کد خبر: 39264 - تاریخ: شنبه، 23 نوامبر 2013 - 10:59

رویترز فاش کرد؛ تحریم‌های تعدیل شده امریکا در گام اول

خبرگزاری رویترز مشخصات دقیق تحریم هایی را که ۱+۵ در صورت توافق روی گام اول در مذاکرات با ایران تعدیل خواهد کرد منتشر کرد.

به گزارش خوبان به نقل از ایران هسته ای، خبرگزاری رویترز مشخصات دقیق تحریم هایی را که ۱+۵ در صورت توافق روی گام اول در مذاکرات با ایران تعدیل خواهد کرد منتشر رویترزکرد.

لویی شاربونو، خبرنگار این خبرگزاری در گزارشی که روز ۳۰ آبان ۱۳۹۱ (۲۱ نوامبر ۲۰۱۳) منتشر شده، نوشت راهبرد امریکا آزاد کردن تدریجی پول های مسدود شده ایران در بانک های خارجی است.

مقدار این دارایی ها حدود ۵۰ میلیارد دلار برآورد شده است.

با این حال، همانطور که جان کری وزیر خارجه امریکا پنج شنبه هفته پیش به کنگره امریکا گفته است، گروه ۱+۵ در گام اول مقدار بسیار اندکی از تحریم ها علیه ایران را تعدیلمی کند.

شاربو نو در گزارش خود مشخصات دقیق تحریم هایی را که تعدیل خواهد شد، چنین شرح داده است:

۱- لغو موقت تحریم های فلزات گرانبها، تعلیق فشارهای واشگتن به کشورهای وارد کننده نفت ایران، لغو موقت تحریم های پتروشیمی و اقدام قدرت های بزرگ برای زمینه سازی برای از سرگیری تجارت قانونی با ایران.

۲- فراهم کردن دسترسی ایران به قطعات هواپیما.

۳- رویترز به نقل از یک منبع آگاه نوشته است که به ایران این فرصت داده شده است که ظرف ۶ ماه ۳/۵ میلیارد دلار نفت، دو الی سه میلیارد دلار محصولات پتروشیمی و یک تا دو میلیارد دلار طلا بفروشد.

۴- براساس قیمت های کنونی، ایران می تواند روزانه ۲۰۰ هزار بشکه نفت اضافه بفروشد که در واقع افزایش ۲۰ درصدی صادرات نفت این کشور خواهد بود.

۵- براساس توافق اولیه همچنین به ایران اجازه داده خواهد شد حدود ۷/۵ میلیارد دلار غذا و دارو و ۵ میلیارد دلار کالاهای دیگر وارد کند.

 

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads