کد خبر: 36713 - تاریخ: شنبه، 12 اکتبر 2013 - 12:29

حجت الاسلام عاشوری در خطبه های نماز جمعه خمام؛

از بزرگ ترین بدبختی های مسلمانان وجود مرزهای جغرافیایی است/ آمریکا باید به ما تضمین عینی دهد

امام جمعه ی خمام گفت: چرا وقتي که ما مي گوييم به دنبال سلاح هسته اي نيستيم، آمریکا مي گويد که بايد با از بين بردن تأسيسات هسته اي خود به ما تضمين عيني بدهيد؛ ولي وقتي که او مي گويد به دنبال از بين بردن نظام ايران نيست، ما نگوئيم که بايد با از بين بردن تأسيسات نظامي و سلاح هاي تهاجمي خود به ما تضمين عيني بدهيد؟!

به گزارش خوبان:نماز جمعه ی خمام روز گذشته با حضور نمازگزاران خمامی در جوار بقعه متبرکه امامزاده حسن (ع) این شهر برگزار شد.

امام جمعه ی خمام در خطبه ی اول، با اشاره به ماه ذی الحجه، اعمال حج را بزرگ ترین سند بر بي ارزشي عوامل نژاد و زبان و مليّت، در برتري افراد دانستند و خاطرنشان کردند: حج، بزرگترين الگو براي اتحاد ملت مسلمين جهان مي باشد و صحيح ترين راه زندگي و سالم ترين روابط انساني را آموزش مي دهد. مراسم باشکوه حج، در عين حاليکه خالص ترين عبادت را عرضه مي کند، مؤثرترين وسيله تبليغ اسلام ناب نيز مي باشد. وقتي ميليونها انسان به طور همزمان در يک مکان متوجه خداوند سبحان مي شوند، غافل ترين دل هاي خفته انسانهاي کفر مسلک را بيدار مي کنند. اميرالمؤمنين(عليه السلام) فرمود: خداوند، حج را براي اتحاد و هم بستگي هرچه بيشتر مسلمين برقرار کرده است.

 

حجت الاسلام و المسلمین عاشوری بزرگ ترین بدبختی مسلمانان را وجود مرزهای جغرافیایی دانستند و افزودند: از بدبختي هاي بزرگ جهان اسلام، وجود مرزهاي جغرافيايي است که با تقسيم شدن مسلمانان از حيث نژاد و زبان، سبب جدايي فرهنگي آنها شده است. و باعث شده تا مسلمانان هر کشوري فقط به خودشان بينديشند و از مصائب مسلمين ديگر کشورها غافل شوند و حتي با آنها دشمني هم بکنند. حج که نمونه اي از اتحاد جهاني اسلام است براي برداشتن اينگونه مرزهاي جغرافيايي خودساخته است، که همچون بُتي مورد پرستش و تکريم مردم قرار مي گيرد.

 

امام جمعه ی خمام با اشاره به هفته ی نیروی انتظامی ، این قشر را تحت فرمان ولایت فقیه دانستند که در اغتشاشات و آشوب ها حضوری تاثیرگذار و فعال دارند و ادامه دادند: وجود نيروي انتظامي براي جامعه ما يکي از ضروري ترين نهادهايي است که در کشور ما به وجود آمده است. ما براي موفقيت شان و سلامتي و اقتدارشان دعا مي کنيم که خداوند ان شاء الله در سايه ولايت مقام معظم رهبري، حضرت آيت الله العظمي امام خامنه اي و عنايات خاصّه حضرت ولي عصر امام زمان(عجل الله تعالي فرجه الشريف) همه آنها را صحيح و سالم و موفق نگه بدارد.

 

ایشان در ادامه با اشاره به هشتم ذی الحجه و آغاز اعمال حج تمتع، به وجه تسمیه این روز به روز ترویه اشاره داشتند: ترويه در لغت به معني سيراب کردن يا در کاري انديشه نمودن است. از امام صادق(عليه السلام) نقل شده که چون در منا و عرفات، آب نبوده، لذا حُجّاج قبل از حرکتشان، در روز هشتم از مکه آب برمي داشتند و در بين راه از همديگر سؤال مي کردند «تَرَوَّيتُم، تَرَوَّيتُم» يعني« سيراب شديد، سيراب شديد؟» لذا به همين خاطر اين روز به روز ترويه ناميده شد. حرکت اباعبدالله(عليه السلام) به سمت کوفه نيز در روز ترويه بوده است.

 

خطیب نماز جمعه ی خمام، روز عرفه را روز برآورده شدن حاجات و دربرگرفتن رحمت الهی بر همه ی موجودات عالم دانستند و تصریح کردند: درباره اهميت اين روز، امام صادق(عليه السلام) فرمود:«هرکس که نتوانسته از شب هاي قدر به نحو احسن استفاده کند، اين روز را دريابد که رحمت الهي براي همه گسترده است.» جناب مسلم بن عقيل و هاني بن عروه نيز يک ماه قبل از واقعه کربلا در چنين روزي به شهادت رسيده اند. در شب عرفات نيز اطاعت خداوند و انجام اعمال صالحه، معادل صدوهفتاد سال اطاعت و عبادت است.

 

ایشان در پایان خطبه هایشان، تمکین دولتمردان به نظرات مقام معظم رهبری در خصوص نابجا بودن برخی رفتارها در سفر به نیویورک را مثبت ارزیابی کرده و تصریح کردند: آمريکايي ها توانايي هسته اي ايران را به بهانه امکان توليد سلاح اتمي، پيراهن عثمان کرده اند تا تا با عَلَم کردن آن، دهان عوام الناس را در دنيا ببندند و همچنان به مواضع خصمانه و ظالمانه خود عليه ملت ايران ادامه دهند.

 

حجت الاسلام عاشوری خاطرنشان کردند:  ولي عقلاي عالم مي دانند که مشکل آمريکا با ايران در توانايي هسته اي کشور ما نيست بلکه در توانايي مديريت منطقه و جهانِ کشور ماست که توانسته مانع از حمله آمريکا به سوريه شود، مانع از به قدرت رسيدن طرفداران آمريکا در عراق شود، مانع از شکست حزب الله لبنان در جنگ 33روزه و مانع از شکست فلسطينيان در جنگ 22روزه غزه شود، ايران توانسته بعد از صدها سال وارد درياي مديترانه شود و چيزي نمانده که به سواحل جنوبي شبه جزيره عربستان و درياي سرخ برسد و اين همه درحالي است که آمريکا قادر به حل هيچ مشکلي در منطقه و جهان نيست و هرگونه تغييري در منطقه و جهان نه تنها به نفع او تمام نمي شود بلکه کاملا برضد منافع آمريکاست.

 

ایشان ادامه دادند: چرا وقتي که ما مي گوييم به دنبال سلاح هسته اي نيستيم، او مي گويد که بايد با از بين بردن تأسيسات هسته اي خود به ما تضمين عيني بدهيد؛ ولي وقتي که او مي گويد به دنبال از بين بردن نظام ايران نيست، ما نگوئيم که بايد با از بين بردن تأسيسات نظامي و سلاح هاي تهاجمي خود به ما تضمين عيني بدهيد؟!

 

 

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads