کد خبر: 37527 - تاریخ: پنج‌شنبه، 24 اکتبر 2013 - 00:05

انتظارات مردم گیلان از استاندار؛

مبارزه با فساد اقتصادی/ ندادن پستهای کلیدی به آشوبگران ۸۸/ حل مشکل کشاورزان/ جلوگیری از رانت خواری در ادارات

برخی از درخواستهای مردم از استاندار جدید گیلان: گروهی از کارمندان از بس پول ناهار گرفتند، چاق شده اند. نباید پستهای کلیدی استانداری به آشوبگران فتنه 88 سپرده شود. در استانی که بیشتر کارخانه ها ورشکسته شده اند باید به فکر صنعت و اشتغال بود.

به گزارش خوبان، جمعی از مردم استان گیلان در گفتگو با خبرنگار ۸دی نیوز با اشاره به معضلات و مشکلات اساسی خود که در زندگی روزمره آزارشان می دهد، انتظارات خود از محمد علی نجفی به عنوان استاندار جدید گیلان را مطرح نمودند که مشروح آن در زیر آمده است:

رضا، ۲ ۳ ساله مهندس الکترونیک با تاکید بر اینکه امروز کسی به فکر گیلان نیست از استاندار جدید گیلان خواست تا از همه گروهها و جناحها برای رفع معضلات استان بهره گیرد و به همه گیلانیها بعنوان مشاوران امین و خیر خواه خود بیندیشید .

وی با بیان اینکه باید هر یک از مسئولان همت و تلاش بیشتری برای برآورده کردن مطالبات و انتظارات مردم به کار گیرند، مبارزه با فساد اقتصادی در استان و ارتباط درست با مردم را از مولفه هایی عنوان کرد که  استاندار جدید باید به ان توجه کند .

آیا در اختلاسهای شورای شهر و بسیاری از تخلفات مالی استان، غربیها دخالت داشتند؟

وی گفت:  این برای مردم سوالی بزرگ است که هر جا نارسایی هست پای تحریمها و غرب را مسئولان استانی به میان می کشند این پرسشی است که من از استاندار جدید دارم سهم غرب در نابسامانی ها و معضلات استان گیلان  به چه میزان است البته نقش این مسئله در بسیاری از مشکلات کلان کشور قابل قبول است ولی این سوال را از  مسئولان می پرسم که ایا در اختلاسهای شورای شهر و بسیاری از تخلفات مالی استان غربیها دخالت داشتند؟ بنابراین تقاضای من از استاندار جدید تنها به فکر گیلان بودن و برای مردم خدمت کردن است.

در استانی که بیشتر کارخانه ها ورشکسته شده اند باید تنها به فکر صنعت و اشتغال بود

صاحب سوپر مارکتی در رشت ۵۵ ساله با اشاره به تورم و گرانی حاکم در جامعه و با تاکید بر اینکه بیکاری در استان بیداد می کند از استاندار جدید خواهان چاره جویی در این خصوص شد و افزود: در استانی که بیشتر کارخانه ها ورشکسته شده اند باید تنها به فکر صنعت و اشتغال بود.

وی رسیدگی به وضعیت خیابانها ،کوچه ها و جاده های گیلان اشاره کرد و گفت: رشت شبیه یک دهات بزرگ است .

نباید پستهای کلیدی استانداری به آشوبگران فتنه ۸۸ سپرده شود

مهدی ۲۱ ساله دانشجوی رشته برق با تأکید بر اینکه نباید پستهای کلیدی استانداری به آشوبگران فتنه ۸۸ سپرده شود، اظهار کرد: امیدواریم که این موضوع یک شایعه و در حد گمانه زنی بوده باشد.

وی به شناختش از استاندار جدید اشاره کرد و اذعان نمود: بنده بعید می دانم که آقای نجفی با این همه سابقه مدریتی از افراد همسو با ضد انقلاب در بدنه استانداری استفاده کند.

جاوید بازاری ۲۶ ساله خواستار رسیدگی به موقع و درست به تخلفات مالی صورت گرفته در استان شد و بیان کرد: عدم رسیدگی درست و نرسیدن برخی از افراد به جزای اعمال خود در استان باعث ریشه دار شدن مفاسد اقتصادی در استان شده است.

وی جذب نیرو در ادارات استان را مورد انتقاد قرارداد و افزود: کسانی که در دانشگاههای آبکی مدرک گرفته اند امروز کارمندان عالی رتبه ادارات ما هستند و جوانان با استعداد و باسواد استان با بیکاری دست به گریبانند .

زهرا ۳۴ ساله کارمند (سازمان دولتی )از استاندار جدید خواست تا  در جهت ارتقا جایگاه زنان در استان گام بردارد و گفت :ngo های زنان باید در استان فعال و تقویت شود.

آقای نجفی تلاش کند که مدیران لایقی سکاندار ادارات گیلان شوند

یک بازنشسته دانشگاه علوم پزشکی معضل بیکاری در استان را مورد تاکید قرارداد و رسیدگی به مطبوعات و رسانه های استان و ایجاد فضای باز رسانه ای در گیلان، ایجاد وحدت رویه و هماهنگ سازی مدیران استانی برای پیشبرد اهداف دولت را از استاندارجدید خواست.

وی گفت : اقای نجفی باید تلاش کنند  در جابه جایی ها و انتصابات مدیران جدید، مدیران لایقی سکاندار ادارات گیلان شوند .

حل مشکل کشاورزان علی خصوص برنجکاران و چایکاران

لیلا کارشناس ارشد  مهندسی کشاورزی ۳۰ ساله، کمبود وسیله حمل و نقل عمومی و بیکاری جوانان در استان را مورد تاکید قرارداد و در ادامه خواهان تدبیری از سوی استاندار جدید برای تبدیل وضعیت شدن کارمندان ادارات دولتی با قراردادهای ۸۵ روزه ، شرکتی و معین شد.

وی به حل مشکل کشاورزان علی خصوص برنجکاران و چایکاران گیلان اشاره کرد و افزود:راه انداری کارخانه های غیرفعال در گیلان و رسیدگی به مشکلات کارگران انها باید سرلوحه کار استاندار جدید باشد .

این کارشناس ارشد کشاورزی رسیدگی به وضعیت راه ها و جاده های استان گیلان و فاضلاب شهر ها توسط استاندار جدید را خواستار شد.

رشوه و زیر میزی در ادارات استان گیلان بیداد می کند

حسین ۲۹ ساله راننده تاکسی با تاکید بر اینکه رشوه و زیر میزی در ادارات استان گیلان بیداد می کند از استاندار جدید تقاضا کرد تا سری به ادرات استان بزنند و ببینند تکریم ارباب رجوع و رعایت شأن انسان در ادرات چقدر است چراکه انچه که در سازمانها و ادارات گیلان رعایت نمیشود حقوق انسان و انسانیت است.

وی ساماندهی ترافیک و حمل و نقل عمومی را خواستار شد .

هرکسی پارتی و پول داشت به مسکن مهر رسید

امنه ۲۸ ساله مسافر تاکسی ،خانه دار در ادامه با بیان این مطلب که در گیلان هر کس پارتی دارد حقوق شهروندی دارد به مراجعه خود به یکی از شعبه دادگاه های گیلان به عنوان شاکی اشاره کرد و افزود: نظارت در دادگاه های گیلان و نیز بر روی قضات بسیار اندک است وعلاوه بر آن رعایت شان انسانی  است که اصلا رعایت نمی شود.

آمنه  با تاکید بر اینکه قیمت مسکن در گیلان سرسام آور است افزود: باید فکری به حال جوانان کرد مسکن مهر که به هرکسی پارتی و پول داشت رسید با این افزایش قیمتها مستاجران گیلانی و طبقه آسیب پذیر مرگ خود را از خدا می خواهند.

گروهی از کارمندان استان گیلان از بس پول ناهار گرفتند، چاق شده اند

یک کارمند مرکز بهداشت با اشاره به وضعیت خیابانهای پر از چاله و چوله گیلان، بیکاری جوانان استان گیلان را یاداور شد و بیان کرد: مسئولان گیلان به فکر اقشار اسیب پذیر نیستند هرکس فقط جیب خود را پر می کند گروهی از کارمندان استان  گیلان فربه شده اند از بس پول ناهار گرفته اند استاندار باید با رشوه خواری در گیلان مقابله کند و صنعت را به گیلان بیاورد .

سیامک ۳۱ ساله مدیریت یک مرکز کامپیوتری در رشت با بیان اینکه رابطه ای بین مسئولین و شهروند در استان وجود ندارد و اگر هم هست ما که متوجه نشده ایم گفت: رشت و گیلان اگر سرسبزی نداشت هیچ چیزی نداشت می خواهم به صراحت و بدون الفاظ مودبانه بگویم رشت از شهر های دور افتاده  سیستان و بلوچستان هم خاک بر سرتر است .

از استاندار می خواهم که با جناح گرایی و سنگ اندازی، باعث فرار سرمایه ها نشود

علی کارشناس ارشد  مهندسی عمران ۳۳ ساله از استاندار جدید خواست تا در جهت ارتقا اعتماد مردم به مسئولان گیلان  قدم بردارد.

وی از استاندار خواست تا در یک جو صمیمی  و با  وحدت و همدلی با ارائه یک برنامه مدون به دنبال راهکارهای حل مشکلات باشد.

وی افزود: من از استاندار می خواهم که از نیروهای بومی استان و نیروهای متخصص واقعی استفاده بیشتری بشود و با جناح گرایی و سنگ اندازی باعث فرار سرمایه ها نشویم.

فارغ التحصیلان گیلانی جایگاهی برای کار در استان خود ندارند

طاهره معلم ۳۴ ساله، با اشاره به اینکه استان گیلان با توجه مساحت اندک، وفور نیروهای متخصص را در خود جای داده است و با تاکید بر اینکه گیلان دارای رتبه های برتر کنکور دانشگاههاست افزود: متاسفانه فارغ التحصیلان گیلانی جایگاهی برای کار در استان خود ندارند.

وی با اشاره به صحبتهایی که برای جذب نیروهای جوان در بخش خصوصی میشود اظهارکرد: متاسفانه گیلان با ورشکستگی صنعت روبرو ست و رکود اقتصادی در ان بیداد می کند بنابراین جوانان با درهای بسته از سوی بخش خصوصی روبرو هستند اگر صحبت از کارافرینی کنیم باید گفت با توجه به نوسان قیمتها و تورم حاکم بر جامعه ورود به عرصه تولید بدون پشتوانه مالی و تنها با تکیه بر وام های خود اشتغالی نیز با ریسک بالایی همراه است.

وی آمار بالای اعتیاد در استان گیلان را مورد انتقاد قرار داد و یادآور شد: یکی از عوامل آمار بالای  اعتیاد در گیلان، بیکاری در استان است.

 

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads