کد خبر: 37019 - تاریخ: چهارشنبه، 16 اکتبر 2013 - 22:08

عراقچی: سخنان مایکل مان ناامیدکننده بود

معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه با اشاره اینکه طرف غربی از مذاکرات احساس رضایت می‌کرد، سخنان سخنگوی اشتون درباره اینکه ایران باید اول گام بردارد را ناامید کننده خواند.

به گزارش خوبان، سیدعباس عراقچی گفت در جلسه بعد از ظهر سه شنبه وارد مباحث ریز مربوط به طرح ایران شدیم و جزئیات را به طور دقیق و مفصل توضیح دادیم.

این مقام وزارت خارجه کشورمان تاکید کرد: از اینکه مذاکرات جدی و واقعی بود هر دو طرف به خصوص غربی‌ها بسیار راضی بودند.

وی بیان اینکه آیا مذاکرات پیشرفته داشته یا خیر را زودهنگام دانست و گفت چهارشنبه این موضوع مشخص می شود.

عراقچی افزود: اگر احساس کنیم در این بخش تعادل وجود دارد و می توانیم گام متقابل برداریم می توانیم بگوییم مذاکرات پیشرفت داشته است.

وی با اشاره به ملاقات‌های دوجانبه ظریف با اشتون و خود با وندی شرمن و سرگئی ریابکوف، از دیدار دوجانبه با هیئت انگلیسی در روز چهارشنبه خبر داد و گفت: دیدار با انگلیسی‌ها درباره روابط دوجانبه و مشکلات موجود در روابط نیز خواهد بود.

عراقچی همچنین با بیان اینکه نشست چهارشنبه به درخواست طرف مقابل دیرتر برگزار می‌شود، از برگزاری نشست در ساعت 11 صبح خبر داد و گفت: قرار است از مباحث جنجالی در این دور خودداری شود.

وی تصریح کرد: البته تغییر لحن آنها مثبت بوده اما رویکرد مثبتی هنوز از آنها ندیده‌ایم. به مذاکرات امیدواریم و قضاوت زودهنگام نمی‌کنیم.

خبرنگاران از عراقچی درباره اظهارات مایکل مان مبنی بر اینکه ایران باید گام اول را بردارد و درباره برنامه هسته ای خود شفاف سازی کند، سوال کرد و پرسید سخنان وی در تضاد با طرح پیشنهادی ایران است.

که وی پاسخ داد: آقای مایکل مان از فضای مثبت مذاکرات سخن می گوید اما اظهارات او ناامیدکننده است.

منبع: فارس

 

انتهای پیام/

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads