کد خبر: 38561 - تاریخ: پنج‌شنبه، 14 نوامبر 2013 - 15:18

دبیر کل حزب الله در جمع عزاداران حسینی؛

حزب الله توطئه نابودی منطقه را خنثی کرد/9-9-6 بهترین راهکار برای تشکیل دولت در لبنان

دبیرکل حزب الله لبنان با بیان اینکه مقاومت از سال 1982 تاکنون توطئه آمریکا و رژیم صهیونیستی برای نابودی منطقه را خنثی کرده است، ترکیب 9-9-6 را بهترین راهکار برای تشکیل کابینه جدید لبنان دانست.

به گزارش خوبان: سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان شب گذشته با سخنرانی در مراسم عزاداری سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) اظهار داشت: اسرائیل از تمامی نفوذ خود برای تجاوز نظامی به سوریه استفاده کرد اما شکست خورد و این رژیم خواهان جنگی است که باعث حفظ اسرائیل شود.

وی با بیان این مطلب افزود: متاسفانه برخی کشورهای عربی در چنین گزینه های مرگباری [همچون جنگ] حامی اسرائیل هستند و راه حل سیاسی برای پایان بخشیدن به بحران سوریه را رد می کنند. برخی از این کشورها به شدت با تفاهم میان ایران و کشورهای جهان مخالف هستند.

دبیرکل حزب الله لبنان تصریح کرد: جنگ در منطقه جایگزین تفاهم است و اسرائیلی ها به خوبی می دانند می توانند آغازگر جنگ باشند اما آنها از پایان بخشیدن به آن و محصور کردن آن در یک منطقه عاجز هستند.

وی با اشاره به نشست های اخیر ایران و کشورهای غربی درباره برنامه هسته ای کشورمان و خشم رژیم صهیونیستی از امکان دستیابی به یک راه حل سیاسی در این زمینه گفت: اسرائیل از طریق آمریکا و پیمان آتلانتیک شمالی “ناتو” می خواهد جنگ به راه بیفتد تا قوی باقی بماند اما واشنگتن خواهان جنگ نیست نه به این خاطر که عاقل شده است بلکه به این دلیل که قادر به انجام آن نیست زیرا درگیر بحران های اقتصادی خود است.

سید حسن نصر الله در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به موضوع جاسوسی رژیم صهیونیستی در لبنان گفت: اگر دولت در این زمینه اقدامی به عمل نیاورد، مقاومت آمادگی مقابله با جاسوسی اسرائیلی ها در لبنان را دارد.

وی در واکنش به اظهارات اخیر جان کری وزیر امور خارجه آمریکا در عربستان سعودی که گفته بود ریاض و واشنگتن با یکدیگر توافق کرده اند تا حزب الله نتواند آینده لبنان را تعیین کند گفت: این اظهارات بیانگر به رسمیت شناختن حزب الله و توانایی های آن است. آمریکا تعیین کننده سرنوشت لبنان نیست. از سال 1982 تاکنون آمریکا و اسرائیل و برخی کشورهای عربی خواستار نابودی منطقه بودند اما مقاومت این توطئه را خنثی کرد.

سید حسن نصرالله اظهار داشت: در سال 1996 تمامی رهبران جهان در شرم الشیخ گردهم آمدند و تمامی گروه های مقاومت را گروه های تروریستی خواندند اما مقاومت در تمامی این سال ها توطئه ها برای نابودی منطقه را با شکست مواجه کرد.

وی گفت: واقعیت در لبنان می گوید که دو گروه در این کشور وجود دارند که چاره ای جز همکاری با یکدیگر برای آینده لبنان ندارند. هیچکس نمی تواند ما را از بین ببرد و ما نیز نمی خواهیم گروه دیگر را حذف کنیم. وضعیت واقعی لبنان اقتصا می کند که دو گروه 8 مارس و 14 مارس با یکدیگر همکاری و مشارکت داشته باشند.

دبیرکل حزب الله لبنان با بیان این مطلب افزود: دولت جدید در لبنان باید به شکل 9-9-6 باشد تا همه را راضی کند اما عربستان سعودی نمی خواهد حزب الله در دولت جدید جایی داشته باشد تا اوضاع سوریه را تغییر دهد.

وی تصریح کرد: هر کس گمان می کند ایران از حزب الله چشم پوشی می کند در توهم بسر می برد. ایران و سوریه هم پیمانان ما هستند و ما هیچگاه از آنها جدا نخواهیم شد و به همدیگر خیانت نخواهیم کرد.

 

منبع: المنار

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads