کد خبر: 38900 - تاریخ: دوشنبه، 18 نوامبر 2013 - 00:23

در صورت تخصیص اعتبار؛

راه آهن رشت – قزوین تا دو سال آینده به بهره برداری می رسد

استاندار گیلان تکمیل راه‌آهن رشت ـ قزوین را نیازمند 800 میلیارد تومان دانست و گفت: راه‌آهن رشت ـ قزوین در صورت تخصیص اعتبار دو سال آینده افتتاح می‌شود.

به گزارش خوبان، محمدعلی نجفی در حاشیه بازدید از پروژه‌های عمرانی گیلان در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در رودبار، اظهار کرد: راه آهن قزوین ـ رشت ـ انزلی ـ آستارا نقش مهمی در توسعه عمران و آبادانی ایران اسلامی داشته و این پروژه کشورهای آسیای میانه و اروپا را به اقیانوس هند و کشورهای حاشیه خلیج فارس و شمال کشور را به جنوب وصل می‌کند.

راه آهن رشت - قزوین

وی با بیان اینکه راه‌آهن گیلان دارای 22 کیلومتر تونل است، افزود: این پروژه 85 درصد پیشرفت فیزیکی در محور رشت به قزوین داشته و نیازمند تأمین اعتار است.

استاندار گیلان با اشاره به ظرفیت 10میلیون تنی کالا و سه میلیون و 800هزار نفری حمل مسافر در راه‌آهن گیلان، گفت: پروژه راه‌آهن رشت به قزوین 164کیلومتر طول دارد.

نجفی تصریح کرد: راه‌آهن گیلان برای حمل کالا با سرعت 120کیلومتر بر ساعت و برای جابه جایی مسافر با سرعت 160کیلومتر بر ساعت در حال احداث است.

وی با تاکید بر تسریع در اجرای پروژه راه‌آهن رشت به قزوین، گفت: این پروژه برای تکمیل نیازمند 800 میلیارد تومان اعتبار است و اگر این اعتبار در دو سال آینده و هر سال به میزان 400 میلیارد تومان اختصاص یابد، دوساله سوت قطار در گیلان شنیده می‌شود.

استاندار گیلان ایجاد درآمد سرشار و اشتغال مولد را از مزیت‌های پروژه راه‌آهن گیلان دانست که در کریدور بین‌المللی شمال ـ جنوب واقع شده است.

نجفی افزود: راه آهن گیلان یک ظرفیت مناسب حمل و نقل و ترانزیتی برای گیلان و کشور در عرصه حمل‌و‌نقل بین‌المللی است.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads