کد خبر: 37271 - تاریخ: یکشنبه، 20 اکتبر 2013 - 11:53

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان:

فرود درنای معمولی در پارک ملی بوجاق بندرکیاشهر/ صید درنا ممنوع است

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان گفت: دو دسته هفت و هشت قطعه‌ای درناهای معمولی در پارک ملی بوجاق بندرکیاشهر فرود آمدند.

به گزارش خوبان، امیر عبدوس صبح امروز در نشست حفاظت محیط زیست استان با اشاره به فرود درناهای معمولی به پارک ملی بوجاق بندر کیاشهر، اظهار کرد: دو دسته هفت و هشت قطعه‌ای درناهای معمولی در پارک ملی بوجاق بندر کیاشهر فرود آمدند.

*فرود درناهای معمولی در پارک ملی بوجاق/ ممنوعیت صید درنا

وی با تصریح بر اینکه منتظر فرود درناهای معمولی در پارک ملی بوجاق بودیم، ادامه داد: هر ساله در این زمان و در اواخر اسفند تا اوایل فروردین تعدادی درنای معمولی در زمان مهاجرت از زیستگاه‌های جوجه‌آوری‌ خود به طرف زیستگاه‌های زمستان‌گذرانی و در زمان بازگشت به صورت موقت و برای تجدید قوا در پارک ملی بوجاق بندر کیاشهر فرود می‌آیند.

این مسئول، با بیان اینکه این درناها روز پنجشنبه گذشته وارد پارک ملی بوجاق شدند، تصریح کرد: درنای معمولی بیشترین فراوانی درناها را دارد.

وی، با بیان اینکه سه گونه درنا در ایران دیده می‌شود، خاطرنشان کرد: درناها از گونه‌های حمایت شده ایران هستند و شکارشان ممنوع است.

*گرفتاری بهله دلیجه در دام صیاد/برخورد قانونی با صیادان متخلف

عبدوس، به گرفتار شدن پرنده بهله دلیجه در تله صیادان اشاره کرد و گفت: روز پنجشنبه گذشته یک «بهله دلیجه» معمولی که در تله‌‌بندی صیادان پرندگان شکاری در حاشیه پارک ملی بوجاق گرفتار شده بود، توسط محیط‌بانان پاسگاه بوجاق کشف و پس از حلقه‌گذاری رهاسازی شد.

وی، افزود: در سال‌های اخیر مشاهده می‌شود که صیادان پرندگان شکاری با تغییر شیوه صید با نصب تله‌های بندی روی درختان، این گونه پرندگان شکاری را که قصد نشستن و استراحت روی شاخه درختان دارند را صید می‌کنند.

به گفته مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان، در بین دیگر گونه‌ها از جمله «سار» نیز با گرفتار شدن در این تله‌ها تلف می‌شوند.

وی با هشدار به متخلفان شکار و صید پرندگان، خاطرنشان کرد: تمام پرندگان شکاری جزو گونه‌های حمایت شده هستند بنابراین بدون هرگونه اغماض طبق قانون با متخلفان صید این پرندگان حفاظت شده برخورد می‌شود.

منبع: فارس

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads