کد خبر: 36724 - تاریخ: شنبه، 12 اکتبر 2013 - 17:40

مدیرکل شیلات گیلان:

مصرف میانگین سالانه ماهی در گیلان 14.2 کیلوگرم است

مدیرکل شیلات گیلان گفت: میانگین مصرف سالانه ماهی در گیلان 14.2 کیلوگرم است.

به گزارش خوبان، بیش از 4 هزار نفر از صیادان مجاز گیلانی ظهر امروز صید ماهیان استخوانی دریای خزر را آغاز کردند.

صید ماهیان استخوانی در شرکت تعاونی صیادی پره انزلی آغاز شد و صیادان برای صید ماهیان به آب زدند.

مدیر کل شیلات گیلان در جریان آغاز صید ماهیان استخوانی با تبریک فرارسیدن آغاز فصل صید رسمی ماهیان دریای خزر، اظهار داشت: فصل صید ماهیان استخوانی از امروز به صورت رسمی آغاز شده است.

حجت سعیدی، صید ماهیان استخوانی در گیلان را با استقبال خوب صیادان عنوان کرد و افزود: سال گذشته 5 درصد صید ماهیان استخوانی افزایش داشته است.

وی صید ماهیان استخوانی در غرب گیلان را از ابتدای مهر امسال عنوان کرد و گفت: به دلیل مساعد بودن وضعیت جوی هوا از ابتدای مهر امسال صید ماهیان استخوانی غرب گیلان آغاز شد.

مدیر کل شیلات گیلان، صید زودرس در غرب گیلان را در بازسازی ذخایر ارزشمند ماهیان خاویاری دریای خزر فرصت مناسبی دانست.

وی، شرایط جوی آب و هوا، برودت آب و… را از جمله موضوعات مختلف صید ماهیان ذکر کرد.

سعیدی، پیگیری طرح‌های صید و صیادی در گیلان را از برنامه‌های شیلات گیلان برشمرد و متذکر شد: تعدیل ساماندهی شرکت‌های تعاونی صیادی پره از جمله این طرح‌ها است.

وی با اشاره به اهمیت توسعه آبزی‌پروری در استان خاطرنشان کرد: میانگین مصرف سالانه ماهی در گیلان 14.2 کیلوگرم است.

مدیر کل شیلات گیلان یادآور شد: گیلان در بین استان‌های شمالی بیشترین مصرف ماهی را دارد و طبق بررسی کارشناسان این میزان در حال افزایش است.

وی، با اشاره به تولیدات محصولات آبزی‌پروری در گیلان تصریح کرد: مجموع تولیدات آبزی‌پروری در گیلان 58 هزار و 91 تن است که 42 هزار تن حوزه آبزی‌پروری و 400 تن نیز حوزه صید و صیادی را شامل می‌شود.

سعیدی، با بیان اینکه اکنون در گیلان 6 هزار و 200 واحد مزارع پرورش انواع ماهیان در گیلان در حال فعالیت هستند، یادآور شد: در هر هکتار مزارع پرورش ماهی حدود 5 تن تولیدات آبزی‌پروری وجود دارد که تا سال آینده این مقدار 25 درصد افزایش می‌یابد.

وی، استفاده و احیای صیدگاه‌های گیلان را از مصوبات دوره چهارم هیئت دولت در سفر به گیلان ذکر کرد و پیگیری و توسعه صیدگاه‌های متروکه در راستای توسعه صنعت آبزی‌پروری را مورد تأکید قرار داد.

این مسئول، درباره آب‌بندان‌ها و تالاب‌های گسترده در گیلان خاطرنشان کرد: گیلان با برخورداری از 237 هزار هکتار شالیزار و 300 کیلومتر نوار ساحلی و تالاب‌های با ارزش، توانمندی بسیار زیادی در حوزه آبزی‌پروری دارد.

به گفته وی، گیلان در حوزه صید و صیادی دارای 12 هزار نفر صیاد و بالغ بر 115 شرکت تعاونی در حوزه صید و صیادی است که بالغ بر 4 هزار صیاد مجاز و رسمی شیلات گیلان از امروز صید ماهیان استخوانی دریای خزر را آغاز کرده‌اند.

منبع: فارس

ا‌نتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads