کد خبر: 37601 - تاریخ: جمعه، 25 اکتبر 2013 - 11:43

توصیه آیت الله وحید به زنان بدحجاب

حضرت آیت الله وحید خراسانی گفت: زنی که بدحجاب است و مورد نگاه حرام دیگران واقع می شود با زن باحجاب تفاوت دارد. همه این بی حجابی ها در رحم و شخصیت نسلی که از وی به وجود می آید تاثیر تربیتی دارد. اگر کسی غیرت داشته باشد و دستورات دینی را بفهمد، منقلب می شود.

به گزارش خوبان، حضرت آیت الله وحید خراسانی در دیدار با مدیر و معاونین مرکز حجاب ریحانه النبی(س) فرمودند: پیرامون حجاب، اگر کسی مفهوم آیه شریفه ۳۰ و ۳۱ سوره مبارکه نور را بفهمد، کافی است.

«قُل لِّلْمُؤْمِنِینَ یَغُضُّوا مِنْ أَبْصَارِهِمْ»، « وَقُل لِّلْمُؤْمِنَاتِ یَغْضُضْنَ مِنْ أَبْصَارِهِنَّ وَیَحْفَظْنَ فُرُوجَهُنَّ»

آیه خطاب به حضرت خاتم(ص) است با عنوان”قل”؛ هرکجا این نحوه خطاب است، خیلی باید اهل فضل، دقت کنند. حجاب همپای توحید است: «قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ»، «قُل لِّلْمُؤْمِنِینَ یَغُضُّوا مِنْ أَبْصَارِهِمْ».

خطاب “قُل لِّلْمُؤْمِنِینَ” خطاب به کسی است که ایمان دارد، نه هرکس. مومن کسی است که در حقشان یک سوره نازل شده است: «قَدْ أَفْلَحَ الْمُؤْمِنُونَ»

«قُل لِّلْمُؤْمِنِینَ یَغُضُّوا مِنْ أَبْصَارِهِمْ» مومنین و مومنات باید چشمها را بپوشند. تمام آفات از نظر(نگاه) است. نظر چه می کند؟ اولین انعکاس صورت در ذهنش، او را آلوده می کند؛ به حدی که عاقبت نظر، لاجرم بی عفتی است.

زنی که بدحجاب است و مورد نگاه حرام دیگران واقع می شود با زن باحجاب تفاوت دارد. همه این بی حجابی ها در رحم و شخصیت نسلی که از وی به وجود می آید تاثیر تربیتی دارد. اگر کسی غیرت داشته باشد و دستورات دینی را بفهمد، منقلب می شود.

ایشان در پایان سخنان خود افزودند: انشاء الله موفق می شوید. راه توفیق شما این است که هر روز قرائت قرآن را ترک نکنید «الْقُرْآن رَبِیعُ‏ الْقُلُوبِ» همانطوری که زمین مرده به نسیم بهار حیات می گیرد، دل مرده نیز به نسیم کلمات خدا احیا می شود. این معارف را به مردم هم تعلیم دهید تا نفس آماده شود.

لازم به ذکر است که در ابتدای این دیدار، حجت الاسلام ابراهیم پور مدیر مرکز حجاب ریحانه النبی(س) با ارائه گزارش فعالیتهای مرکز، به ضرورت ترویج فرهنگ حجاب در نقاط مختلف کشور شیعی ایران و خاصه مناطق مرزی همچون آذربایجان غربی اشاره کرد و هجمه های وهابیت و دشمنان تکفیری اسلام و تشیع به نوع پوشش زنان ایرانی را مهمترین انگیزه ترویج و توسعه فرهنگ حجاب فاطمی عنوان نمود.

منبع: دیار باران

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads