کد خبر: 38925 - تاریخ: دوشنبه، 18 نوامبر 2013 - 14:12

بخشدار خمام در مصاحبه با خوبان خبر؛

سال 95 خمام به بخش سبز تبدیل می شود

نماینده عالی دولت در بخش خمام با اشاره به تبدیل شدن خمام به بخش سبز گفت: در سال 95 طبق برنامه ریزی ، خمام باید به بخش سبز تبدیل شود. اگر این اتفاق بیفتد، خمام اولین بخش از شهرستان رشت است که تمام روستاهای آن صاحب گاز می شوند.

به گزارش خوبان: با توجه به شروع فصل زمستان، خبرنگار ما از بخشدار خمام در خصوص آمادگی بخشداری خمام برای شروع فصل سرما جویا شده است. توضیحات بخشدار در DSC08566ادامه می آید.

بخشدار در خصوص گازرسانی روستاهای خمام به خبرنگار ما گفت: با شروع فصل سرما، بحث سوخت از اهمیت ویژه ای برخوردار است. با توجه به این که در سال های گذشته ما شاهد افتتاح طرح گازرسانی به روستاهای تیسیه و کویشاه بودیم اما این روستاها همچنان مشکلات خاص خودشان را دارند.

با توجه به صحبت هایی که با مدیرعامل گاز استان داشتیم، در روستای کویشاه 80% پیشرفت فیزیکی داشتیم. 45 خانواری که در این روستا مشکل داشتند، کار علمک گذاری شان انجام شده است.

همچنین از دو نانوایی این روستا که سوخت مصرفی آن از سوخت گازوئیلی بوده یک نانوایی گاز سوز شده. در فاز بعدی هم باید همه ی خانه ها تا پایان فصل پاییز و شروع فصل زمستان گازدار شوند.

در روستای تیسیه نیز در 16-17 مورد علمک گذاری انجام شده است و پیمانکار دنبال انجام باقی کارهاست.

مهندس استقامتی از رساندن سوخت مایع(نفت سفید) در صورت نرسیدن گاز به مردم خبر داد و گفت: همزمان با بحث گازرسانی در خصوص سوخت مایع نامه نگاری کردیم که اگر گاز در هر صورت به مردم خصوصاً سالمندان و کودکان که از تحمل کمتری برخوردارند، نرسید با مشکل مواجه نشوند.

وی ادامه داد: باید با این دید به قضیه نگاه کنیم که گویی خودمان داریم در این مکان ها زندگی می کنیم و این مشکلات برای خودمان پیش آمده است.

استقامتی همچنین از نداشتن گاز در 12 روستای دهستان لات کته سر خمام خبر داد و افزود: قرارداد علمک گذاری در دو روستای اشمنان‌طالم و مشکاپشت در روز میلاد امام رضا (ع) منعقد شده است.

نماینده عالی دولت در بخش خمام با اشاره به تبدیل شدن خمام به بخش سبز گفت: در سال 95 طبق برنامه ریزی ، خمام باید به بخش سبز تبدیل شود. اگر این اتفاق بیفتد، خمام اولین بخش از شهرستان رشت است که تمام روستاهای آن صاحب گاز می شوند.

بخشدار خمام داشتن آب و برق ، گاز و تلفن را حداقل نیاز مردم دانست و  تصریح کرد: ما به عنوان مسئول باید از طریق ارتباط با مدیران استان، این نیازها را تامین کنیم.

استقامتی موضوع مهم دیگر با شروع فصل زمستان را موضوع ذخیره ی آرد برای نانوایی ها دانست و گفت: طی تماس با مسئولین استانی، درخواست سهمیه ویژه ی برای آرد بخش خمام کردیم. ما سعی داریم که این مایحتاج اولیه را هر چه سریعتر تامین کنیم. ضمن این که چون با شروع فصل سرما و بارش برف، امکان گرانفروشی، کم فروشی و احتکار از سوی برخی وجود دارد، از اداره تعزیرات و دستگاه های نظارتی خواستار نظارت دقیق تر و شدیدتر در این خصوص هستیم زیرا این موضوع ارتباط اصلی را با مایحتاج اولیه مردم دارد.

وی ادامه داد: ما در برابر این کج اخلاقی ها به خاطر مردم تمام قد می ایستیم و برخورد قانونی را از طریق مبادی ذیربط و دستگاه های نظارتی خواهیم داشت.

بخشدار خمام، مهاجرت پرندگان و شیوع بیماری های مثل آنفولانزا را از دیگر موضوعات مطرح فصل زمستان دانست و گفت: در چند روز آینده جلسه ای در خصوص پیشگیری از بیماری های دامی با مسئولین دامپزشکی خواهیم داشت و تلاش می کنیم تا بیماری های مشترک بین انسان و دام و انسان و پرندگان به حداقل ممکن برسد. چون سلامت جامعه برای ما حائز اهمیت است.

وی تصریح کرد: همان گونه که در فصل گرما از بیماری های واگیردار پیشگیری می کنیم، در فصل زمستان نیز باید از بیماری هایی مثل آنفولانزا و سرماخوردگی پیشگیری کنیم.

بخشدار در ادامه از نظارت شدید بر مدارسی که غذاهای غیرمتعارف بین دانش آموزان پخش می کنند خبر داد و گفت: در جلسه شورای آموزش و پرورش با حضور خانم دکتر حق شناس رئیس مرکز بهداشت بخش خمام، تصویب شد با مدارسی که غذاهای غیرمتعارف را به دست دانش آموزان می رسانند برخورد و نظارت شدید شود.

استقامتی از خانواده ها خواست تا حد امکان غذای دانش آموزان را از خانه تهیه کنند و به دانش آموزان توصیه کرد تا از دست فروشان خریداری نکنند.

وی ادامه داد: مراکز بهداشت ما به خوبی بر عملکرد مدارس نظارت می کنند و از ساندویچ های تهیه شده در مدارس نمونه برداری می کنند.

استقامتی از دیگر مسائل مهم در خصوص مدارس را، موضوع آب آشامیدنی سالم و استفاده از صابون های استاندارد دانست.

نماینده عالی دولت در خمام، در خصوص سیستم های گرمایشی در مدارس با شروع فصل سرما گفت: در این خصوص اوایل مهر ماه جلسه ای با مدیر کل تجهیز و نوسازی مدارس استان داشتیم و از ایشان در خصوص تامین لوازم اولیه مدارس درخواست یاری نمودیم.

وی خاطرنشان کرد: برخی مدارس ما در وضعیت نامناسبی هستند و استاندارد نیستند. مثلاً مدرسه پاسداران در روستای شیجان در داخل کانکس هست و با بارش باران، دچار مشکل می شود.

استقامتی در پایان از آمادگی بخش خمام برای مقابله با بحران احتمالی بارش برف سنگین خبر داد و گفت: امکانات و تجهیزات ما برای برف روبی چندان نیست. اما همین دستگاه های موجود باید سالم باشد و کار کند. قبل از شروع فصل زمستان باید از سلامت این دستگاه ها مطمئن بود.

وی گفت: در ماه آذر مانور مدیریت بحران به منظور بررسی راه کارهای لازم برای مقابله با بحران های احتمالی نظیر برف را برگزار می کنیم.

 

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

انتشار یافته:۲

  1. مرصاد
     | 2013/11/19 - 10:42
    پاسخ
    +1
    0

    احسن بر بخشدار هيئتي. خمام تا به امروز مانند ایشان بخشداري متدين نديده.

  2. حمید از کرج
     | 2015/01/9 - 16:43
    پاسخ

    بخشدار محترم از اینکه به روستای مشکاپشت گاز رسانی می کنید ؛ممنونیم لطف کنید به فکر جاده هم باشید ؛ باتشکر

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads