کد خبر: 36616 - تاریخ: پنج‌شنبه، 10 اکتبر 2013 - 11:30

آمار نهایی زائران ایرانی بیت‌الله الحرام/آغاز انجام مناسک حج از روز یکشنبه

با ورود آخرین گروه از زائران ایرانی از تبریز، ۶۴ هزار و ۱۵۲ زائر ایرانی در کنار خانه خدا مأوی گرفته و خود را آماده انجام مناسک بزرگ حج تمتع از روز یکشنبه می‌کنند.

 به گزارش خوبان: پرواز زائران بیت‌الله الحرام از فرودگاه تبریز شب گذشته وارد جده شد و پرونده انتقال زائران حج تمتع در دور رفت بسته شد.حج

حسن سرخوش مدیر حمل و نقل هوایی ستادهای اجرایی حج سال 92 گفت: در عملیات حج تمتع که از 23 شهریور آغاز شد، 64 هزار و 152 زائر از 17 فرودگاه به فرودگاه‌های جده و مدینه منتقل شدند.

وی افزود: این زائران با 182 پرواز  در 25 روز عازم سرزمین وحی شدند.

سرخوش تأخیر در پروازهای حج را اندک دانست و گفت: میانگین تأخیر پروازها نزدیک به 14 دقیقه بوده و تأخیر پرواز تنها در سه فرودگاه اهواز، رشت و کرمان قابل توجه بود.

زائران ایرانی حج تمتع امسال از 17 ایستگاه پروازی کشور شامل ایستگاه‌های تهران، رشت، زاهدان، مشهد، کرمان، بندرعباس، اهواز، یزد، کرمانشاه، بوشهر، اردبیل، شیراز، ارومیه، اصفهان و گرگان عازم مدینه منوره و جده شدند.

ایستگاه پروازی تهران با انتقال 31 درصد از زائران به سرزمین وحی در ردیف نخست قرار گرفت و در ردیف دوم نیز ایستگاه مشهد با 16 و اصفهان با 14 رتبه دوم و سوم را به خود اختصاص دادند.

ایستگاه شیراز، تبریز، اهواز، ساری با هر کدام 5 درصد به ترتیب در ردیف بعد قرار گرفتند. ایستگاه‌های گرگان، کرمان، یزد و کرمانشاه نیز هر کدام 3 درصد زائران را به حج تمتع منتقل کردند.

ایستگاه ارومیه، زاهدان، بوشهر، رشت، اردبیل و بندرعباس در پایین جدول اعزام زائران قرار گرفتند.

برگشت حاجیان از 28 مهر آغاز می‌شود و 18 آبان به پایان خواهد رسید.

 

منبع: فارس

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads