کد خبر: 37340 - تاریخ: یکشنبه، 20 اکتبر 2013 - 20:33

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان عنوان نمود:

کاهش 26 درصدی بارندگی در گیلان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان گفت: میزان بارندگی در سال آبی 91-92 نسبت به سال آبی قبل حدود 26 درصد کاهش داشته و کار تامین آب شرب روستاها با سختی مواجه شده است.

به گزارش خوبان، محمدعلی‌ فرامینی ظهر امروز در جلسه شورای معاونان و مدیران شرکت آبفار گیلان یکم مهر هر سال تا سی و یکم شهریور سال بعد را سال آبی عنوان کرد.

وی اظهار کرد: میزان بارش باران در سال آبی 91-92 گیلان نسبت به سال آبی 90-91 با کاهش 26 درصدی مواجه بوده و موجب کاهش سطح آبدهی چاه‌ها و چشمه‌ها شده است.

این مسئول، بارش باران در طول سال در گیلان را نامتوازن خواند و تصریح کرد: افزایش 6 تا 10 درجه‌ای دما نیز در ایامی از سال موجب شده تا علاوه بر مصرف بیش از حد مجاز آب شرب، دبی سفره‌های آب زیرزمینی نیز کاهش یابد.

وی با اشاره به اینکه اقلیم گیلان با توجه به کاهش نزولات جوی و افزایش دما رو به تغییر است، گفت: این تغییرات محیطی موجب شده تا در بحث تامین آب شرب روستاییان با سختی‌هایی دست و پنجه نرم کنیم.

فرامینی ادامه داد: برای سال آبی 92-93 نیز برنامه‌هایی تدوین شده تا در فصل گرما با مشکلات کمتری مواجه شویم.

وی، شناسایی چشمه‌ها و حفر چاه‌های جدید، تجهیز چاه‌های محفوره و ترویج فرهنگ صرفه‌جویی در مصرف آب را از جمله اقدام‌های در دستور کار برشمرد.

مدیر عامل آبفار گیلان با تأکید بر اینکه تمام تلاش مدیران و کارکنان شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان در راستای تامین آب شرب مناسب و بهداشتی و با کیفیت روستاییان است، خاطرنشان کرد: زمانی نتیجه کار مطلوب می‌شود که شاهد کمترین مشکل در سطح روستاها باشیم.

وی، با توصیه به مشترکان آب روستایی درباره پرداخت غیرحضوری قبوض آب شرب خود، متذکر شد: در صورت پرداخت غیرحضوری قبوض علاوه بر صرفه‌جویی در زمان و هزینه مشترکان، در هزینه‌های شرکت آبفار استان نیز صرفه‌جویی می‌شود.

فرامینی، با اشاره به مشارکت بخش خصوصی در اجرای پروژه‌های آب و فاضلاب روستایی، تصریح کرد: اکنون شرکت‌هایی نیز در این باره اعلام آمادگی کرده‌اند.

وی اتمام عملیات اجرایی پروژه‌های نیمه تمام را مورد تأکید قرار داد و یادآور شد: تا پایان دهه فجر امسال با تامین منابع مالی مورد نیاز حدود دو تا 2.5 درصد به شاخص برخورداری روستاییان از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی افزوده میشود.

به گفته این مسئول، بیش از 890 هزار نفر در یک‌هزار و 713 روستای گیلان زیر پوشش شبکه آبرسانی قرار دارند و از آب آشامیدنی مطلوب و مناسب برخوردارند.

وی در ادامه از ترمیم 20 فقره شکستگی‌هایی که در خطوط انتقال و توزیع آبرسانی روستاهای گاچرا، کتشصت آبادان، دهشال، کیسم، سالک‌ده، دهکا و نقره‌ده اتفاق افتاده بود، با صرف هزینه‌ای بالغ بر 42 میلیون ریال خبر داد.

فرامینی، خاطرنشان کرد: با ترمیم شکستگی مذکور برای برقراری دوباره آب شرب 4 هزار و 851 مشترک آستانه‌اشرفیه، از هدر رفتن 14 لیتر بر ثانیه آب سالم و بهداشتی جلوگیری شد.

 

منبع: فارس

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads