کد خبر: 39406 - تاریخ: دوشنبه، 25 نوامبر 2013 - 10:48

رييس جهاد كشاورزي گيلان خبر داد:

عمومي شدن آفت مگس زيتون در باغات رودبار

رييس سازمان جهاد كشاورزي گيلان گفت: مگس زيتون آفتي وارداتي به رودبار از كشورهاي ديگر است.

به گزارش خوبان، عليرضا شعبان نژاد در گفت و گو با ایسنا، درخصوص درگيري امسال محصول زيتون رودبار با آفت مگس زيتون با اشاره به اينكه برداشت زيتون در رودبار به پايان رسيده است، گفت: مگس زيتون آفتي وارداتي است و دو راه حل براي حل آن وجود دارد، راه اول اين است كه همه باغات زيتون را سم پاشي كنيم كه اجراي اين امر علاوه بر اينكه هزينه بر است موجب خواهد شد كشاورزي ارگانيك و زيتون سالمي كه در رودبار توليد مي شود ديگر سالم نباشد.

وي راه حل دوم در مبارزه با آفت مگس زيتون را مبارزه غير شيمیايي عنوان كرد كه اقداماتي براي اجراي اين طرح انجام شده است.

درخت زیتون

وي با بيان اينكه اغلب زيتون هاي آسيب ديده مربوط به باغات مناطق مركز و پايين دست هستند و باغات بالادست آسيب كمتري را ديده اند، ادامه داد: متاسفانه زيتون كاران زيتون هاي آفت زده را پاي درختان رها مي كنند و اين امر موجب مي شود كه اين آفت همچنان اين محصول را در سال بعد نيز تهديد كند.

شعبان نژاد از كشاورزان خواست تا مگس هاي زيتون آفت زده را از پاي درختان زيتون جمع آوري و حتما براي دفن كردن آنها اقدام كنند.

وي از تامين كود مورد نياز زیتون كاران استان خبر داد و گفت: براي ارتقاي علمي و دانستني هاي كشاورزان برنامه ويژه اي داريم تا در مبارزه با اين آفت كشاورزان توان بهتري داشته باشند.

رييس جهاد كشاورزي گيلان با بيان اينكه آفت مگس زيتون از حالت اپيدمي خارج شده است و حالت عمومي به خود گرفته است، تصريح كرد: مبارزه بيولوژيك از اقدامات و اهداف مهم جهاد كشاورزي است و هم اكنون در بيش از 10 هزار هكتار از باغات استان انجام مي شود.

انتهاي پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads