کد خبر: 39317 - تاریخ: شنبه، 23 نوامبر 2013 - 20:45

جانشین فرمانده سپاه ناحیه مقداد در نماز جمعه لشت نشاء:

فرهنگ بسیجی باید به تمام دنیا صادر شود

سرگرد یحیی پور با اشاره به نقش مهم بسیج گفت: بسیج عبارت است از مجموعه ای که در آن پاک ترین انسان ها و داناترین و آماده به کارترین جوانان کشور در راستای اهداف عالی این ملت و برای به کمال رساندن و به خوشبختی رساندن این کشور جمع شده اند. مجموعه ای که دشمن را بیمناک و دوستان را امیدوار و خاطرجمع می کند.

به گزارش خوبان: سرگرد یحیی پور جانشین فرماندهی سپاه ناحیه مقداد رشت پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته بخش لشت نشاء با اشاره به آیه 24 سوره ابراهیم که در آن خداوند فرمود: ای رسول ندیدی که چگونه خداوند کلمه پاکیزه را به درخت زیبایی مثل زده که اصل ساقه آن برقرار باشد و شاخه آن به آسمان رفعت و سعادت بر شود، افزود: با مروری بر تاریخ اسلام و بررسی زوایای مختلف آن خواهیم دید که دو بانوی بزرگ برای امام زمان خود جانفشانی، ایثار و از خود گذشتگی نشان دادند و در این راه به شهادت رسیدند.

وی افزود: اولین بانو حضرت فاطمه (س) است که تمام قد در برابر دشمنان مولا علی (ع) ایستادگی کرد و آنان را رسوا نمود و دومین بانو حضرت زینب (س) است که در این میان شاید بتوان گفت نقش حضرت زینب (س) برجسته تر بود. چون مصائب و تجربه های تلخی از بی وفایی نزدیکان رسول الله (ص) به او و اهل بیت رسیده بود و با همه مشقاتی که در صحرای کربلا بر او و آل الله روا شده بود اکنون باید رسالت قیام اباعبدلله را میان خفقان یزیدیان به گوش جهانیان می رساند و وظیفه خود را در مقابل امام شهید تمام و کمال انجام می داد

وی ادامه داد: از طرف دیگر باید مواظب امام بعدی می بود و او را در مقابل یزیدیان مصون می داشت تا جایی که وقتی تصمیم به قتل امام سجاد(ع) گرفتند تمام قد ایستاد و با شجاعتی که از مادر خود به ارث برده بود از امامش دفاع نمود.

سرگرد یحیی پور خاطرنشان کرد: این چنین بود که با تمام قدرت در میدان حضور پیدا کرد و طومار طاغوت عصر خود را در هم پیچید و نیرنگشان را خنثی نمود و موجی را در تاریخ به راه انداخت که پس از 1400 سال توسط مردی از سلاله پاک حضرت زهرا (س) نظام طاغوت در ایران در سال 1357 برچیده شد و پایه های نظام استکبار جهانی لرزید و فروریختن را تجربه کرد.

وی با اشاره به استعانت حضرت امام از اهل بیت (ع) در پیروزی انقلاب گفت: امام (ره) که خود از سلاله پاک حضرت زهرا  (س) بود با استعانت و توکل بر خدا و رسول و اهل بیت (ع) و تفکر عاشورایی و حضرت زینبی قیامی را آغاز نمود و بار دیگر قدرت شیعه را به رخ استکبار جهانی و طاغوتیان کشید و به اسلام حیاتی دوباره بخشید و روح غیرت ، شجاعت و مقاومت را در بین مردم ایران احیا نمود.

جانشین فرماندهی سپاه ناحیه مقداد با اشاره به شکل گیری بسیج افزود: امام (ره) با تیزهوشی و ذکاوت خود در سال 1358 بسیج مستضعفین را پایه ریزی نمود تا با کمک گرفتن از پتانسیل و قدرت آحاد جامعه، انقلاب اسلامی را در کشور تثبیت و نهادینه نماید و کشور را به دست مردم مومن و انقلابی بسپارد تا بتوانند با سرعت بیشتر به حرکت نهضت، جامه عمل بپوشانند.

وی افزود: لذا باید توجه نماییم که بسیج برای شرکت در جنگ توسط امام تاسیس نشد. اگر چه جنگ یکی از قله هایی است که بسیج بر بالای آن گردن فرازی نمود ولی بسیج جهت حضور منسجم و سازمان یافته و ایثارگرانه همه آحاد جامعه در عرصه های اجتماعی، فرهنگی، سیاسی، دفاعی ، امنیتی و تربیتی و … تاسیس گردید تا همه دست در دست یکدیگر کشور را بسازیم و آباد کنیم و از طرفی دیگر امام فرمودند که فرهنگ بسیجی باید به تمام دنیا صادر شود.

سرگرد یحیی پور در پایان گفت: بسیج عبارت است از مجموعه ای که در آن پاک ترین انسان ها، داناترین و آماده به کارترین جوانان کشور در راستای اهداف عالی این ملت و برای به کمال رساندن و به خوشبختی رساندن این کشور جمع شده اند. مجموعه ای که دشمن را بیمناک و دوستان را امیدوار و خاطرجمع می کند.

 

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

یک نظر ثبت شده است

  1. دست مریزاد آقای یحیی پور ، همراره پیروز وسربلند باشید در کنار خانواده محترمتان و در پناه خداوند سبحان
     | 2013/11/24 - 09:48
    پاسخ

    ناجی

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads