کد خبر: 36552 - تاریخ: چهارشنبه، 9 اکتبر 2013 - 18:33

بخشدار خمام در جلسه ستاد مدیریت بحران بخش؛

آب آشامیدنی مورد نیاز در صورت جاری شدن سیل و طغیان رودخانه ها، توسط مردم ذخیره شود

بخشدار خمام اظهار داشت: با عنایت به فرارسیدن فصل پاییز، بارندگی های موسمی، وزش باد و طوفان، احتمال جاری شدن سیل و آبگرفتگی معابر، به منظور پیشگیری از بروز خسارات و حوادث ناشی از آن، فراهم آوردن تمهیدات و تجهیزات لازم نسبت به توجه و آمادگی هر چه بیشتر نیروهای خدمت رسان، باید مد نظر قرار گیرد.

به گزارش خوبان: جلسه ستاد مقابله با حوادث طبیعی به منظور مقابله با سیل و آبگرفتگی عصر روز گذشته در بخشداری خمام تشکیل گردید.DSCF8463

در این جلسه که با حضور مسئولین بخش خمام و به ریاست حسین ذاکر استقامتی برگزار شد، بخشدار خمام اظهار داشت: مدیریت بحران فرایند تصمیم و اقدام سریع، انعطاف پذیری همه جانبه گر به منظور پیش بینی به و کسب آمادگی ، پیش بینی قبل از وقوع آن، مقابله با بحران و ترمیم اثرات بحران بر محیط نقش آفرین است.

ریاست ستاد بحران بخش خمام افزود: در مدیریت بحران، جلوگیری از وقوع آن ، کسب آمادگی برای حفاظت بهتر در مقابل تاثیر آن، پاسخ موثر به بحران واقعی و تهیه طرح ها و منابع برای ترمیم و بازسازی مطرح است.

استقامتی ضمن اشاره به این که مدیریت بحران شامل مراحل قبل، حین و بعد از آن است تصریح کرد: در مدیریت حین بحران، جلوگیری از اوج گیری و کنترل آن بسیار قابل اهمیت بوده و بعد از عادی سازی، ترمیم و بازسازی آن مطرح است.

وی ادامه داد: با عنایت به فرارسیدن فصل پاییز، بارندگی های موسمی، وزش باد و طوفان، احتمال جاری شدن سیل و آبگرفتگی معابر، به منظور پیشگیری از بروز خسارات و حوادث ناشی از آن، فراهم آوردن تمهیدات و تجهیزات لازم نسبت به توجه و آمادگی هر چه بیشتر نیروهای خدمت رسان، باید مد نظر قرار گیرد.

نماینده عالی دولت در بخش خمام خاطرنشان کرد: بخش مهم این امر، اهتمام دستگاه های متولی به جهت لایروبی و پاکسازی انهار، بازنگهداشتن مجاری آب، کنترل دریچه آب، برداشتن شاخه های درختان در مسیر سیم های برق، اطلاع رسانی، نصب علائم و تابلوهای هشدار دهنده اطراف کنده کاری ها در معابر و حاشیه ناامن رودخانه ها، افزایش سرعت به پروژه های نیمه موثر در تشدید آب گرفتگی، تمییز نگه داشتن دهنه پل ها، برقراری شیب های مداوم جهت آمادگی برای مقابله با هر گونه حادثه است و این گونه حوادث می بایست مورد توجه همه ی دستگاه های اجرایی استان قرار گیرد.

وی افزود: مراکز بهداشتی درمانی و خدمات رسان نیز باید به صورت مستمر ارائه خدمات به مردم را در دستور کار خود قرار دهند.

وی تصریح کرد: همچنین ذخیره سازی آب آشامیدنی و آب مورد نیاز در صورت طغیان رودخانه ها و جاری شدن سیل در بخش خمام باید توسط مردم خوب و فهیم بخش صورت پذیرد تا در صورت وقوع حادثه مشکلات مرتبط با آب وجود نداشته باشد.

گفتنی است با هماهنگی ریاست ستاد بحران خمام و در پی تماس تلفنی گرفته شده بعد از جلسه با ستاد بحران شهرستان رشت و اداره آب منطقه ای استان، یک دستگاه بیل خط 7 که دارای قدرت بالایی می باشد، برای لایروبی رودخانه های بخش خمام تهیه شد و حدود ساعت 18 در اختیار بخش خمام قرار گرفت.

 

 

انتهای پیام/

 


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads