کد خبر: 39302 - تاریخ: شنبه، 23 نوامبر 2013 - 18:35

عکسی از اولین رزمندگان حزب الله

چند تن از رزمنده گان «مقاومت اسلامی»(شاخه ی نظامی «حزب الله») در «دره ی بقاع» دیده می شوند. بر پیشانی بندهای این رزمنده گان جوان، عباراتِ «لبیک یا خمینی»، «راهیان کربلا» و یا «حسین مظلوم» به چشم می خورد.

به گزارش خوبان ، «حزب الله انقلاب اسلامی لبنان» که به اختصار با عنوان «حزب الله لبنان» شناخته می شود، نام اولیه ی حزبی شیعی است که هسته های اولیه ی آن، به سال ۱۹۸۲ در شمالِ شرقی لبنان، شکل گرفت و در سال ۱۹۸۵، رسما اعلام موجودیت نمود( این حزب، حدود ده سال پس از تاسیس، به «حزب الله مقاومت اسلامی لبنان» تغییر نام داد).

این حزب، تحت تاثیرِ مستقیم «انقلاب اسلامی ایران» و آموزه های مذهبی و سیاسی «حضرت امام خمینی» متولد شد و در زمان تاسیس، از پشتیبانی پاسداران و بسیجیان حاضر در لبنان، کمک گرفت. رزمندگانِ شاخه ی نظامی «حزب الله» آشکارا و بدون پرده پوشی، به رزمنده گان ایرانی اقتدا کرد و در شکل پوشش و فرهنگ جهادی خود، به آنان اقتدا می نمودند.

حتی طی ماه های نخستین از عمرِ شاخه ی نظامی این حزب، در نخستین عملیات های نظامی «حزب الله»، پرچم «جمهوری اسلامی ایران» بود که بر فراز مناطق آزاد شده به اهتزاز در می آمد.

تصوبری که پیش رو دارید، یادگاری است از نخستین سال های تشکیل «حزب الله لبنان» و شاخه ی نظامی آن. چند تن از رزمنده گان «مقاومت اسلامی»(شاخه ی نظامی «حزب الله») در «دره ی بقاع» دیده می شوند. بر پیشانی بندهای این رزمنده گان جوان، عباراتِ «لبیک یا خمینی»، «راهیان کربلا» و یا «حسین مظلوم» به چشم می خورد. تنها یک نفر از جمع چهار نفره ی آنان شناخته شد. «سيد عبداللَّه محمد عطوى»،با اسم نظامى «حُرّ عاملى»( در عکس، با پیشانی بند سبز رنگ) متولد روستای «مرکبا».

«سيد عبداللَّه محمد عطوى »روز چهارشنبه ۱۳۶۷/۷/۲۷ هجری شمسی، در سن بیست ساله گی،علیه یک کاروانِ نظامی ارتش صهیونیستی، دست به عملیات استشهادی زد و ده ها صهیونیست را کشته و زخمی نمود.

اولین رزمندگان حزب الله

انتهای پیام/

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads