کد خبر: 36247 - تاریخ: شنبه، 5 اکتبر 2013 - 13:04

رئیس کل جدید دادگستری گیلان معرفی شد

رئیس کل جدید دادگستری استان گیلان با حضور معاون اول قوه قضائیه در رشت معرفی شد.

به گزارش خوبان: در این مراسم که عصر پنجشنبه در سالن اجتماعات بانک صادرات گیلان برگزار شد، استاندار ، رئیس مجمع نمایندگان استان و جمعی از مسئولان استانی و رئیسیکشوری در آن حضور داشتند و “احمد سیاوش پور” به عنوان رئیس کل جدید دادگستری گیلان معرفی و از زحمات “محمد جواد حشمتی” رئیس کل سابق قدردانی شد.

معاون اول قوه قضائیه در این مراسم گفت: رئیس کل جدید دادگستری گیلان که پیش از این در استان سمنان  مشغول به فعالیت بوده می تواند منشا خدمات بزرگی در ارتقای وضعیت دادگستری استان باشد.

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی با بیان اینکه حشمتی، رئیس کل سابق دادگستری گیلان در هفت سال گذشته منشا خدمات خوبی بودند، افزود: استان سیستان و بلوچستان نیز از خدمات این دادستان بهره مند شده  که بعد از این هم در دیوان عالی کشور تاثیرگذار خواهند بود و استفاده از تجربیات این قاضی ارزشمند می تواند در سطح قوه قضائیه راهگشای مسائل بسیاری باشد.

وی با اشاره به اینکه  برگزاری این گونه جلسات برای تقدیر از یک دوران مدیریتی و آغاز دوره ای دیگر از مدیریت است، ادامه داد: رئیس کل سابق و جدید دادگستری گیلان باید سپاسگزار خداوند متعال باشند که توفیق خدمت رسانی به مردم این خطه را نصیب آنان کرده است.

حجت الاسلام رئیسی با اشاره به ماه ذیقعده که به امام رضا علیه السلام تعلق دارد، اظهار داشت: این ماه به عنوان ماه کرامت و یا ماه امام رضا علیه السلام منتسب شده است.

وی بیان داشت: قضاوتها باید براساس استفاده از مجازاتهاي جايگزين صورت گیرد و از صدور حكم حبس برای كاهش جمعيت كيفري زندانها خودداری شود.

معاون اول قوه قضاييه با اشاره به اینکه رفع اطاله دادرسي از ديگر سياستهاي دستگاه قضائي است، افزود: ادامه اين روند در تحقق كامل سياست مورد نظر موثر است و اقدامات مناسبی در این راستا صورت گرفته است.

وي ادامه داد: توجه به پيشگيري از وقوع جرم و ناهنجاريهاي اجتماعي در جامعه امری ضروری است و توجه به این موارد بايد رويكرد مهم برنامه هاي دستگاههاي اجرايي بویژه صدا و سيما، آموزش و پرورش، آموزش عالي و سایر بخشهاي اقتصادي كشور باشد.

حجت الاسلام رئیسی آخرين راهكار جرم زدایی و ناهنجاریهای اجتماعی را مراجعه به دادگستري و دستگاه قضايي عنوان کرد و گفت: دستگاه قضایی استان نیازمند توانایی و صلابت بیشتری برای اجرای عدالت و رفع مشكلات قضايي ناشي از وجود جمعيت متغير است.

منبع: مهر

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads