کد خبر: 37757 - تاریخ: یکشنبه، 27 اکتبر 2013 - 23:57

بخشدار خشکبیجار در مصاحبه با خوبان خبر؛

بارندگی های اخیر استثنایی بود/ مسئولین قبلی در نظارت بر ساخت و سازها کوتاهی کردند

بخشدار خشکبیجار: حتی در خانه ی خود بنده، در 4 سال اخیر این اتفاق نیفتاده بود. اما در ایام بارندگی وقتی می خواستم از خانه بیرون بیایم، از بالای پله چکمه می پوشیدم و ماشین را می آوردم بیرون و دوباره کفش می پوشیدم و به سر کار می آمدم.

به گزارش خوبان: با توجه به بارندگی های شدید در اواسط مهر ماه (13 الی 18 مهر) در استان گیلان که باعث آب گرفتگی بسیاری از معابر عمومی در سطح شهر و روستاها شده بود، بخش خشکبیجار نیز از آسیب این بارندگی ها در امان نبود. خبرنگار ما در مصاحبه با شاددوست بخشدار خشکبیجار، از وی در خصوص اقدامات بخشداری برای کاهش خسارات بارندگی جویا شده است.

خوبان خبر: بارندگی اخیر در خشکبیجار بی سابقه بوده است.

بله. بارندگی اخیر یک استثنا بود. شما اگر مسیر جاده امین آباد به حاجی بکنده را نگاه می کردید، دو طرف جاده پر از آب بود. علت هم این بود که باران به صورت مداوم باریده بود. اگر بارندگی منقطع بود، شاید این اتفاق نمی افتاد.

خوبان خبر: علت آب گرفتگی خانه ها چه بود؟

علت آب گرفتگی در خانه ها این بود که چون خانه ها پایین تر از مزارع بودند و شیب دارند، آب از مزارع به سمت خانه ها می آمد.

حتی در خانه ی خود بنده، در 4 سال اخیر این اتفاق نیفتاده بود. اما در ایام بارندگی وقتی می خواستم از خانه بیرون بیایم، از بالای پله چکمه می پوشیدم و ماشین را می آوردم بیرون و دوباره کفش می پوشیدم و به سر کار می آمدم.

خوبان خبر: علت اصلی آب گرفتگی ها در معابر را چه می دانید؟

مسئولین امر در گذشته که مسئولیت نظارت بر ساخت و ساز را داشتند، متاسفانه در این امر غفلت نمودند. ساخت و سازهای انجام شده با ظرفیت فاضلاب معابر گاهاً تناسبی ندارد و این معضل در موقع بارندگی خود را نشان می دهد.

SAM_8810

خوبان خبر: گویا کشت راتون نیز در تشدید این مشکل بی تاثیر نبود.

بله. البته بارندگی خیلی زودتر از موعد شروع شد و کسی فکرش را نمی کرد. کشاورزانی که کشت راتون را انجام داده اند، برنج های خود را کمباین زده اند و کاه آن را در زمین خود ریختند. کشاورزانی هم که قبلاً کمباین زده بودند، به دستور مسئولین استانی، از آتش زدن کاه و کلش خودداری نمودند و نتیجه این شد که در زمان بارندگی، این کاه ها در جوب ریختند و مسیر جوب را بستند.

خوبان خبر: بخشداری برای رفع این مشکل چه تدابیری اندیشید؟

از اداره آبیاری خواستیم تا همه ی دریچه ها را بالا بزند تا آب گیر نکند. ولی بارندگی این قدر شدید بود که رودخانه ها هم پر شده بود.

بنده پیش از این، به مدت 4 سال در فرمانداری رشت مشغول به خدمت بودم اما چنین چیزی را ندیده بودم.

در بارندگی سال گذشته، بعد از پل بسته دیم، آب از سمت دیگر جاده سرازیر شد اما باز هم به این صورت نبود.

خوبان خبر: به نظر شما راه حل ریشه ای این مشکل چیست؟

راهکارش این است که رودخانه ها را دیوارکشی کنند. مثلا در پیربازار، وقتی هواشناسی پیش بینی بارندگی می کرد کسی نمی توانست کاری بکند، اما با بالابردن دیوار رودخانه و افزایش عرض آن این مشکل را حل کردند تا آب آن در هنگام بارندگی شدید لبریز نشود.

اخبار مرتبط:

تصاویر/ آب گرفتگی معابر عمومی در شهر خشکبیجار

 

 

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads