کد خبر: 39575 - تاریخ: سه‌شنبه، 26 نوامبر 2013 - 21:59

توسط مسئولین در هفته بسیج صورت گرفت؛

دیدار با خانواده شهیدان محسنی و جعفری در خشکبیجار/ تصاویر

به مناسبت هفته بسیج، شاددوست بخشدار خشکبیجار به همراه سرگرد یحیی پور جانشین فرمانده سپاه مقداد رشت از خانواده ی شهید مهدی محسنی هوشیار و شهید اسماعیل جعفری دیدار کردند.

به گزارش خوبان: به مناسبت هفته بسیج، شاددوست بخشدار خشکبیجار به همراه سرگرد یحیی پور جانشین فرمانده سپاه مقداد رشت از خانواده ی شهید مهدی محسنی هوشیار و شهید اسماعیل جعفری دیدار کردند.

بيوگرافي شهيد مهدي محسني هوشيار

شهيد مهدی محسنی در سال 1345 در خانواده اي مذهبي در شهر خشكبيجار چشم به جهان گشود. وی با فرمان امام خميني (ره) عازم جبهه هاي نبرد حق عليه باطل شد و با صداميان و تجاوز گران به مبارزه پرداخت. سرانجام در 1365/5/15 در منطقه مريوان پايگاه دزلي به درجه رفيع شهادت نايل گرديد.

بعد از 32 سال از جاويدالاثر شدن اين شهيد بزرگوار قبري به نام اين شهيد گمنام در كنار ديگر شهداي بهشت فاطمه خشكبيجار بنا گرديد. روحش شاد و يادش گرامي باد.

بيوگرافي شهيد  اسماعيل جعفري

شهید اسماعیل جعفری در سال 1342 در خانواده اي كشاورز در روستاي بلسكله خشكبيجار چشم به جهان گشود. شهيد جعفري و شهيد غلامي هميشه در خط مقدم جبهه جلوتر از همه حركت مي كردند و پيش مي رفتند. مزدوران بعثي گروه اعزامي از انزلي را رگبار بستند. چند تن از بچه ها از جمله اسماعيل جعفري در1359/10/29 در اثر تركش  آرپي جي هفت كه به پا و قسمتي از سر او اصابت كرد به شهادت می رسند.

پيكر مطهر این شهید بزرگوار در زادگاهش روستاي بلسكله خشكبيجار در كنار هم رزمانش به خاك سپرده شد. روحش شاد و راهش پر رهرو باد.

SAM_1957
SAM_1972 SAM_1970

SAM_1990

SAM_1954

SAM_1931 SAM_1936 SAM_1938 SAM_1940 SAM_1941 SAM_1948

 

 

گزارش: مجتبی فرهنگی

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads