کد خبر: 39617 - تاریخ: چهارشنبه، 27 نوامبر 2013 - 14:38

مدیرکل امور نظارت مجلس از احتمال‌ بازداشت‌ احمدی‌نژاد خبر داد

مدیرکل امور کارشناسی نظارت مجلس با بیان اینکه احمدی نژاد باید حضوری از اتهامات خود دفاع کند، گفت: غیبت غیرموجه احمدی‌نژاد در دادگاه منجر به بازداشت او می‌شود.

به گزارش خوبان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی مجلس شورای اسلامی، مجتبی ملک افضلی مدیرکل امور کارشناسی نظارت مجلس، با اشاره به آیین دادرسی کیفری گفت: متهم احمدی نژادمی‌تواند در موارد خاص از جمله حوادث غیرمترقبه، عدم دسترسی به دادگاه، بیماری، فوت همسر، عدم امکان تردد به دلیل حوادث قهری و توقیف در دادگاه حضور نداشته و غیبت وی موجه است، اما در موارد دیگر که غیبت غیر موجه تلقی شده و دادگاه گواهی عدم حضور متهم را رویت نکرده باشد، برابرماده ۱۱۷ آیین دادرسی دادگاه های عمومی و انقلاب در امور کیفری متهم به دستور قاضی جلب می شود.

مدیرکل امور کارشناسی نظارت مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برابر قانون احضارنامه محمود احمدی نژاد به کارگزینی نهاد ریاست جمهوری ابلاغ شده و رئیس جمهورسابق باید برای غیبت خود در دادگاه دلیل موجه ارائه کند.

وی با بیان اینکه دادگاه باید طبق روال طبیعی در امورقضایی اظهارنظرهای متهم را دریافت کند، افزود: چنانچه دادگاه اظهارات متهم را وارد دانست برای وی قرار منع تعقیب صادر می شود، اما اگر دادگاه دفاعیات متهم را کافی تشخیص نداند قرار مجرمیت برای وی صادرشده و پرونده برای رسیدگی وارد مراحل بعدی می شود.

ملک افضلی تصریح کرد: جلسه رسیدگی به تحقیقات مقدماتی پرونده احمدی نژاد برگزار شد و درصورتی که دادگاه اتهامات را موجه تشخیص دهد جلسه رسیدگی درآینده تشکیل خواهد شد.

وی با بیان اینکه متهم باید حضوری از خود دفاع کند، گفت: احمدی نژاد می تواند به همراه وکیل در دادگاه از خود دفاع کند، اما وکیل در تحقیقات نمی تواند دخالت کند.

نماینده حقوقی مجلس در دادگاه احمدی‌نژاد گفت: اگر در مرحله تحقیقات مقدماتی متهم دردادگاه حاضر نشده و نامه عدم امکان حضورخود را ارسال نکند قطعا به دستور مراجع قضایی جلب می شود.

شعبه ۷۶ دادگاه کیفری استان تهران دیروز ( ۵ آذر) برای رسیدگی به اتهامات محمود احمدی نژاد تشکیل جلسه داد، اما رئیس جمهور سابق به دلایل نامعلوم از حضور در دادگاه امتناع کرده و جلسه رسیدگی به دستور قاضی پرونده به وقت دیگری موکول شد.

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads