کد خبر: 36508 - تاریخ: سه‌شنبه، 8 اکتبر 2013 - 20:25

جشن پیوند آسمانی 100 زوج در رشت برگزار شد

به مناسبت سالروز ازدواج امام علي (ع) و حضرت فاطمه (س) جشن پيوند آسماني 100 زوج از سوي اداره كل اوقاف و امور خيريه گيلان در سالن اجتماعات كانون بسيج جوانان در رشت برگزار شد.

به گزارش خوبان: بمناسبت سالروز ازدواج امیرالمومنین علی(ع) و حضرت فاطمه(س) مراسم جشن پیوند آسمانی با هدف اجرای امينانه نيات واقفان خيرانديش و با حضور مهندس اکبرزاده معاون سیاسی امنیتی استانداری گیلان، فرماندار، مدیران شهری و جمعی از خیرین و واقفین، عصر روز گذشته در سالن اجتماعات کانون بسیج جوانان رشت برگزار شد .

در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین ولی عادلی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان ضمن تبریک بمناسبت این روز به زوجین، اظهار کرد: ازدواج امر مقدسی است که در همه ادیان اهمیت بیان آن ذکر شده و این نشان دهنده مقدس بودن این فریضه است که جوانان ما باید این فریضه را گرامی بدارند .

وی ادامه داد: ازدواج دارای شرایط اساسی است و این شرایط بر دو نوع ازدواج عاقلانه و ازدواج عاشقانه است و بهترین نوع آن ازدواجی است که عاقلانه انتخاب شود و عاشقانه ادامه پیدا کند و این ازدواجی است که خداوند آن را مایه آرامش انسانها قرار داده است .

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان گیلان همچنین درباره احادیث ذکر شده در بیان اهمیت ازدواج افزود: پیامبر اکرم(ص) همواره به یاران خود توصیه می‏کردند هرکس ازدواج کند نیم دین خود را تکمیل کرده است و فرمود هرکس می تواند ازدواج کند و اینکار را عقب بیندازد از امت من نیست. پس نتیجه می‏گیریم اهمیت و بیان ازدواج در دین بسیار زیاد تاکید شده و این نشان دهنده این موضوع مهم در اسلام است .

وی همچنین درباره فواید ازدواج در این زمینه گفت: ازدواج حفظ و تقویت کننده ایمان، بهره‏مندی از دوران شیرین جوانی، پاک ماندن از فساد و انحرافات، آرامش روحی، یافتن شخصیت اجتماعی و برکت در زندگی از فواید مادی و معنوی ازدواج است و ازدواجی دارای این شرایط است که ازدواج بهنگام باشد .

حجت الاسلام عادلی همچنین در پایان تصریح کرد: بیشتر مشکلات سر راه ازدواج، مسائل مادی است و راه حل آن اول توکل جستن به خداوند بزرگ است زیرا خدا خود در این راه حامی و یاور ازدواج کنندگان است، دومین راه توجه بیشتر به معنویات است و سومین مورد کم کردن تشریفات و ساده برگزار کردن آن است که در این زمینه باید به آن توجه شود .

در پایان این جشن مراسم نمادین عقد میان دو زوج توسط حجت الاسلام عادلی و برش کیک عروسی توسط عروس و داماد برگزار شد.

منبع: ایسنا

انتهاي پیام/129


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads