کد خبر: 38963 - تاریخ: سه‌شنبه، 19 نوامبر 2013 - 15:27

در جلسه ستاد بزرگداشت هفته بسیج؛

بخشدار خمام: نباید اجازه داد بسیج در جامعه به انزوا کشیده شود

حسین ذاکر استقامتی افزود: اگر فرهنگ بسیجی در خانواده حاکم باشد آمار طلاق در کشور کاهش پیدا کرده و ازدواج های پایدارتر و مستحکم تری را شاهد خواهیم بود.

به گزارش خوبان: جلسه ستاد بزرگداشت هفته بسیج با حضور جمعی از مسئولین بخش و به ریاست حسین ذاکر استقامتی بخشدار خمام، روز یک شنبه برگزار شد.

در ابتدای این جلسه بخشدار خمام، با اشاره به هفته ی بسیج، به شکل گیری این نهاد مردمی در پنجم آذر سال 1358 به فرمان حضرت امام (ره) اشاره نموده و گفت: تقارن هفته بسیج با این ایام برگرفته از روح مشترک فرهنگ عاشورایی است و این هفته فرصت و بهانه ای برای زنده نگه داشتن ارزش ها و روح بسیجی در مردم است تا بار دیگر فرهنگ بسیجی را در آحاد مردم نهادینه سازیم.

حسین ذاکر استقامتی با اشاره به حضور اقشار مختلف مردم همچون دانش آموزان، دانشجویان، کارگران و … در بسیج گفت: در همه ی صحنه ها می توانیم حضور مقتدرانه بسیج را احساس کنیم. بسیج در همه ی عرصه ها اعم از نظامی، اقتصادی، سازندگی و فرهنگی حضوری مقتدرانه داشته و خواهد داشت.

04022006222

بخشدار خمام ادامه داد: ما نباید حضور بسیج در عرصه ی دفاع مقدس، عرصه های سازندگی و فتنه هایی که دشمنان داخلی و خارجی ایجاد کرده اند را از یاد ببریم.

وی با اشاره به این که رسانه های استکبار جهانی و دشمنان داخل و خارج به دنبال تضعیف نهاد مقدس بسیج هستند، افزود: نباید به هیچ وجه اجازه دهیم خدای ناکرده بسیج در جامعه به انزوا کشیده شده و انتظار ما این است که با استفاده از تمام توان بخش خمام، برنامه های هفته ی بسیج را به صورت باشکوه برگزار کنیم.

استقامتی با بیان این که می بایست ضمن ورود به مدارس، کار فرهنگی صورت پذیرد یادآور شد: یک دانش آموز بسیجی یک دانش آموز نخبه است و باید از نظر معدل ،اخلاق، پوشش، امر به معروف و نهی از منکر نمونه و الگو باشد.

بخشدار خمام با اشاره به این که روزهای هفته ی بسیج به ایثار و شهادت ، ولایت و انتظار، خلاقیت و پیشرفت، سازماندهی و ستاد مقاومتی ، خانواده و سبک زندگی، استکبار ستیزی و بیداری اسلامی و امر به معروف و نهی از منکر نامگذاری شده خاطرنشان کرد: بسیجیان ما در 8 سال دفاع مقدس، طلایه داران ایثار و شهادت بودند و به ما آموختند که نباید بگوییم به تمام وسعمان کار کرده ایم، بلکه باید فراتر از توان خود و ایثارگونه در خدمت جامعه در هر جایگاه و مسئولیتی حضور داشته باشیم که ان شاالله عاقبت ما ختم به شهادت گردد.

وی ادامه داد: آن گاه می توانیم در مقابل امام شهدا سر خود را بلند نماییم نه این که به صورت کلیشه ای بگوییم شهدا ما شرمنده ایم.

04022006225

بخشدار خمام افزود: بسیج در همه ی عرصه ها حتی سازندگی و کمک به محرومین کارهای مهمی انجام داده و می تواند در تولید ملی نیز مفید باشد.

وی یادآور شد: فرهنگ بسیجی که منشا ان از اسلام ناب گرفته شده و در آن به کانون خانه و خانواده توجه شده برمی گردد و بسیار حائز اهمیت است که اگر این فرهنگ بسیجی در خانواده باشد آمار طلاق در کشور ما کاهش پیدا کرده و ازدواج های پایدارتر و مستحکم تری را شاهد خواهیم بود.

بخشدار خمام ادامه داد: ما در بسیج علمی دستاوردهایی را داشته ایم. چرا که آن ها علم را با تعهد در هم آمیخته اند و طلایه دار پیشرفت و خلاقیت در جامعه و رشته هایی چون نانوتکنولوژی، بیوتکنولوژی، انرژی هسته ای و بسیاری از رشته هایی بوده که سبب شده ما جز ده کشور برتر جهان باشیم که این از تفکر بسیجی سرچشمه گرفته است.

استقامتی با اشاره به نقش بسیج در استکبار ستیزی و بیداری اسلامی به شناخت دشمن و فاکتورهایی که مقام معظم رهبری برای شناخت دشمن معرفی کرده اند پرداخت و افزود: پرچم بیداری اسلامی و استکبار ستیزی در جهان، به دست مقام معظم رهبری است.

بخشدار خمام بر لزوم امر به معروف و نهی از منکر در جامعه تاکید کرده و افزود: دقیقاً این فرهنگ، فرهنگ امام حسین (ع) است. چرا که می فرماید من برای اصلاح امت جدم قیام کردم و هدفم امر به معروف و نهی از منکر بوده است.

وی ادامه داد: بسیجیان همچنان در راه اسلام پایدار خواهند ماند تا پرچم مقدس نظام جمهوری اسلامی را تحت رهبری نائب امام زمان (عج) به دست خود امام زمان برسانند و این فلسفه انتظار در روح بسیج دمیده شده و جز آرمان های بلند بسیج محسوب می شود.

04022006223

 

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads