کد خبر: 35896 - تاریخ: یکشنبه، 29 سپتامبر 2013 - 22:32

نخستین مانور اطفای حریق و امداد و نجات در خمام برگزار شد/ گزارش تصویری 2

شهردار خمام در بخشی از صحبت هایش خطاب به مسئولین استان گفت: ما حتی یک ست نجات نداریم تا افراد را در هنگام بروز حادثه از داخل خودرو بیرون بیاوریم. من از مسئولین خواهش داریم نگاه ویژه ای به شهر ما داشته باشند و حداقل یک ست نجات یا یک نردبان خودرویی به ما بدهند تا ما شرمنده همشهریانمان نشویم.

به گزارش خوبان: همزمان با هفتم مهر روز آتش نشانی و ایمنی، اولین مانور اطفای حریق و امداد و نجات پیش از ظهرامروز در کمربندی شهر خمام برگزار شد.

علیرضا پورهادی در این مانور ضمن تبریک روز آتش نشانی، یاد شهدای آتش نشان کشور را گرامی داشته و گفت: با توجه به این که کشور ما یک کشور حادثه خیز است و از چهل حادثه طبیعی شناخته شده، سی مورد آن در ایران وجود دارد، توجه به ایمنی و تهیه و تدوین ضوابط و مقررات ایمنی امری ضروری است.

شهردار خمام در ادامه، گزارشی از وضعیت آتش نشانی خمام ارائه و اظهار داشت: هم اکنون 9 آتش نشان که در سه شیفت سه نفره در واحد آتش نشانی خمام مشغول فعالیت می باشند. واحد آتش نشانی خمام همچنین سه دستگاه کامیون و یک دستگاه نیسان در اختیار دارد.

پورهادی با ارائه آماری از تعداد حریق های صورت گرفته در خمام، گفت: در سال 1391 ، تعداد 85 مورد حریق داشتیم که از این تعداد سهم مسکونی 29 مورد، تجاری 18 مورد، انبار 11 مورد، باغ 12 مورد و وسیله نقلیه 15 مورد بوده است. ما در سال قبل 18 مجروح و 7 کشته در اثر این حوادث داشتیم.

وی ادامه داد: در سال 1392 نیز 39 مورد حریق داشتیم، که سهم مسکونی 10 مورد، تجاری 7 مورد، وسیله نقلیه 16 مورد، انبار 14 مورد و باغ 2 مورد است که از این تعدا 22 نفر مجروح و 2 نفر کشته بودند.

پورهادی در خصوص علل حادثه خیز بودن شهر خمام گفت: آمار ذکر شده بیانگر آن است که حادثه در خمام از بسیاری از شهرستان های استان بیشتر می باشد و دلیل آن این است که خمام در مسیر آسیای میانه و بین دو بندر آستارا و انزلی قرار دارد. تمامی کالاها به خصوص کامیون های حمل سوخت از این مسیر تردد می کنند و سال قبل نیز ما یکی دو مورد داشتیم که کامیون ها واژگون شدند. با توجه به مسافرخیز بودن خمام، میزان تصادفات زیاد بوده و با توجه به امکانات و تجهیزات محدودی که ما داریم واقعاً نمی توانیم جوابگوی عزیزانمان باشیم.

شهردار خمام با اشاره به جمعیت شهری و روستایی خمام اظهار داشت: با توجه به این که جمعیت شهر خمام بالغ بر 17000 نفر است و حدودا 46 روستا نیز در بخش خمام هست، مجموع جمعیت شهر خمام بالغ بر 56000 نفر است و این تجیهزات و نیروی انسانی محدود واقعاً جوابگوی نیازها نیست.

پورهادی در انتهای صحبت هایش خطاب به مسئولین استان گفت: ما حتی یک ست نجات نداریم تا افراد را در هنگام بروز حادثه از داخل خودرو بیرون بیاوریم. من از مسئولین خواهش داریم نگاه ویژه ای به شهر ما داشته باشند و حداقل یک ست نجات یا یک نردبان خودرویی به ما بدهند تا ما شرمنده همشهریانمان نشویم.

در پایان این مانور از جمعی از بازنشستگان آتش نشانی خمام و پرسنل حال حاضر آن و همچنین از علی اکبر کاظم زاده به عنوان آتش نشان نمونه تقدیر به عمل آمد.

بخشدار خمام در این مانور، با طرح سوالی با مضمون « اولین آتش نشان طبیعت چه کسی بوده است؟» دانش آموزان را در این مانور مشارکت داد.

SAM_8300 SAM_8306 SAM_8313 SAM_8325 SAM_8334

SAM_8341 SAM_8349 SAM_8372 SAM_8377

 

SAM_8398 SAM_8402 SAM_8439 SAM_8456 SAM_8485 SAM_8492 SAM_8528

 

 

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

یک نظر ثبت شده است

  1. اولیا ستایش
     | 2013/09/30 - 20:48
    پاسخ
    0
    -1

    واقعا از خانم دلیری عزیزمان متشکریم
    اون روز به بچه ها خیلی خوش گذشت.
    خیلی چیزا یاد گرفتند.

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads