خوش برخود کنیم.

سرهنگ سیمائی در پایان، تشکیل حلقه صالحین در بسیج را برای بصیرت افزایی بسیار مهم دانست و افزود: پس از این باید به عنوان مبلغ در اقشاری که با آن ها ارتباط داریم، به وظیفه خود عمل نماییم.

8

بخش انتهایی این مراسم، اجرای فرم تکواندو توسط بسیجیان پایگاه مقاومت اشکیک خمام، مداحی مداح اهل بیت و تقدیر از بسیجیان نمونه بخش خمام با حضور مسئولین بود.

9

SAM_5006

SAM_5020

انتهای پیام/س


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads