کد خبر: 36683 - تاریخ: شنبه، 12 اکتبر 2013 - 01:10

متخصص فن "گهواره" درگذشت؛

سرگذشت تلخ اعجوبه فقید ایران

نابغه جودوی ایران و آسیا که فن گهواره را در دنیای جودو به نام او می‌شناسند، در سن 35 سالگی و به دلیل ضایعه مغزی در شهرری درگذشت.

به گزارش خوبانبه نقل از مشرق، کاظم ساریخانی قهرمان 35 ساله جودوی ایران که پنج شنبه 18 مهر به دیار باقی شتافت در دنیا با فن “گهواره” شناخته می شد؛ فنی که در فینال 420174_798مسابقات قهرمانی آسیا در سال 2000 بر روی “كيه موتو” از ژاپن که همان سال قهرمان المپیک سیدنی شده بود اجرا کرد و به مدال طلا رسید و به عنوان ستاره مسابقات شناخته شد.
عضو اسبق تیم ملی جودو ایران که روزگاری نه چندان دور برای کشورمان افتخار آفرینی کرد و عنوان قهرمانی آسیا را هم به خود اختصاص داد به خاطر حمله افراد ناشناس و آمپولی که به وی تزریق کردند سه سال در بیمارستان روانی بستری بود و سرانجام پس از سالها و به دلیل عوارض این حادثه صبح پنج شنبه(1392/7/18) درگذشت.

 
به گزارش مشرق، کاظم ساریخانی متولد 16 فروردین 1357 بود و سالها برای کشورمان مدال کسب کرد. مهمترین افتخارات وی به شرح زیر است:

مدال برنز وزن 71 کیلوگرم در مسابقات جودو آسیا 1996

مدال برنز وزن 81 کیلوگرم جودو بازی‌های آسیایی 1998

مدال نقره وزن 81 کیلوگرم در مسابقات جودو آسیا 1999

مدال طلا وزن 81 کیلوگرم در مسابقات جودو آسیا 2000

مقام هفتمی وزن 81 کیلوگرم بازی‌های المپیک 2000 سیدنی

ساريخانی كه مدتی به عنوان مربی تيم ملی نيز مشغول به كار بود حدود 6 سال پیش (در زمان رياست محمد درخشان در جودو) پس از مذاكره فدراسيون‌های جودوی ايران و عربستان راهی رياض شد تا سرمربيگری اين تيم را بر عهده گيرد، اما به يکباره و در حادثه‌ای عجيب از سوی افرادی ناشناس بيمار شده و مدت‌ها در بيمارستان‌ بستری شد.

420164_264

“”خود مرحوم ساریخانی سال 90 در یک گفتگو در توضیح اتفاقاتی که برای او افتاد گفت: سال 86 از سوی فدراسیون برای هدایت تیم ملی عربستان انتخاب شده و راهی این کشور شدم. کار خود را آغاز کرده و بعد از گذشت 25 روز اتفاقی افتاد که مسیر زندگی مرا تغییر داد.
وی افزود: در محل اقامت خود مشغول استراحت بودم که ناگهان عده ای ناشناس وارد منزلم شدند و پس از زد و خورد به من آمپولی تزریق کردند که دیگر چیزی متوجه نشدم.
این عضو پیشین تیم ملی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: بعد از این اتفاق دیگر چیزی متوجه نشدم و زمانی که چشم خود را باز کردم در بیمارستان روانی تهران بودم که تمامی اعضای خانواده کنارم بودند. سه سال تمام بستری بودم و همان زمان خانواده ام قصد طرح موضوع و شکایت داشتند که مسئولان فدراسیون مانع شدند و اعلام کردند که زندگی مرا تامین می کنند.
ساریخانی با اشاره به فراموشی موضوع از سوی مسئولان فدراسیون اظهار داشت: الان کسی ساریخانی را نمی شناسد. درخشان و امینی من را برای مربیگری به عربستان اعزام کردند و اجازه ندادند تا موضوع را از طریق قانونی پیگیری کنم. حالا چه کسی حق و حقوق من را می دهد معلوم نیست؟
قهرمان پیشین جودو آسیا در پاسخ به این پرسش که آیا مشکل خود را با مسئولان فدراسیون درمیان گذاشته یا خیر گفت: سه سال در بستر بیماری بودم کسی از من سراغی نگرفت. دریغ از کوچکترین کمک. به دلیل مشکلات زندگی در تهران به یزد رفتم و در آژانس رانندگی می کنم تا خرج زندگی خانواده ام را تامین کنم. در شرایطی روزانه بیش از 10 ساعت کار می کنم که دکتر اعلام کرده تا آخر عمر نمی توانم کار کنم و در روز چند قرص و آمپول مصرف می کنم تا بتوانم کار روزانه خود را انجام دهم.””

به گزارش مشرق، ساريخانی با گذشت مدت‌ها از آن حوادث تلخ وقتی به محل صندوق حمايت از قهرمانان و ورزشكاران و پيشكسوتان ورزشي مراجعه كرد، با مسئولان اين صندوق به درگيری پرداخت و در نهايت با وساطت ماموران نيروی انتظامی اين ملي‌پوش اسبق ايران دستگير شد.

سرانجام این قهرمان ارزنده کشورمان صبح پنج شنبه 18 مهر 92 در سن 35 سالگی و پس از تحمل مدت‌ها رنج و بیماری به علت عارضه مغزی در بیمارستان فیروزآبادی شهرری درگذشت و پیکرش روز گذشته در قطعه نام‌آوران بهشت زهرا به خاک سپرده شد.

 

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads