کد خبر: 38082 - تاریخ: پنج‌شنبه، 31 اکتبر 2013 - 12:35

حجت الاسلام عاشوری در مصاحبه اختصاصی با خوبان خبر؛

ملت ایران هیچ گاه دلش با آمریکا صاف نمی شود/ رابطه با آمریکا هرگز باعث حل مسائل اقتصادی داخلی نمی شود

امام جمعه ی خمام: می شود به نحوی رابطه با آمریکا برقرار کرد. همان طور که با سایر کشورها رابطه داریم. منتهی سازش کردن، کوتاه آمدن، عقب نشینی کردن و خود را نیازمند به برقراری این رابطه نشان دادن، زشت و ناپسند است و با عزت و اقتدار نظام اسلامی ما سازگار نیست.

به گزارش خوبان: حجت الاسلام عاشوری امام جمعه خمام در مصاحبه با خبرنگار ما در خصوص حذف شعارهای مرگ بر آمریکا در راهپیمایی 13 آبان امسال که از سوی برخی افراد به منظور داشتن رابطه ی بهتر با آمریکا شنیده می شود گفت: همان طور که همه ی آحاد ملت می دانند انقلاب اسلامی ما در تقابل با آمریکا به پیروزی رسید.

 

وی ادامه داد: ملت ما در این سال های بعد از پیروزی انقلاب جز دشمنی از آمریکا چیزی ندیده و دائما آمریکا در صدد تحقیر این ملت بوده است. از همان سال های قبل از انقلاب هم ( حدود 60 سال قبل) که پای آمریکا به این کشور باز شد و دولت مصدق را ساقط کرد. بعدها هم لایحه ننگین کاپیتولاسیون را بر کشور ما تحمیل کرد و مرجع تقلید این ملت را از کشور تبعید کرد.

امام جمعه ی خمام در خصوص کشتار دانش آموزان در 13 آبان ماه سال 1357 در دنشگاه تهران گفت: دانش آموزان ما  چند ماه قبل از انقلاب مردمی به جهت سالروز تبعید حضرت امام خمینی در دانشگاه تهران تجمعی را برگزار کرده بودند که رژیم شاه آن ها را به شهادت ساند.

حجت الاسلام عاشوری خاطرنشان کرد: همه ی این ها نشانه ی دشمنی آمریکا با ملت ایران است .

وی با بیان این که آمریکا پس از انقلاب سفارت خانه ی خود را مبدل به لانه ی جاسوسی علیه ملت ایران کرده بود تصریح کرد: حتی بسیاری از دولتمردان آن زمان را که در دولت موقت مهندس بازرگان بودند، به عنوان جاسوسی رسمی خودش استخدام کرده بود.

امام جمعه خمام

امام جمعه ی خمام به راه انداختن کودتا و جنگ تحمیلی علیه کشور ما را از دیگر اقدامات آمریکا علیه ملت ما خواند و افزود: حمایت های تبلیغاتی و سیاسی و اطلاعاتی از رژیم بعث عراق و همچنین محاصره های زیادی که علیه ملت ما داشت،از دیگر خباثت های آمریکا بود.

حجت الاسلام عاشوری با اشاره به سخنان حضرت امام در خصوص سازش با آمریکا گفت: حضرت امام فرموده اند: هر کسی در هر مقامی که خیال سازش با شرق و غرب را داشته باشد را بی محابا و بدون هیچ ملاحظه ای از صحنه ی روزگار براندازید.

وی ادامه داد: صریح تر از این جمله ما کجا می توانیم پیدا کنیم.  مقام معظم رهبری هم تخطئه کردند کسانی را که دم از سازش و رابطه با آمریکا می زنند و فرمودند: می نشینند آقایان به وراجی کردن و حرف زدن و استدلال کردن که نبود رابطه با آمریکا برای ما خطر است. نه آقا نبود رابطه با آمریکا برای ما مفید است.

امام جمعه ی خمام شعار مرگ بر آمریکا را شعاری خودجوش از سوی ملت ایران دانست و خاطرنشان کرد: ملت ما از همان روزهای آغازین انقلاب تا امروز این شعار را سر داده و این شعار را کسی به مردم یاد نداده است. خود مردم به این درجه از درک و استنباط رسیده اند.

حجت الاسلام عاشوری با اشاره به شیطان بزرگ خواندن آمریکا از سوی حضرت امام (ره) گفت: تکلیف ما این است که از شیطان بزرگ برائت بجوییم. همان طوری که از شیطان جن برائت می جوییم باید از این شیطان انس هم که کارش چیزی جز دشمنی نیست بیزار باشیم.

وی افزود: در واقع ایمان چیزی جز اعتقاد به خداوند و کفر به طاغوت نیست و ما بر اساس مبانی دینی خود با این دشمن متجاوز و مستکبر دشمنی می کنیم و این از اعتقادات دینی ما سرچشمه می گیرد.

حجت الاسلام عاشوری در پاسخ به خبرنگار ما مبنی بر این که داشتن رابطه با آمریکا حلال مشکلات اقتصادی ما – با توجه به نامگذاری امسال به سال حماسه اقتصادی از سوی مقام معظم رهبری- هست گفت: مسائل و مشکلات اقتصادی وجود دارد. منتهی راه حلش در رابطه و ارتباط برقرار کردن با آمریکا نیست.

وی تصریح کرد: ما باید منابع داخلی خود را شکوفا کنیم و در همه ی زمینه ها مستقل باشیم. زیرا کشورهایی که با آمریکا رابطه دارند هیچ گاه اوضاع اقتصادی شان بهتر از ما نبوده است. خود آمریکا هم با بحران های اقتصادی مواجه است. بنابراین هیچ گاه رابطه با آمریکا باعث حل مسائل اقتصادی داخلی ما نمی شود.

امام جمعه ی خمام خاطرنشان کرد: البته می شود به نحوی رابطه با آمریکا برقرار کرد. همان طور که با سایر کشورها رابطه داریم. منتهی سازش کردن، کوتاه آمدن، عقب نشینی کردن و خود را نیازمند به برقراری این رابطه نشان دادن، زشت و ناپسند است و با عزت و اقتدار نظام اسلامی ما سازگار نیست. باید مراقب بود که انسان با چه دشمنی مواجه است.

امام جمعه ی خمام در خصوص اظهارات اخیر نعیمه اشراقی در توهین به شهدا و سکوت بیت امام در قبال این موضوع گفت: البته خودشان هم اعلام کردند که ما قصد اهانت و توهین نداشتیم. ما این عذرخواهی شان را می پذیریم و مصلحت هم نیست که زیاد به این مسائل دامن زده شود و بیش تر افشا شود.

وی افزود: خودشان همین قدر که معترفند خانواده های معظم شهدا دارای عزت و احترام هستند و این احترام همچنان باید حفظ شود، همین اندازه جای قدر دانی است. اما انتظار از بیت امام بیشتر است که باید مراقبت بیشتری داشته باشند. می گویند که حرمت امام زاده را متولی آن باید داشته باشد.

حجت الاسلام عاشوری خاطرنشان کرد: لذا ما انتظار تکریم بیشتر از سوی منتسبین به بیت امام نسبت به خانواده های معظم شهدا را داریم. چون این ها سند افتخار نظام اسلامی هستند و باید احترامشان برای همیشه حفظ شود.

انتهای پیام/57


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

یک نظر ثبت شده است

  1. ثنا
     | 2013/11/25 - 20:08
    پاسخ

    چرا ما از شعار مرگ بر عراق استفاده نمیکنیم
    مگر اونها کم بچه هایه مارو تو جنوب کشتن. جنایت اونا که کمتر نبود
    چرا با اینکه هروز ما از شهدا صحبت میکنیم ولی هیچوقت از جنایات عراقی ها حرفی به میان نمیاد ؟؟؟
    احساس میشه کینه ی اونا خیلی زودتر از اونچه که فکر کنیم از دل همه پاک شده . و شاید اصن کینه ای هم به میان نباشه . هرچند که خداوند به موقع پاسخ ناجوانمردی هاشان را جلو چشمشان آورد . این است عاقبت ستمکران .

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads