کد خبر: 36540 - تاریخ: چهارشنبه، 9 اکتبر 2013 - 13:00

روایت شهاب مرادی از درس خارج فقه رهبر معظم انقلاب

گیلان آنلاین: تا مرا ديدند فرمودند: يا علي! وفينا والله لصاحبك اي علي به خداقسم ما به وعده ي خود در مورد دوستت وفا كرديم اينجا بود كه ايشان منقلب شدند، بغض كردند و گريستند و فورا به ادامه بحث پرداختند اما همه متاثر شدند ان شاءالله سايه ايشان مستدام باشد.

به گزارش خوبان: حجت الاسلام شهاب مرادی در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی اینستاگرام با اشاره به درس روز گذشته رهبر انقلاب نوشت:

سلام امروز سيدنا الاستاد حين تدريس روايتي مشهور را از كتاب شريف كافي نقل كردند: راوي؛ علي بن حمزه ماجراي يكي از كُتّاب بني اميه كه با او دوست بوده و اموال نامشروع بسيار داشته و شرفياب محضر امام صادق مي شود را نقل مي كند… امام عليه السلام به او مي فرمايند: كه بايد از تمام اين اموال، خودت را پاك كني “فمن عرفت منهم، رددت عليه ماله و من لم تعرف، تصدقت به” اگر چنين كني من هم “أضمن لك الجنة” بهشت را براي تو ضمانت مي كنم جوان بر مي گردد به كوفه و تمام اموالش؛حتي لباس تنش را صدقه مي دهد و شيعيان براي او مالي اندك را فراهم مي كنندولباس برايش مي خرند… تا اينكه او بيمار مي شود استاد معظم با اينكه سند روايت را ضعيف دانستند ولي ادامه روايت را احتمالا براي يك تذكر مرتبط با تذكر اخلاقي ابتداي درس خواندند “وما أتى عليه إلا أشهر قلائل حتى مرض، فكنا نعوده، فدخلت عليه يوما و هو في السوق ففتح عينيه” چند ماهي نگذشت كه او بيمار شد و ما به عيادتش رفتيم او در حال احتضار بود، چشمش را باز كرد و به من گفت : “يا علي ! وفى والله صاحبك” به خدا قسم دوستت -امام صادق ع- به وعده اش وفا كرد! ثم مات… او از دنيا رفت و ما او را تجهيز كرديم و دفن و… تا بعدا به محضر امام صادق شرفياب شدم.

تا مرا ديدند فرمودند: يا علي! وفينا والله لصاحبك اي علي به خداقسم ما به وعده ي خود در مورد دوستت وفا كرديم اينجا بود كه ايشان منقلب شدند، بغض كردند و گريستند و فورا به ادامه بحث پرداختند اما همه متاثر شدند ان شاءالله سايه ايشان مستدام باشد و ان شاءالله لحظه جان دادنِ ما هم اهل بيت از ما دستگيري كنند و با آرامش و اطمينان از شفاعت و عنايت ايشان از دنيا برويم.

حضرت آقا

منبع: مشرق

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

یک نظر ثبت شده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads